1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Jij hebt het steeds over ras. BTender en ik spreken niet van een ras. Het vervelende in dit soort discussies is dat het vaak heel semantisch wordt. Welke woorden gebruik je. Het gaat om bevolkingsgroepen die gedefinieerd worden door cultuur en moraliteit. Het gaat niet om hun huidskleur of de geographische locatie waar ze zijn geboren.

    Arabieren zijn een ras. Wij hebben het niet over Arabieren. Sterker nog wij hebben het ook niet over mensen van bepaalde landen maar uit bepaalde landen die voor problemen zorgen.
    Als je naar het land waar de mensen vandaan komen afreist krijg je met een hele andere groep mensen met andere cultuur te maken dan de mensen uit dit land die nu in Nederland wonen.

    De crux is dat de mensen die uit die landen naar Nederland komen vaak ook mensen zijn die niet het niet gelukt is een goed bestaan in eigen land op te bouwen of die zelf ook niet gewenst zijn in hun eigen land. Waarom denk je dat deze landen niet meewerken aan het terugnemen van hunneigen inwoners als ze hier rotzooi trappen of geen verblijfsvergunning krijgen? Zij zitten er ook nietn op te wachten.

    Deze rotte appels blijven dan in Nederland.

    Als wij in de media maar blijven hameren op er is racisme en je wordt als allochtoon niet aangenomen voor een baan in plaats van de boodschap te verspreiden dat als je geen straattaal maar Nederlands spreekt en dat als je goed je best doet een baan krijgt, komen we niet verder.

    Deze groep gaat zich gediscrimineerd voelen omdat ze dit continue wordt ingewreven. Self fulfilling projecy aangevuld met een enkele negatieve ervaring bij de discotheek waar ze worden geweigerd een keer of een verhaal van een neef die een slecht CV heeft en straattaal praat maar zegt dst ze alleen maar Nederlanders aannemen.

    De eerder genoemde groep rotte appels heeft een aanzuigende werking op de groep die wordt aangepraat dst ze zich gediscrimineerd voelen. De rotte appels hebben geld en status met hun criminele activiteiten verdiend En dat willen de onzekere jochies ook. Dus laten ze school vallen of maken het half af en solliciteren een keer onderuitgezakt in de stoel in hun Adidas trainingspak met slippers aan. Spreken half straattaal in de sollicitatie en worden afgewezen. En worden zo zelf die neef uit het eerder genoemde scenario. En zo begint de cyclus opnieuw.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoe denk jij dat die verschillen worden verklaard?

    Je doet alsof je een compleet nieuwe statistische invalshoek heb ontdekt lol. Het CBS werkt altijd met risico profielen, het verschil is dat zij kijken naar waarom 'een groep niet precies even leuk is' er wordt gekeken naar sociaal economische redenen en jij dat op basis van etniciteit doet.

    Etniciteit bepaalt niet of je leuk bent.

    Ja dat is echt zo. Aanleg voor spieren is nature, of je je sneller tot het criminele ciruit voelt aangetrokken is vooral nurture.
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Het is al een tijdje geleden dat ik daar college over heb gehad, maar volgens mij is dat niet zo.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat zeg ik toch ook niet. Ik ken het verschil tussen correlatie en causale verbanden.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dan doe je dat vrij matig als je (etnische) bevolkingsgroepen gaat onderverdelen en vervolgens gaat bepalen welke bevolkingsgroepen wel of niet leuk zijn.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ach ja. Italianen zijn temperamentvol en hebben passie. Nederlanders zijn nuchter en zuinig. Fransen zijn chauvinistisch, spreken vaak geen Engels tegen toeristen en hebben goede restaurants.

    Zal niet voor alle mensen uit dat land gelden maar wordt wel als normaal gezien dat dit beeld er is. Bovendien zijn bovenstaande groepen niet onder 1 ras of etniciteit te scharen. Zoals ik zei is dat een cultureel verschil. Omdat in sommige landen de bevolking heel homogeen is lijkt het dan alsof een statistiek gedoeld is op etniciteit maar in werkelijkheid gaat het om de cultuur.

    Als je zegt dat in bepaalde gebieden in de jungle inheemse bevolkingen woonden die iedereen van buitenaf vermoordden en opaten (kannibalen) is dat dan racisme tegen een ras of volk? Er zullen vast ook vegetariërs bij gezeten hebben.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Als je zegt dat het in hun DNA zit dan is dat racisme ja.
    Je gaat er dan echt vanuit dat rassen anders zijn vanaf geboorte.

    Je wordt niet geboren als kannibaal en er is ook geen gen 'niet Engelse spreken tegen toeristen'.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    IK BEN GODVERDOMME HELEMAAL NIET TEMPERAMENTVOL, KAASKOP!!>
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    In al mijn posts heb ik nooit gezegd dat het in het DNA zit. Het is de cultuur.

    In mijn eerdere post gaf ik aan dat mensen een land verlaten om in Nederland te wonen. 50 jaar en 2 generaties later kun je de mensen van deze bevolkingsgroep in Nederland niet vergelijken met de mensen die in het land van herkomst wonen.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hence de 'als'.
    Iemand anders in dit topic deponeerde namelijk meerdere stellingen waarin werd verwezen naar bijv. huidskleur

    Ik reageerde ook oorspronkelijk op B Tender dus snap niet helemaal dat je dit nu op jezelf betrekt.
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik betrok het op mijzelf omdat jouw reactie over DNA een reactie was op mijn post zie hierboven.

    Zoals eerder gezegd wordt het een semantische discussie. Ik denk dat Btender met blauw/geel/rood niet naar huidskleur verwijst maar culturele/bevolkingsgroepen wil obectificeten om het voorbeeld simpeler te maken zonder een specifieke groep aan te wijzen.

    Het rare is dat als een groep daadwerkelijk niet wit is we over eierschalen moeten lopen en voorzichtig zijn in wat we neerzetten om geen racist te zijn.

    Mensen hebben er minder moeite mee als ik Europese landen vergelijk:

    Op vakantie zijn het vaak de Engelsen die dronken en luidruchtig zijn. Bij een all-in resort heb je vaak te maken met vervelende Russen die lelijk doen tegen bedienend personeel en grote borden eten opscheppen om te laten staan.
    Fransen spreken wel Engels maar zijn te beroerd om het te spreken. Nederlanders zijn vaak te direct en onbeschoft als het om beleefdheidsvormen gaat in andere landen. Belgen zitten vaak om 10.00 al aan de Duvel en zwaar bier.

    Als het buiten Nederland gebeurt kunt het ook nog wel over donkere mensen zeggen:

    Veel internet oplichters die zich voordoen alsof ze je leuk vinden en een relatie willen en vragen om geld over te maken zijn Nigerianen. Hackers die op afstand bedrijven en instanties aanvallen zijn vaak Koreanen. Chinezen geven niks om auteursrecht en kopiëren bekende merken en maken veel namaak. Hetzelfde met Turken. Turkije is het walhalla voor nep voetbalshirts en nep horloges.

    Maar blijkbaar mag je niks negatiefs zeggen over niet witte groepen die in Nederland wonen.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    'We bedoelen eigenlijk geen etniciteit maar cultuur maar om het simpel te maken gebruiken we enkel de variabel huidskleur/afkomst want dat maakt het zo lekker simpel. Maar dat is puur semantisch hoor!

    :D

    Dat is toch te debiel voor woorden.

    Oh lol dit riedeltje weer?

    Ik vind jou echt een ongelofelijke mongool.
    Dat mag ik zeggen want maar liefst 2% van alle blanken die ik ken is een ongelofelijke mongool.

    Onzin.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    ik geef t maar op dan
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dat is wel nature, maar het was toch niet dat een ras (of hoe de fuck noem je zo'n groep) meer aanleg had voor iets? Weet het niet meer. Misschien ging dat over penisformaat.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Zeg gewoon wat je wilt zeggen. Mag gewoon. En wij mogen weer een mening over jou, je meningen en uitspraken hebben, en dat mogen we ook gewoon zeggen. Zo werkt dat.

    Jij wilt blijkbaar dat je alles mag zeggen over niet witte groepen en dat vervolgens daar verder niemand iets over zegt of vindt.

    Again, vrijwel iedereen heeft een schijthekel aan criminelen, vechtersbazen, winkeldieven, messentrekkers, homomeppers, corruptie, scalpers, etc etc. Alleen de meesten van ons gaan niet selectief verontwaardigd alleen bepaalde groepen en incidenten er steeds uittrekken om hun puntje te maken. We willen dat ze allemaal, ongeacht afkomst, kleur, religie, whatever, hard aangepakt worden. Dat heeft ook te maken met voorkomen dat bepaalde groepen aan de rand (of daarbuiten) van de maatschappij komen te staan. De kans dat Mo op straat gaat hangen en daar de verkeerde vrienden tegenkomt is een stuk groter wanneer hij maandenlang tevergeefs naar een stageplek heeft gezocht en nu gedwongen een jaar thuis zit zonder school & stage. Dat geldt niet alleen voor Mo, maar ook voor Marcel, alleen statistieken wijzen keer op keer uit dat de kans dat Marcel gewoon een stageplek vindt vele malen groter is dan de kans van Mo.

     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Ik heb dit topic van kop tot staart doorgelezen en ik ben tot het volgende inzicht gekomen: ik ben tegen racisme.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Dat zeg je alleen maar omdat je politiek correct wilt zijn.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    So woke
     
  19. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Dat is niet iets van even in jou termen te blijven 'niet witte groepen' wat dat ook maar mag betekenen. Ik voel me nu aangesproken want ben bruin door de zon.

    Nee serieus wat een onzin dat niks negatiefs mogen zeggen is niet waar en bovendien heeft dat niet speciaal iets met de kleur van je huid te maken.

    We leven tegenwoordig namelijk in een wereld waar je een klap voor je kop of erger kan krijgen van iedereen ongeacht hoe diegene eruit ziet als je ook maar iets verkeerds zegt of negatiefs. Mensen kinnen gewoon in het algemeen tegenwoordig veel minder verdragen.

    Verder wil ik me niet teveel mengen in deze discussie.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Helemaal mee eens. Dat is met burgers onder elkaar.

    Ik bedoel het anders. Als er in de politiek een discussie is mag er van alles worden gezegd over wit privilege en boze witte mannen. Maar politici en mensen die openbaar spreken moeten heel voorzichtig zijn om over andere groepen iets negatiefs te zeggen om niet uitgemaakt te worden voor rascist of niet meer hun werk te kunnen doen omdat ze niet meer worden uitgenodigd.
     

Deel Deze Pagina