1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Street Fighter V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 12 jun 2015.

  1. Redfield NL

    Redfield NL Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    2
    is het al bekend wanneer in maart de update komt met de winkel en de challenges begin of eind maart?
     
  2. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Dit bericht werd de 25e geplaatst op zijn twitter. Ga er maar vanuit dat aankomende week er wel informatie over zal worden losgelaten.


    Mike Ross, Ryan "Gootecks" Gutierrez en Peter "Combofiend" Rosas(Capcom Community Manager) spelen ranked SFV


    Ik plaats hier een paar korte filmpjes hier waarin enkele tips en basis concepten worden uitgelegd. De filmpjes zijn tussen 2-3 minuten lang.






     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2016
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Met Rashid win ik toch best wat ranked potjes, had ik echt niet verwacht.
     
  4. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
  5. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Gisteren ook wat potjes online gespeeld maar kom echt haast alleen maar Rashid tegen.. ;)
     
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik niet, pas 1 mirror match gehad (en die ragequitte).

    Zoals gebruikelijk kom ik vooral veel Ryu tegen. :D
     
  7. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
     
  8. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben nog geen 1 keer Rashid tegen gekomen.
    Meeste is Ryu,Chun-Li of Nash
     
  9. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Wat kun je het beste doen als je oppenent sprint voordat je recovered? Heb vaak tegen goede gasten dat wanneer ik net op wil staan, hij gesprongen is en damage op me kan doen. Zoooo irritant

    Speel trouwens alleen met Ken
     
  10. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Je bedoelt wanneer je op de grond ligt en dan begint te opstaan, en op dat punt de springende of sprintende tegenstander al op je zit?

    Paar dingen eerst, je kan op verschillende manieren opstaan van een knockdown:
    • quick recovery, je staat meteen op
    • backrise recovery, je staat meteen op maar gaat dan een beetje naar achteren
    • normal recovery, je blijft liggen op de grond
    Deze opties zijn gegeven om het lastiger voor de tegenstander te maken om jou onder druk te zetten. Het moment wanneer je de grond raakt of zelfs er net iets voor, dan kan je een richting OF twee knoppen indrukken voor de quick recovery of de backrise recovery
    - De quickrecovery doe je door 2 punches knoppen OF de richting naar beneden te drukken
    - De backrise recovery doe je door 2 kick knoppen OF naar achteren te drukken(wanneer jij je in het midden van het scherm bevind is dit vaak de beste optie)
    - Normal recovery krijg je als je niets doet(vaak de slechtste optie)

    Paar uitzonderingen:
    - Je kan NIET een backrise recovery doen vanuit grabs of een critical art.
    - Je kan NIET een quick of backrise recovery doen vanuit een Crush Counter crouching heavy kick(sweep)

    Een andere tactiek om mensen van je af te krijgen is de v-reversal te gebruiken. De v-reversal kan je alleen doen wanneer je minimaal 1 v-bar hebt(de rode bar(v-gauge)). Tijdens blockstun(het moment dat je niet kan bewegen wanneer je een aanval blokt) druk je naar voren + PPP OF naar voren + KKK, input hangt van je character af.
    ----------------------

    Ken heeft een invincible aanval, de Shoryuken(z beweging), alleen de medium en EX versies zijn invincible. Deze aanval is ontzettend snel en werkt perfect tegen mensen die springen, het vergt wel enige oefening om het er op commando uit te krijgen en op de juiste momenten. Tip, de beweging vereist 4 inputs, Forward, Neutral, Down, DownForward, een "makkelijke" manier om het te doen is naar voren drukken en dan een vuurbal(kwartcirkel naar voren)

    Nu de situatie die jij beschreef, wanneer jij op de grond ligt doe een quickrise of backrise, vaak is het zo dat wanneer ze naar voren dashen op je knockdown je alsnog de crouching lightpunch eruit kan krijgen voordat zij iets kunnen doen. Vooral de backrise eis hier goed voor maar je brengt jezelf ook dichter bij de hoek. Als je de tegenstander ziet springen doe je de shoryuken. Als je het niet op tijd eruit krijgt block je de jump en dan doe je een v-reversal.

    Een andere tactiek en niet 1 om op te vertrouwen, doordat de medium en ex shoryuken invincible zijn kan je het er op je wakeup eruit gooien en het verslaat nagenoeg alles wat de tegenstander doet. Nadeel is wel wanneer ze het blokken, en als de tegenstander een beetje goed is dan word je afgestraft en verlies je minstens een 3e van je leven.

    Goede spelers zullen setups doen waardoor ze perfect getimede aanvallen op je wakeup doen en je enige opties blokken, een invincible aanval of v-reversals zijn.
    *V-reversals brengen ook je stun bar omlaag wanneer jij ze doet en het is minder risico dan een invincible aanval.
    -------------------

    De meest gebruikte characters zijn volgens mij Ryu, Ken(verrassend!), Nash en Karin online.

    Ik denk dat ik bij Necalli en Cammy blijf voor nu. Makkelijk te leren characters en hebben beide een agressieve speelstijl.
    ------------------

    Afgelopen weekend waren er twee grote toernooien voor SFV, 1 in Frankrijk en 1 in Amerika.
    Paar videos:

     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2016
    Lijpe Mocro vindt dit leuk.
  11. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Wow, wist niet dat er zoveel recovery mogelijkheden zijn. Denk dat in mijn geval het beste is om de backrise recovery te gebruiken, in de hoek gedreven worden is niet echt een probleem voor mij. Een Shoryuken lukt me 9 van de 10 keer bij recovery, alleen vind ik het wat moeilijker als ik aan de rechterkant sta. Alles gaat me veel makkelijker af als ik links sta haha. V-Reversal moet ik wel nog goed oefenen
     
  12. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
  13. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Iemand zin om zo meteen wat matches te doen?
     
  14. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar blijft die ragequit update!!
    Vrijdag gewoon 4x achter elkaar....en weg punten....

    Beetje lame dat ze dat niet gelijk erin gooien,ze weten dat het gebeurt...
     
  15. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Voor de mensen die ECHT graag nog een stick willen kopen, bol.com heeft de TE2+ Chun-Li op voorraad en levertijd is letterlijk 1 dag. De Chun-Li editie is in een gelimiteerde oplage gemaakt, dus ik weet niet hoeveel Bol op voorraad heeft. Ik heb de stick gisteren besteld en vandaag is het aangekomen. Het verschil is dat deze editie geen touchpad heeft, je kan zelf wel op de PS4 testen waarvoor de touchpad goed is in SFV, nagenoeg niets.
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Dit weekend is er een toernooi gaande genaamd Final Round. Het is de 1e Premier toernooi van het jaar voor de Capcom Pro Tour, veel internationale competitie is er te zien. Er is ook een grote kans dat tijdens dit toernooi een aankondiging word gemaakt van de maart update, en een trailer voor Alex.

    VRIJDAG: Teams


    ZATERDAG & ZONDAG: Singles


    [​IMG]
     
    Servantes vindt dit leuk.
  18. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
  19. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Toernooi is afgelopen, geen trailer voor alex of nieuws van de update. Op dit moment verwacht Alex en de update op de 31ste van maart haha.
    Toernooi was ontzettend spannend. Tokido direct ook de beste comeback van SFV gemaakt, verwacht dat de game alleen maar beter zal worden hoe langer mensen het spelen.
     
  20. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    31 maart....lekker makkelijk van ze...
    Hoop toch echt dat het nog deze week wordt...
     

Deel Deze Pagina