1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wil je checken of andere PC's bepaalde games aankunnen zonder dat je erop kan? Dan moet je gewoon specificaties vergelijken.
     
  2. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zo linken werkt niet ;)
     
  4. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    owja:'-(hoe moet je m dan linken?
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik weet niet of er een andere manier is, maar ik klik op verzenden en dan mail ik het naar mezelf :+
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

    Ik wil een nieuwe PC gaan samenstellen. Had de vraag ook op tweakers staan maar merkte vorige keer (lees 2004 :) ) dat ik hier ook hele goede tips kreeg.

    Mijn wensen

    * Wat mag het systeem gaan kosten?
    - €900 tot €1000
    * Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig. Componenten die ik mee wil nemen zijn:
    - Creative 5.1 setje - http://tweakers.net/pricewatch/66420/creative-inspire-t5400-(51).html#tab:info. Oud setje, maar werkt nog prima. Mijn vraag, passen die pluggen nog wel op hedendaagse moederborden?
    - Muis, ToBo
    - Beeldscherm (deze ga ik nog kopen, maar weet vrij zeker dat dit hem wordt): http://tweakers.net/pricewatch/250342/samsung-syncmaster-p2770h.html#tab:info. Note: valt buiten het budget en hoeft niet meegenomen te worden.
    * Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
    - SSD wil ik zeker, maar mag qua ruimte beperkt. Genoeg voor windows 7, office, photoshop, dreamweaver en een aantal games.
    - HDD is met 1 TB voldoende. Voor grote opslag gebruik ik mijn nieuwe AC Ryan Playon HD2 met 2TB als nas.
    - Wifi netwerkkaartje welke op 300mb een stabiele verbinding geeft met mijn sitecom 300n router (http://tweakers.net/pricewatch/217813/sitecom-wl-312-wireless-router-300n.html#tab:info)
    - OS heb ik niet nodig. Ik ben in het bezit van Windows 7 Ultimate 64 bit.
    - Voor de rest zijn alle onderdelen voor een snelle game-pc nog nodig (van voeding en kast tot videokaart)
    * Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
    - Voorkeur voor de beste prestaties in het aangegeven budget.
    * Wat voor soort gamer ben je?
    - FPS games blijven het populairste. Ik neem aan dat een zware videokaart nog steeds nodig is om games op maximale settings te spelen (inclusief Crysis)

    Kan iemand een goede samenstelling aanbevelen?
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tweakers Game PC BBG al bekeken? Volgens mij is dat gewoon wat je wilt ;)
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ok, zelf een opzetje gedaan aan de hand van de Tweakers BBG:

    Conceptronic C300Ri € 18,-
    Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,-
    Samsung Syncmaster P2770H € 295,-
    Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99
    Cooler Master CM 690 II € 64,90
    Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,-
    Seasonic M12II 520W € 73,90
    Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 103,90
    Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 35,-
    AMD Phenom II X6 1055T € 148,90
    Asrock 870 Extreme3 € 73,40
    Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E € 243,-
    € 1.153,99

    - Kan iemand beoordelen of dit een goede match is?
    - De WiFi heb ik zelf toegevoegd, gaat deze goed werken met mijn 300N Sitecom router of zijn er betere alternatieven.
    - Tot slot valt het me op dat er vrijwel geen 1 shop is die al deze producten kan leveren. Ik wil wel de machine laten assembleren (denk dat ik het zelf kan, maar om het risico te nemen vind ik ook weer zoiets voor een paar tientjes). Is het denken jullie alleen mogelijk om alles in onderdelen toe te laten zenden, of hebben jullie ervaring met winkels die alles kunnen leveren en in elkaar zetten tegen acceptabele prijzen? Goedkoopste prijs met 2 winkels incl. verzendkosten voor bovenstaande is €1160
    - Heeft iemand een mening t.o.v. deze AMD opstelling t.o.v. een intel set met een i5 of i7 er in? Ik las ergens dat de intel chips in games een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben gezien de performance. Klopt dit?
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    En als je geen geduld hebt of veel nood voor aansluitingen koop een moederbord met 6 SATA 600 aansluitingen. (Mogelijke kleine) Fouten zitten alleen in de SATA 300. Heb nou wel zo'n fatal1ty bord maar ja...
    En de nieuwe SSD's die een flink tikje sneller zijn komen ook met 1-2 maand.

    (ps. pc wordt nu echt geassembleerd dus hopelijk snel verzonden, en Lenny de pc heeft nog een kleine metamorfose ondergaan sinds de laatste keer. :+)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ziet er voor games inderdaad sneller uit. Waarschijnlijk omdat games niet alle cores van de AMD chips benutten en een hogere Ghz dan waardevoller is?

    Ik lees in het verslag dat ze eind februari weer beschikbaar zijn. Dat is het wachten nog wel waard. Aardige terugroepactie b.t.w. van €700...

    Maar samenvattend raad jij dus aan te wachten en het moederbord en CPU om te wisselen?

    Weet jij trouwens of mijn oude 5.1 set hier nog op kan worden aangesloten?
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je 5.1 set is nog wel aan te sluiten, bijna alle moederborden hebben nog die aansluiting voor 3 sorround kabeltjes.
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Dank voor de tip. Over welke SSD's heb je het trouwens? Zat na wat leeswerk te denken om 2 hele kleine SSD's te kopen en in Raid 0 te laten draaien. Gaat dat nog extra snelheidswinst opleveren denk je?
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh geen idee ik weet alleen dat ze komen, gewoon hardware.info in de gaten houden.
    En snelheidswinst absoluut, ligt eraan hoeveel maar ja.

    edit; hoe warm mogen schijven worden over het algemeen? zie net dat 1 schijf 62 graden is. :+ HDtune tune zegt warning warning. :p
    Is toch maar een 250GB schijf die ik toch niet mee neem naar de nieuwe pc maar toch.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het gaat waarschijnlijk over de OCZ Vertex 3 SSD's. De Vertex 2's zijn nu (een van) de beste series die je kan kopen. Voeg daarbij een nieuwe generatie SandForce 2xxx controller met ondersteuning voor SATA600 en ipv rond de 280MB/s haal je dan met Vertex 3 550MB/s.

    SATA600 gaat alweer de bottleneck vormen :p

    [​IMG]

    Lijkt me lastig om een HDD ooit 60 graden te krijgen, mijne zijn altijd onder de 30 :p. Ik hoop dus voor je dat HD Tune het verkeerd uitleest.
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    lijk me vrij onbetaalbaar en niet in de prijsklasse van mijn voorgestelde systeem, of zie ik dat verkeerd?
     
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tis een schijf die al 4 jaar en 10-11 maand loopt dus wie weet. Maar hij hoeft nog ongeveer 9-18 uur dienst te doen (incl. slapen dus) en dan komt de nieuwe pc binnen (eindelijk!).


    ---

    Zet de info van die schijf (selectief) als backup op een andere die ik in de nieuwe pc steek.
    Iemand nog ideeën voor wat ik kan missen? Wil niks over het hoofd zien en deze schijf krijgt straks waarschijnlijk een /format als iemand hem koopt.

    Heb wat downloads gepakt, documenten(map), savegames, screenshots, favorieten, namen van extentions die ik gebruik, Steam map gekopieerd.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je bijv. FF gebruikt kan je volgens mij een backup maken van je complete profiel incl. instellingen, add-ons, favorieten en saved passwords. Misschien handig ;).
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Chrome uiteraard en nee. Ik heb een soort foutje in me profiel en dan moet je je profiel clearen, nog niet gedaan, of zo dus bookmarks only. En passwords heb ik LastPass voor.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    \o/

    Eindelijk woord gekregen dat mijn CPU (2600k) klaar ligt. Door het beperkte aanbod en grote vraag betaal ik wel net geen €20 meer, maar voor die meerprijs ga ik hem niet laten schieten.

    Nu alleen nog wachten op mijn HDD tray, want heb met de nieuwe HDD's in totaal 5 en heb maar plaats voor 3 :+. Gelukkig kan ik zonder die extra HDD's ook verder.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina