1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    De eerste mensen op aarde waren een negers. De negers gingen naar plaatsen waar het kouder werd en werden zo in duizenden jaren blank kregen "opeens" andere huidskleur en haarkleur enzo.

    (misschien dat negers wat beter tegen de hitte kunnen en blanke wat beter tegen de kou)
     
  2. JoNieuw

    JoNieuw Wazzup!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar een zwarte trui houd warmte vast en een witte trui stoot warmte weer af. Werkt dat dan niet hetzelfde met huid. Dan zou het omgekeerd moeten zijn.
     
  3. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Of....er waren eerst blanken en die gingen naar het zuiden. Daar kregen ze een donkere huidskleur en ander haar enzo :) ;)
     
  4. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    zwarten kunnen beter tegen UV-straling

    maar zwart houd wel de warmte binnen, negers zweten ook eerder dan blanken (daar komt het ook vandaan dat ze zouden stinken)
     
  5. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    eigenlijk vraag ik me het nut van deze thread af
    wij komen toch niet achter de waarheid

    wat wil je dus eigenlijk met deze thread zeggen of bereiken tronky?

    en negers zweten helemaal niet eerder dan blanken
    ik ben een neger en ik zweet zelden en ik ken blanken die heel snel zweten
    hoe verzinnen jullie al deze BS
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2003
  6. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    nee die eerste mens op aarde die gevonden was was een neger dus......
     
  7. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    en dat is een feit
     
  8. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wist ik niet.:{
     
  9. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wel :D mijn ouders hebben mij zo opgevoed. :)
     
  10. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    De vraag moet eigenlijk zijn: "waarom hebben wij die bruine kleur verloren?"

    Kweet niet zeker maar een theorie: een blanke huidskleur zorgt ook voor een hogere aanmaak van Vitamine D mbv de zon, dat is bewezen en waar enzo. Is ook de reden dat zwarte mensen soms de "engelse ziekte" krijgen (vit D tekort) en blanken zelden.

    Maar de vraag is nu, waarom zijn zwarte mensen ook niet gewoon wit, als je daardoor meer vitamine D aanmaakt! Ik zou ff op moeten zoeken, maar het kan zijn dat een overvloed aan vit D giftig is, dat weet ik niet zeker.

    Dat met die neusgaten en die ijle lucht lijkt mij BS, aangezien ze nog steeds net zoveel lucht inademen als wij. (ze = zwarte mensen, ik ben blank dus )

    Mijn neustheorie: sexuele selectie, vrouwen vonden dunnere neuzen aantrekkelijker in de blanke wereld, en niet in de zwarte wereld (net zoals volle vrouwen daar vaak aantrekkelijker bevonden worden dan hier)

    Interessante topic wel :)

    opgezocht: Vitamine D is vet oplosbaar, dat wil zeggen dat het je lichaam niet verlaat als er een overschot aan is, het kan dus zijn dat dat overschot slecht voor je is?
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2003
  11. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik van mn bio leraar......
     
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    aha.. dat verklaart alles
     
  13. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Kzat net nogal vaag te redeneren merk ik nu, let op deze:

    1: mens is neger, negers maken voldoende Vit D aan door zonnige omgeving

    2: negers breiden zich uit naar koudere, minder zonnige gebieden

    3: negers met iets minder donkere huidskleur maken meer Vit D aan en maken minder kans op "engelse ziekte" (osteoporose voor de kenners )

    4: Het hebben van een lichtere huidskleur is evolutionair voordelig in gebieden met weinig zon...VOILA!


    ook maar een theorie, maar hij slaat wel ergens op!


    Dat over zwarten die eerder zweten:

    Al die dudes in de woestijnen dragen zwarte kleding, ze zijn heus niet dom en blijkbaar is dat dus minder verwarmend dan wit. uitleg: het gaat erom dat er NOG een tussenlaag bijzit, onder dat zwart dragen ze waarschijnlijk nog iets anders (wit?) waardoor het niet zo heet word zoals bij jij en ik in de zomer in ons zwarte t-shirtje.

    Denk dus niet dat die zweettheorie klopt nee :)
     
  14. LeoGeo

    LeoGeo Commodore

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar volgens mij was dat nog net geen "bio-engineering" (ken wel t engelse maar niet t nederlandse woord :+)
     
  15. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    What this means is relatively straightforward: black clothing absorbs sunlight and the heat radiating from your body, but if it is loose-fitting, and there is wind, the wind convects the heat away faster than it is absorbed. White clothing reflects sunlight, but also reflects internal heat back towards your body, so the net effect under identical conditions is less cooling than if you wore black. While it's true you don't often find fluffy black animals in deserts, you don't find many white animals, either--typically you find animals that blend into the background. So it appears that if heat gain and camouflage are in conflict, the need to avoid predation outweighs other considerations. On the other hand, desert-dwelling nomadic people such as the Tuaregs wear loose-fitting black clothing, and have been doing so for a very, very long time. If there were an advantage to wearing white clothes, you'd certainly expect they'd have figured that out by now.

    bron: http://www.straightdope.com/mailbag/mblackcool.html

    Dat klinkt heel aannemelijk :)
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hahahaha, zelden zo gelachen om een thread zeg. Waarom hebben ze bredere neuzen? WHO CARES!!! Een mens past zich aan aan zijn leefmilieu. Wij hebben bijvoorbeeld geen dikke haarlaag omdat we kleding zijn gaan dragen. De natuur bepaalt hoe wij ons ontwikkelen en de evolutie past hierop dingen aan. Alleen, dat gaat niet op de een op de andere dag. Wellicht dat alle negers in Europa en VS op een dag ooit smalle neuzen hebben. Alhoewel: met het periodiek opwarmen van de wereld (waar we nu inzitten) lijkt het me eerder dat alle blanken een brede neus krijgen! En nog nooit is een smilie zo toepasbaar geweest: dikke neus :+
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2003
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Excusez: dubbelpost
     
  18. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Eerst zeg je "who cares" om daarna je eigen theorieen te spammen...zeg dan niet who cares...

    Oh ja die theorie met dat "breeden" van blanken is gewoon Ziek, is dat uit de zwarte versie van mein kampf of zo? Klinkt echt heel erg anti-blank en shit, gewoon engig, maar ik neem toch aan dat niemand dat serieus neemt..gelukkig niet zeg :)
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik gebruikte 'who cares' omdat ik echt dubbel lag van het lachen toen ik de eerste post las. Je kan namelijk ook moeilijk doen om niks. Vervolgens heb ik gewoon de enige logische verklaring neergezet: omgeving en milieu bepalen hoe de wereld eruit ziet: that's it. Interessanter voor mij is de vraag hoe plastische chirurgie nu ingrijpt op de evolutie aangezien we nu in staat zijn ons eigen aangezicht binnen een mensenleven te veranderen. Zou dit geen impact hebben?
     
  20. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    negers verschillen wel degelijk van blanken en aziaten..
    compleet verschillende bouw..
    maar ten eerste: negers zien er gespierd uit, maar dat zegt niks over hun kracht..

    nu even ontopic.. zoals men weet is de mens ontstaan in Afrika, en is zich toen uit gaan breiden naar Amerika, Azie en Europa..

    door waarschijnlijk het klimaat verschil zijn we hierdoor verschillend qua lichaamsbouw geworden..

    dit is dus hetzelfde als bij de dieren.. daar zijn per soort ook verschillende rassen.. aangepast aan hun leef omgeving..

    dit betekent dus niet dat er een ras beter is, dit betekent dat er per leefomgeving een beter ras is..
    dus ieder ras heeft zijn voor, en nadelen.. en in de oorspronkelijke leefomgeving komen de voordelen het meest naar buiten, en andersom..

    maar tegenwoordig is de leefomgeving bijna niet meer van belang, en is het alleen nog het kleurtje wat je onderscheidt van de andere rassen..
     

Deel Deze Pagina