1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dit. Ik heb zelf de 4GB versie van de GTX 960 al een behoorlijke tijd en die kaart garandeert nog genoeg performance, maar enkel als je op 1080p gaat gamen. Voor hogere resoluties moet je toch echt de overstap maken naar een duurdere kaart. Mijn huidige pc heb ik begin vorig jaar gekocht als mid-range pc om de komende twee jaar mee door te komen, en heeft eigenlijk grotendeels dezelfde specs als die Medion pc. Mijn bedoeling was sowieso de games van 2016 nog op redelijk hoge instellingen te kunnen spelen op 1080p om daarna eventueel een echte high-end upgrade te doen. Met een soortgelijk systeem als de Medion (Maar dan wel met een 4GB 960) kan je op 1080p waarschijnlijk in ieder geval het komende jaar de games nog op redelijke hoge settings spelen. Voor een hogere resolutie of een langere termijn moet je toch echt naar duurdere alternatieven gaan kijken.
     
  2. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat zou ik heel tof van je vinden :)!
    Maar goed, de hp is dus bij deze door gestreept. Leek mezelf ook al een niet zo'n bijzondere mede door zijn videokaart. Maar het valt me dan toch echt tegen wat je voor dat soort pcs moet betalen nog! En zeker gezien het feit dat ik helemaal geen die hard gamer ben, maar gewoon af en toe eens lekker een game wil spelen valt het me tot nu toe niet mee om een goede te vinden qua prijs/kwaliteit verhouding.
     
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zit momenteel eens op Alternate.nl te kijken... Daar kun je ook erg fijn een PC samenstellen met genoeg keuze aan componenten.
    Assemblage bij hun kost volgens mij €65. (Windows 10 erbij voor €99)

    https://www.alternate.nl/Service/PC-Builder (als je een account aanmaakt kun je setups ook opslaan en delen met andere mensen)

    Twee setups nu samengesteld, eentje volgens de tips van Tweakers en eentje naar eigen initiatief met als doel onder de €1000 totaal te blijven...

    GAME PC I (Tweakers)
    https://www.alternate.nl/html/confi...pcBuilder&id=907027e089205eddaa6c4852b99632e2

    GAME PC II
    https://www.alternate.nl/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=33930b2cde3afa664200dd2a2889b648
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2016
  4. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Tof! Assemblage kost daar indd 65 euro, dus dat is te doen! Nu heb ik dus een beetje de keuze tussen 3 pc's :D!
    Welke is in jou ogen de " beste"? Die medion die ik eerder had gevonden, of een van deze 2 die jij voor mij hebt gevonden, en welke van die 2?
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb zelf behoorlijk wat centen bespaard door mijn videokaart via Vraag & Aanbod op Tweakers te kopen, is dat niet iets? Als ie verder al helemaal in elkaar zit moet de videokaart er wel zelf in te plaatsen zijn toch? Kan maar op één manier.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Oei, voor 65 euro pruts ik liever zelf :+

    Anders iemand uit de buurt wel vragen voor 20 euro ofzo :+
     
  7. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Als je die €65 voor de assemblage en installatie over heb kun je eigenlijk alle kanten op bij Alternate...

    Heb je nog een voorkeur qua looks van de kast?
    Mag deze bijvoorbeeld een venster en en veel verlichting hebben (zo ja, welke kleur dan?), of heb je liever een volledig gesloten kast met een zo strak mogelijk design?
    Had nu voor een populaire budget kast van Sharkoon gekozen. Zwarte kast met venster en rode verlichting in het frontpanel.
    Voorbeeld van de kast: https://i.ytimg.com/vi/srBBrvFyl3w/maxresdefault.jpg

    Misschien verstandig om nog even paar opties door te nemen voordat je de definitieve setup bepaald van jou custom game pc. :) (de twee mogelijkheden die ik hier eerder postte waren enkel twee vluchtig in elkaar gestoken voorbeelden)
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Niet helemaal volgens de tips van Tweakers, want de videokaart is een flinke stap achteruit. Zou ik persoonlijk niet doen. Of stop er een nog goedkopere videokaart in die je later gaat upgraden, of stop er nu meteen een goede in. Zo'n GTX960 hangt er net tussenin.
     
  9. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Wat voor kast het is , ehh, niet teveel gedoe, niet veel van die lampjes. Gewoon lekker zwart, neutraal. Vanmiddag ook nog even bij mediamarkt wezen kijken. Stond volgens mij niks bijzonders. Eentje gezien van rond de 1500 Euro die wel oké leek, maar weet het allemaal niet haha. Maar jullie, wat hebben jullie voor pc staan? Of zit dat toch echt rond de 2000 Euro ofzo? Best lastig. Zo'n pc samenstellen of een kant en klaar systeem te vinden voor een wat normale prijs.
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Dat klopt, maar we zitten hier aan een 'kant-en-klaar' budget gebonden... Bij de €1000 op tweakers heb je puur de kosten voor alleen de losse componenten, volgens de verkoopprijs van de goedkoopste distributeur op dat moment. Niet heel realistisch vind ik als je niet de mogelijkheid hebt om een PC zelf in elkaar te zetten...

    Naar mijn idee is een GTX960 4G echt wel een goede betaalbare kaart en past qua prestaties precies bij een systeem van rond de <1000euro... Nu nog een 970 of beter kopen, waarvan de prijs nog steeds vrij hoog staat, is denk ik ook geen slimme zet met het zicht op de nieuwe generatie "Pascal" kaarten.

    Als je nu een goedkope kaart koopt en die over pakweg 2 jaar gaat upgraden is waarschijnlijk het hele systeem uit balans en komt die high-end kaart dan toch niet helemaal goed tot zijn recht.

    Blijft lastig of je moet gewoon flink wat geld er tegenaan willen smijten... :p
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Mijn systeem van 4 jaar geleden kostte ongeveer 1000 euro en was prima rond die tijd. Ik kan nu nog elk spel spelen maar het wordt wel lastiger :+
     
  12. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25

    Hoezo geen gtx 970? Denk dat een gtx 970 meer bang voor bucks heeft dan een gtx 960. Ook de gtx 960 zal waarschijnlijk enorm in prijs verlagen wanneer de nieuwe generatie uit komt.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  13. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Omdat een GTX970 niet binnen het budget zou passen omdat de PC ook nog geassembleerd diende te worden... (100euro voor Windows ook niet vergeten ;))

    Nogmaals een GTX960 4G past momenteel prima bij een systeem van <€1000, ben je bereid op €1000+ uit te geven dan kan een 970 zeker er in.
    GTX970 qua kaart opzich absoluut meer "bang voor bucks", dat ben ik wel met je eens. (maar bezuinigen op alles zodat wel een 970 erin kan is ook geen verstandige keuze vind ik)

    Hardware prijzen zijn momenteel ook niet bepaald gunstig te noemen, eind 2014 toen de GTX970 uitkwam was die goedkoper dan wat die nu nog steeds moet kosten. 8)
    Totaal prijs van een systeem met elkaar vergelijken heeft dan ook weinig zin momenteel...
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    100 euro voor Windows? Gewoon een key kopen bij een keysite en je bent voor een paar tientjes klaar. Desnoods een W7/8 key kopen en gratis upgraden. Het is wel wat meer werk maar je bespaart flink wat.
     
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Precies, laatst nog 20 euro voor een Windows 10 key bij G2A betaald.
     
  16. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Het moest kant en klaar zijn.. |:-
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik denk dat dat meer doelde op het in elkaar zetten van de kast zelf? Als je 80 euro kan besparen door zelf Windows te installeren lijkt me dat geen probleem.
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Als die mogelijkheid er is kun je dat doen.. Maar genoeg mensen die Windows zelf installeren ook niet aandurven zegt mijn ervaring hier in de omgeving... ;)

    Heb zelf €80 betaald voor Windows 10, nette prijs voor een besturingssysteem vind ik, en bij een betrouwbare dealer.
    G2A vertrouw ik toch niet voldoende om daar de belangrijkste software voor mijn PC te kopen.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Durven ze dan wel op internet te gaan? :+

    Het is puur een kwestie van een paar keer op next klikken en klaar ben je :+

    En gewoon een van de bekendere keysites nemen, die zijn heus wel betrouwbaar.
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb nog geen 1000 euro uitgegeven en ik kan zowel GTAV als Fallout 4 op Ultra High draaien. Zie mijn setup (wel zelf in elkaar gezet, ofja, Gdzr heeft het voor me gedaan):

    http://tweakers.net/gallery/679474/inventaris/

    Alleen de muis had ik al. De videokaart heb ik via V&A gekocht, scheelt zo'n 200 euro. Windows 10 kon ik gratis krijgen via m´n opleiding (Tilburg University).

    Kun je niet iemand die je kent vragen hem voor je in elkaar te zetten? Gaat je heel veel geld schelen denk ik.
     

Deel Deze Pagina