1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. MartijnB

    MartijnB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Witte Sram Apex lijkt me niet echt staan op een oldschool fiets, misschien informatie inwinnen bij een fietsenmaker?
     
  2. Seh

    Seh Guest

    [​IMG]
    Die sport. :emo:
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    In het voetbal wordt niet gebruikt wilde je zeggen :emo:


    Rabo stopt er helaas mee.
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Heftig hoor, Rabo ploeg was wel een icoon, helemaal voor ons Hollanders. Maar ja, als je streeft naar dopingvrije sport is het logisch.
     
  5. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Doodsteek van nl wielrennen.

    Gitzwarte dag, maar misschien viel het niet te vermijden.
    Telegraaf en nos hebben de ploeg het meeste kapot gemaakt imo, man man war haalde die de ploeg tijdens en de tour en afgelopen week door het slijk. Met berichten dat renners als barredo binnen de ploeg structureel doping kregen. Maar goed dood en doodzonde heb er eigenlijk geen woorden voor.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja vooral die gast van de Telegraaf, wat een kutkneus was dat.. Die heeft het verpest.
     
  7. MartijnB

    MartijnB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo verrassend is het toch ook weer niet? Volgens mij zocht de rabobank al veel langer een uitweg?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Niemand vindt het een verrassing?
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee niet echt, wat er nu gebeurt is veel en veel slechter voor de reputatie van de sport dan alle voorgaande doping akkefietjes. En er komt een moment dat je als sponsor daar niet meer mee geassoccieerd wilt worden.

    Zelfs als je de Rabobank bent en de afgelopen 15 jaar de grootste factor in het nederlandse wielrennen bent geweest.
     
  10. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Zieke reactie van david millar op twitter. Hij neemt het Rabobank kwalijk dat ze eruit gestapt zijn.

    David millar moet is in de spiegel kijken en ook alle renners die betrapt zijn en terugkeren in de wielersport. De fout ligt grotendeels bij hun. Zo komt de wielersport nooit van dat verkeerde imago af. Iedere keer als ik wielrennen zit te kijken en millar rijd in het peloton rond denk ik altijd die gozer heeft mij ooit bedrogen. Kom op wielersport nu is het tijd om iedereen die ook maar in verband word gebracht met doping eruit te sodemieteren. Maak schoon schip fiets volgend jaar desnoods met landenteams.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat de beste kans op ooit weer een schone tour is als alle grote sponsoren nou weglopen :+ Dan worden de belangen ineens een stuk kleiner, word het net als bij de dames (want om 1 of andere reden wil ik wel geloven dat daar een stuk minder gebruikt word)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mja als je met sommige mensen Kolonisten van Catan gaat spelen zullen ze nog valsspelen. Amateurwielrennen is ook niet clean.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is waar. En er zijn genoeg sporten die net zo erg zijn denk ik (gewichtheffen en zo?) maar dat het wielrennen echt een keer helemaal op z'n gat gaat kan geen kwaad denk ik.

    het is niet alleen het feit dat er gebruikt word, het is dat jarenlange hypocriete circus er om heen wat mij persoonlijk irriteert. Dat glashard liegen en met zn allen doen of er niets aan de hand is.

    Ik bedoel , in het voetbal zijn ook genoeg voorbeelden te noemen. Met name uit Italie en Spanje , denk maar eens aan het beroemde Milan lab (dat was echt niet alleen maar lekker fitnessen met z'n allen) en had Juve ook geen banden met spaanse doping artsen? Staat me nog vaak iets bij van een incidentje met Davids in zn tijd bij Juve , dat daar ook wel een en ander gebruikt werd.

    maar dat zijn dan wat incidenten die worden bestrafd en openbaar worden en dan hebben we t er niet meer over. Maar in het wielrennen is het gewoon continu een factor en die 'Omerta' er omheen verziekt gewoon de hele sport

    En ik besef ook wel dat die mannen abnormale prestaties leveren , misschien had je in de afgelopen 15 jaar idd wel gewoon nooit een Tour kunnen winnen zonder de beste doping te hebben maar dan moet dat toch gewoon anders geregeld worden?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Probleem is dat bij wielrennen alles onder een loep wordt gelegd. Neem nu Operacion Puerto (Fuentes).
    Daar stonden veel verdachte dingen in die gelinkt werden aan Spaanse voetballers, het hele Spaanse voetbalteam, Spaanse tenissers (Nadal), oftewel: een enorme beerput.
    Maar er is alleen groot onderzoek gedaan naar alle wielrenners, die allemaal door het stof moesten. Van dat voetbalelftal hebben we nooit meer wat gehoord..

    Zelfde in zwemmen... Wereldkampioen uit Brazilië wordt betrapt en krijgt een 'officiële waarschuwing' van de Braziliaanse bond. Terwijl in het wielrennen je al wordt geschorst op basis van verdenkingen (Contador, Basso, Valverde etc).

    Oftewel, in het voetballen wordt ook alles verzwegen, zelfs nog erger dan in het wielrennen. Want bij voetbal zwijgen zelfs de media. Terwijl het voetbal in Spanje en Italië (Parma 1998 anyone? Zoek op Youtube..) vol staat van de doping en corruptie.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2012
  15. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik moet toegeven dat ik niet zomaar een oplossing kan bedenken. Want het klinkt misschien gek maar als ik 7 jaar geleden wist dat Lance armstrong en het gehele peloton gebruikte dan had ik waarschijnlijk gewoon het gehele seizoen wielrennen gekeken. En ook al weet ik nu dat lance gebruikt heeft zie ik hem nog altijd als de man die zeven keer de tour won. Het is krom om te zeggen dat het toen gelijk was aangezien lance blijkbaar het beste spul geleverd kreeg. Het is iniedergeval een hele moeilijk situatie en vind vooral dat ex-doping renners niet mogen terugkeren in de sport zelfs niet als materiaalman en de betrapte moeten vooral niet gaan wijzen naar elkaar want ze zijn zelf even fout geweest.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als het nou allemaal gewoon toegestaan was dan was Lance gewoon de beste geweest met het beste team om zich heen (zoals de beste F1 coureur ook de beste auto en de beste ontwerper nodig heeft) maar nu is het gewoon vals spelen en liegen en beddriegen

    En of dat terecht is weet ik niet.. Maar wielrennen als professionele sport heeft bij mij in ieder geval ook wel het laatste beetje sympathie verloren

    En ja, in het voetbal kijken we daar heel anders naar,.. Het is niet voor niks dat er vaak gekscherend over de Mafifa word gesproken. Om nog maar te zwijgen over het ene na het andere gokschandaal/omkoopschandaal..

    Maar toch zie ik dat altijd weer door de vingers,... het is niet zo dat ik geen voetbal meer wil kijken na zo'n geval. Tuurlijk, de italiaanse competitie met name heeft hierdoor wel flink wat van zn glans verloren maar dan kijk ik toch lekker Engels of Duits voetbal? (terwijl ik geen idee heb of het er daar niet precies hetzelfde aan toe gaat).
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2012
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Ben ik het niet mee eens. Sowieso creeërt doping geen level playing field, zoals iedereen probeert te zeggen (Lance incluis). Elk lichaam reageert anders op doping, daar spelen bv hematocriet waarden een belangrijke rol in.

    Daarnaast nam niemand doping op hetzelfde level. In 1999 was iedereen nog een beetje schijterig sinds Festina, maar Lance zat toen wel vol aan de doping. In 2001 kun je zien aan de bloedwaardes van Jan dat hij ook veel schoner reed (daarna Freiburg natuurlijk dus dat steeg weer).

    Legalisering is echt absoluut geen oplossing, dat zullen ze nooit doen. Dan vermoord je de sport écht.
    Ze moeten accepteren dat doping niet uit te bannen is.
    Ze moeten daarentegen juist de invloed van doping en de maximale toegevoegde waarde die het kan beperken en reduceren tot een minimum. En daar zijn ze echt goed mee bezig. Met dat bloedpaspoort kun je nog steeds doping gebruiken, maar de stijging in prestatie is miniem.

    Waar je vroeger nog van een werkpaard een renpaard kon maken (Riis), kan dat nu echt niet meer. De mannen die nu winnen zijn echt winnaars...


    al zeg ik daar niet mee dat men niet meer gebruikt nu...
     
  18. MartijnB

    MartijnB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, my bad! Ik moet eens beter leren lezen :F:

    Ben wel benieuwd wat Giant gaat beslissen over het hoofdsponsorschap!
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zo leuk zijn ja, maar dan gaat het budget flink omlaag vermoed ik. Rabobank zit nu voor 11 miljoen in enkel het ProTour team...

    Misschien dat dan wat renners weggaan zodat ze niet meer met 3 kopmannen rijden.
     
  20. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Helemaal mee eens. Doping mag nooit en te nimmer gelegaliseerd worden.

    Dit is trouwens wel een ideale kans voor nieuwe sponsor. Al buitenlandse renners eruit(sanchez,renshaw,martens,BARREDO enz.) en er lekker invliegen met de van windens en van emdens van deze wereld.

    edit: Die buitenlanders waren altijd de doping verdachte binnen de ploeg (menchov, flecha, rasmussen, leipheimer, sutherland) en ook wel een beetje boogerd. Heb het aantrekken van renners als ardila, kozontchuk, barredo, renshaw altijd verafschuwd.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2012

Deel Deze Pagina