1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]


    Heb je kleine vragen, opmerkingen of heb je gewoon iets te melden dat niet echt in een nieuw topic thuis hoort? Dan zit je hier op het juiste adres. Alles dat direct met de Xbox 360 te maken heeft, wordt hier besproken en hier staan ook alle links naar de specifiekere threads verzameld:​




    Links naar andere topics:
    Algemene Vragen topic, deel 2
    Het vorige Algemene Vragen topic, deel 3
    Het vorige Algemene Vragen topic, deel 4
    Defecte Consoles, hardware problemen
    Xbox 360 Elite
    Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 11]
    Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc)
    Xbox360 HD-DVD-speler add-on
    Media Centre Extender topic
    Live Algemeen
    Xbox Live Vision Webcam
    Live Marketplace
    Gamertag thread
    Backwardscompatible topic
    Casemodding voor de 360
    Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 12]
    Controllers
    HDTV thread
    Achievements
    Show je Achievements [deel2]
    Ervaringen en Foto's
    Hier is een mooie post van High 5 die mensen vast van de nodige hulp kan voorzien voor als je Xbox het niet meer doet.


    /Mod 24-2-08 meeste links zijn nu up-to-date - the Matrix

    Algemene info over de Xbox 360:

    Het uiterlijk

    Microsoft stapt bij de volgende generatie over van een lompe videorecorde achtige zwarte doos, naar een mooie (vind ik) 'inademende' witte zuil. Hoewel je de Xbox 360 gewoon kan neer leggen zoals de Xbox, heeft hij nu ook de mogelijkheid om hem rechtop te zetten. (Zoals de PS2 zeg maar) Voor de mensen die wit niks vinden, heeft Microsoft ons de mogelijk gegeven om het frontje van de Xbox 360 te vervangen door een andere. Een beetje zoals een mobiele telefoon, of zoals sommige Creative geluidsinstallaties.

    [​IMG]

    Dat is hem dan, de volgende generatie Xbox.
    Zoals jullie zien is de layout best wel veranderd in vergelijking met onze oude trouwe Xbox. Zo zien we nu 2 memory slots voorop zitten, ipv in de controllers. Links van deze memory slots (er vanuit gaande dat je de Xbox plat legt) zit een zwart blokje, wat waarschijnlijk voor de meegeleverde afstandsbediening is (infrarood ontvanger). Rechts van de memory slots zit een klein rond knopje. Waarmee je ervoor kan zorgen dat de draadloze controllers connecten met je Xbox.
    Jep, je leest het goed. Bij de volgende Xbox worden standaard draadloze controllers geleverd. Dus weg met die vervelende snoeren waar je moeder der nek over breekt.
    Aan de linker kant van de Xbox (of er bovenop als die rechtop staan) zit de 20GB verwisselbare hardeschijf. Deze hardeschijf kan je van je Xbox afhalen en meenemen naar waar je maar wilt.

    Boven de memory slots zit de dvd lade + eject knop. Rechts hiervan zit de power knop. Deze power knop zal ook aangeven dmv licht codes (knipperen/kleuren) als er iets als downloadable content beschikbaar is voor een van je games. Rechts van de power knop zit een klepje waarachter zich 2 USB poorten bevinden. Op deze 2 poorten zal je allerlei soorten hardware kunnen aansluiten, zoals een webcam. Ook krijg je een kabel voor je draadloze controllers die in de USB moet, zodat je jou controller kan opladen terwijl je verder speelt.

    [​IMG]

    De controller
    Zoals je kan zien is er aan de controller (op de kleur na) weinig veranderd. De bekende ABXY knoppen, de 2 richting sticks en de D-pad zijn allemaal aanwezig. Ook de start en back knoppen zijn er nog, hoewel ze nu op een andere plek zitten. Wat wel nieuw is, is dat het logo is vervangen door een knop. Deze knop zal je direct naar het Xbox dashboard brengen, maakt niet uit wat je aan het doen bent. Dus als je een film aan het kijken bent en je krijgt een invite, 1 ram op deze knop en je ziet gelijk van wie en waarvoor. Deze knop word omringt door de zogenaamde 'Ring of Light' die zal gaan knipperen en wijzen enzo dat er wat aan de hand is op xbl.
    Wat verder opvalt voor de oplettende lezer, is dat de zwarte en witte toets verdwenen zijn. Nu zijn deze niet weggelaten, ze zijn verplaatst naar de bovenkant van de controller als schouderknoppen. Dus je hebt dan de gebruikelijke 2 triggers, waarboven zich de 2 nieuwe schouderknoppen zitten.

    [​IMG]

    De binnenkant

    De nieuwe Xbox 360 zal net als de huidige Xbox een echte krachtpatser worden. De chipset zal bestaan uit drie IBM Power PC chips van 3.2 GHz elk. De grafische kant zal zoals al bekend door ATI worden verzorgd met een monster van een kaart die moet draaien op 500 MHz. In totaliteit zal de machine 500 miljoen polygonen per seconden kunnen laten zien en daarbij kan de Xbox 360 per seconden ook nog 48 miljard shader-operaties uitvoeren. Zeer indrukwekkende cijfers, zeker als je de 512 MB GDDR3 RAM die de machine zal bevatten toevoegt. De drive van de nieuwe Xbox wordt een gewone DVD drive van 12 speed die ook dual-layer DVD’s kan lezen. De speler zal alle soorten DVD en CD’s kunnen lezen, evenals MP3 en WMA CD’s. Daar blijft het echter niet bij want ook foto CD’s kunnen straks zonder problemen in de Xbox 360. Verder zal de Xbox 360 uit zichzelf een 20 GB hardeschijf bezitten die zoals eerder gezegd is uit te breiden naar 120 GB. Uiteraard zijn zoals we op een Ourcolony.net plaatje al zagen ook memoryunits nog van de partij. Dit keer vanaf 64MB en met een handig draaghoesje zodat je ze makkelijk kunt meenemen aan je sleutelhanger. Verder is de Xbox 360 standaard voorzien van een ethernet poort, en dmv de los verkrijgbare WiFi netwerkadapter ook op een draadloos netwerk aan te sluiten. Het geheel gaat gekoeld worden door twee ventilators, waarvan er één uitgaat tijdens het kijken van DVD’s om minder geluid te produceren. Verder bevat de chip ook een waterkoelingstechniek van Microsoft om de temperatuur van de chips nog verder te beperken zonder te veel herrie te maken.

    Accesoires

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Allerlei kabels voor o.a. HDTV :

    [​IMG]

    Live

    Er is veel meer aandacht aan Live besteed bij de Xbox 360. Er zijn daarom ook veel meer mogelijkheden. Je kan gewoon met iedereen praten, maakt niet uit in welk spel hij of zij zit. Je hebt een eigen profiel met een reputatie, vaardigheden, enz. Elk spel zal in ieder geval Live ondersteunen.
    De grootste verandering is dat er nu 2 verschillende versies van Xbox Live verschijnen. Namelijk Silver en Gold. Bij Xbox Live Silver hoef je niets te betalen. Je kan dan wel gewoon een profiel maken zoals je bij Xbox Live Gold ook kan. Er is echter wel een groot verschil: met Xbox Live Silver kan je niet online gamen. Daar heb je dan een Xbox Live Gold abonnement voor nodig. Het Gold abo zal net zo veel gaan kosten als Xbox Live nu kost en alle huidige Xbox Live abo's zullen ook overgezet worden naar Gold bij de launch. Ook is er bekendgemaakt dat er geen creditcard meer nodig is. Door dit alles wordt Live veel toegankelijker.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31031.jpg[/plaatje]​

    Een ander groot verschil is dat er nu een uitgebreide plek is waar je vanalles en nog wat kunt kopen (Marketplace). Niet alleen content voor een game, maar ook muziek, films, demo's, enz. De Marketplace is gewoon te bekijken vanaf het dashboard.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31032.jpg[/plaatje]​
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vinden jullie ook het Q4 uit eindelijk tegenvallen qua games? (Dit is natuurlijk allemaal persoonlijk.) Ik heb van alle games geen hoge verwachtingen gehad, behalve van Fable.

    Far Cry 2:

    Leuke game met goede setting maar een aantal vervelende bugs haalt het een beetje het plezier weg. En dingen zoals enemies die elkaar helpen al ze gewond zijn dat zit er gewoon niet in. Een leuke game maar het had meer kunnen zijn.

    Gears of War:

    Super SP maar de MP is er toch op achteruit gegaan er zijn vervelende dingen uitgehaald maar er zijn er meer voor terug gekomen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Horde daarentegen is wel geweldig.

    Shaun White Snowboarding:

    Leuke game maar iets teveel vrijheid waardoor het irritant begint te worden. En de besturing is ook niet optimaal. Ik vind het raar ik had het na een uurtje al door dat dit niet de beste oplossing is om een besturing te maken. Zij hebben hopelijk ook game testers, maar die merken dat niet?

    NFS Undercover:


    Ik wilde ze weer een kans gaan geven na 2 mindere delen, en de eerste beelden zagen er super uit en je had weer het gevoel dat het weer terug ging naar de roots.
    Helaas. De eerste review cijfers liegen er niet om 4, 5 een 6.9 van de meest betrouwbare review sites. Een grote stad waar je verder niks kan doen dan alleen op afgesloten parcours makkelijk van iedereen te winnen. Stuur me een mailtje dat het spel zo gaat maken en ik had je al kunnen vertellen dat dat niet gaat werken. Ontwikkelaars hebben echt te vaak oogkleppen voor en vergeten wat de gamer wil.

    Fable:

    Met dit spel heb ik nog het meeste plezier gehad, het verhaal is natuurlijk niet veel soeps maar het is wel een leuke spelervaring als je van het genre houdt. Dee hond is leuke toevoeging. Verder heeft dit spel ook mindere dingen waardoor het niet het spel is waarop iedereen hoopte.
    -Co-op mode
    -Losse omgevingen, het had makkelijk met elkaar in verbinding kunnen staan.
    - Toch veel bugs en glitches.

    Gelukkig heb ik over Fallout en Mirrors Edge goede verhalen gehoord, waardoor het een beetje compenseerd en ik die binnenkort maar ga aanschaffen.



    Het is allemaal persoonlijk, en ik hoop dat ik geen dreigbrieven krijg. ;)
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Voor mij valt het wel mee, ik heb alleen Fifa en Gears gehaald voor de winter. Ik vind ze zelf geweldig, andere spellen heb ik niet gespeeld en ook niet gekocht dus.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Far Cry2 kreeg ik vrijdag binnen en vandaag Gears of War 2. Die laatste zal ik vrijdag aan gaan beginnen!
    Tomb raider underworld is onderweg. Tomb raider 1 was mn allereerste console-game en was in die tijd briljant.

    Zal s kijken of ik Fable 2 als demo kan spelen, want ik heb nog nooit een rpg gespeeld.

    Tja, need for speed in inderdaad afwachten. Bij underground 1 & 2 vond ik het geweldig wanneer je een total loss crash maakte, het camera standpunt ineens van ver kwam.....je zag dan een shot van de gehele auto in slow motion een crash maken :thumbs: Heb het altijd jammer gevonden dat dit weg is gehaald.
    Bij Pro street heb ik me kapot geërgerd dat het beeld ineens heel ietsjes langzamer liep wanneer je vlak voor de bocht in de ankers ging. Ben werkelijk niet verder gegaan dan het eerste half uur!

    Komt er eigenlijk nog een vervolg op Test Drive Unlimited? Vooral dat je over ieder stukje asfalt op dat hele grote eiland moest zijn geweest om de achievement te krijgen, vond ik toch wel kicken.

    En hoe zit het met een vervolg op Assassin's Creed? Grafisch een zeer indrukwekkend spel!
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    TDU 2 komt eraan en ook Assasins Creed en dat wordt zelfs een trilogie, maar over beide games is nog niet veek over bekend.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    De games zijn wel allemaal vet, maar het mist toch iets wat ik wel vorig jaar had bij Assassin's Creed, dat was gewoon mijn GOTY 07 en dit jaar is dat IV. *)
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn wel betere games te noemen die voor een GOTY gaan dan GTA IV ;)
     
  8. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Diegene die onlangs een nieuwe hdd gekocht hebben van 120gb (of een Elite), zijn jullie tevreden over verloop van data transfer van de 20gb hdd? Want ben aan het overwegen één aan te schaffen omwille de nieuwe NXE experience. Als de games dan echt zo sneller spelen (die geïnstalleerd zijn) en xbox minder lawaai maakt is dit een leuke investering.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het ging gemakkelijker dan verwacht. Het duurde bij mij 20 min en toen was alles overgezet, en me oude was helemaal leeg.

    En me xbox maakt nu het geluid alsof die altijd in het Dashboard zit ook al speel ik Fable echt een vooruitgang.
     
  10. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    HDD play is super samen met de party echt wel top. GOW2 is ook wat mooier geworden lijkt me.

    Alleen hoe kan je foto's delen met je vrienden? Kan je ook met meer dan 2 personen dat doen? En kan je ook video's en films (DVD) doen?
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan geen video delen (kost veel teveel bandbreedte), maar wel foto's met meer dan 2 personen, gewoon een grotere party en dan photo share = meer personen die je foto's zien.
     
  12. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay. Ga mij hdd aanschaffen denk ik. Staat in aanbieding voor 80€ op een site.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja voor die prijs heb ik hem ook gehaald maar hij was snel uitverkocht. ;)
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik kreeg vandaag een mail van MS, waarin stond:

    Betekent dit dat mn lidmaadschap op 19 december automatisch wordt verlengd met een maand, daarna weer weer met een maand ofzo? Net zoals je je abbo van een tijdschrift niet opzegt?
    Of zit ik nu naast. :+
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je met een CC werkt dan ja, je abbo wordt automatisch verlengd.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Dat werk ik dan..maar dat wil ik helemaal niet. :+ Hoe zeg je dat op dan?
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik kom hier voor precies dezelfde vraag :+ Ik had hem namelijk op redeem gezet maar dan moet je een code invoeren voor die kaart. Maar ik kreeg het niet voor elkaar om de betaalmogelijkheid naar redeem te veranderen zonder die redeem code te moeten invullen. Mijn CC is namelijk opgezegd en ga het alleen nog maar doen via deze codes.
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Even een snelle vraagje denken jullie dat ik als 13 jarige gewoon de xbox klantenservice kan bellen? :D
     
  19. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ferron
    Waarom niet?

    Net zoals hierboven, wil ik graag niet dat hij auto betaald van de CC, maar dat ik een Redeem code kan invullen.
     
  20. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou vandaag normaal gezien mijn nieuwe harde schijf van 120gb moeten ontvangen. Ik hoop alleen dat het data overdracht van mijn 20gb hdd vlot zal verlopen na de update van 'new xbox experience'

    Iemand al moeten doen sinds update gisteren?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina