1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Google doet wonderen:

    http://games.blogo.nl/?COMMENTS/2008211-hardware-en-software-verkopen.html

    Niets officieels aan dus.
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Op dit moment vind ik het ook nog niets met de PS3.
    Maargoed de 1080p Upscaling mogelijkheden en de Blu-ray speler vind ik het geld op dit moment wel waard.

    LittleBigPlanet, Final Fantasy XIII, GT5, White Knight Chronicles en Metal Gear Solid 4 zijn de games die ik graag zou willen.
    Dat vind ik dan ook genoeg om mij in mijn gaming needs te voorzien ;)
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, maar het zou zo maar kunnen dat geen van die games in 2008 in Europa uitkomen. (Ik denk 2 halen het er van die lijst, de rest niet)

    Ik weet het, komt die gozer weer met zijn pro-xbox praat, maar ik verwacht dat 2008 een kopie gaat worden van 2007: Wii verkoopt de consoles, allemaal op Wii sports, PS3 krijgt een handjevol goede titels erbij, meer niet. En wij hebben minstens zo veel ijzersterke titels als in 2007, op dit moment staan er zelfs 2 keer zo veel gepland als vorig jaar, maar je hebt er altijd wel bij die slippen. Zeg de helft, dan houd je dus over wat we ook in 2007 hadden.

    Krijgen we tegenhangers voor Forza 2, BioSHock, Blue Dragon, Halo 3, Mass Effect, (Assassins Creed en Call Of Duty 4)? Absoluut! (Ok, Halo 3 wellicht niet, maar zeker een titel die er meer dan 5 miljoen gaat verkopen voor de kerst)

    Begin maart gaat mijn team (ik mag mee \o/ ) naar Redmond en dan mogen we met een zooi van die nog niet aangekondigde games spelen. Yumyum.
     
  4. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er iemand van je team niet mee gaat hou ik mij aanbevolen om het gat op te vullen 8)
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Zie ook steeds meer nieuwsberichten over dat GTA 4 alleen online multiplayer heeft op de xbox.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik neem aan dat ik in de koffer pas ... of dat ik een update krijg .. of ik gewoon mee mag 8) ... Ach ik mag blijven dromen toch :+
     
  7. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij mocht al naar de release party van Halo3....;)
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Anders gewoon even Bill Gates een mailtje sturen. ;)

     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat moet ik zeggen doet Sony goed. Ze sturen voor elke poep en een scheet een persbericht, als later blijkt dat het niet klopt draaien ze om de hete brei heen.

    -Kon het even niet laten-

    Maar goed Sony is wel beter in reclame maken voor zich zelf. Microsoft doet dat in mijn ogen iets te passief. Komt denk ook door het imago van Microsoft.
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het is dat Bart Smit een tijd geleden die 10% kortings avond had anders zou ik waarschijnlijk nu ook nog geen PS3 gehad hebben. Verder geen spijt er van dat ik hem gekocht heb daar niet van. Maar eigenlijk zijn er imo momenteel maar 2 must haves, Ratchet & Clank en Uncharted. Maar de rest van de titels zijn nog niet echt spellen waarvan ik zeg 'daar moet je echt een ps3 voor hebben' Die titels komen er inderdaad wel aan, alleen is het idd een beetje wat Mr X zegt, hoe zeker is het dat al die titels in 08 ook hier in de winkel liggen?

    Maar goed, ondanks dat wordt de PS3 toch met de dag intressanter. Zeker omdat er toch problemen met uitval e.d. blijven met de 360. Mijn 360 staat ook op het punt om weer ermee te kappen en dat in combinatie met bepaalde live problemen die ik nog steeds ondervind sinds kerst kunnen er straks wel voor zorgen dat als mijn 360 ermee kapt er geen nieuwe meer komt en alles de deur uit gaat. Als ik dat gevoel al heb als 360 eigenaar dan kan ik mij best voorstellen dat iemand die nog een next-gen console wil kopen ook neigt naar de PS3, problemen met uitval gaan natuurlijk rond als een lopend vuurtje. En uit het xbox 360 kamp komt er imo ook geen duidelijk signaal dat een aardig deel van de problemen opgelost zijn met de nieuwe versies van de 360 (tenminste dat is toch het geval?). Ja, wat ik vaak hoor, ook van verkopers als ik in een winkel sta, is dat de service zo goed is. Dat is ie ook, niets ten nadelen van dat, maar als nieuwe klant koop je daar weinig voor en wil je gewoon een console hebben die werkt en waarvan je je niet af moet vragen wanneer ie ermee op houdt.

    Over live gesproken, dit is natuurlijk de grote troef van de 360 en tot een zekere hoogte ook terecht. Maar als ik kijk naar wat voor spul er allemaal gratis te krijgen is (zoals theme's e.d.) op het PS netwerk waarvoor je op live gewoon punten voor moet betalen dan begint dat ook zo langzamerhand een pluspuntje te worden wat mij betreft. Kwa multiplayer games is de live service in principe nog steeds wel beter.

    Eigenlijk doen dat soort dingen mij het idee geven dat er een gevoel hangt bij microsoft van 'we zijn er, we hebben een goede positie in de markt' en niet echt de neiging er meer is om zwaar met de PS3 te willen concureren.

    Eigenlijk heb ik een beetje het idee dat zowel de 360 als de PS3 hun huidige positie te danken heeft aan 'fuck ups' van de andere partij en niet zozeer aan de dingen die ze zelf goed doen.
    Dit idee een beetje, Sony's half jaar release uitstel en zeer zwakke game line up versterkte de positie van de 360, en de hardware problemen van de 360 zorgde er weer voor dat de PS3 weer positie herwon.

    Hm negatief berichtje zo, maar goed zo voelt het momenteel.
     
  11. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah, als je leest wat Shane Kim (geloof ik) letterlijk zegt, dan zegt hij heel iets anders. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de PS3 geen multiplayer krijgt. Hij doelt op de combi multiplayer en downloadable content, die combi is uniek op de 360, niet het MP an sich. Althans zo lees ik het.

    Overigens is ons uitvalpercentage op nieuwe 360's al fors verbeterd hoor. Ik hoor zelfs van sommige gamestores dat zij meer andere consoles nu terug krijgen dan de onze. Dat zijn dezelfde winkels die mij een paar maanden terug door de mangel wilden halen. Dus ik ga er van uit dat daar geen zoete broodjes bakkers tussen zitten.
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zou inderdaad vrij apart zijn als de PS3 versie geen MP zou kennen, kan mij niet voorstellen dat Sony daarmee akkoord zou gaan.. Goed, bij VF5 was het ook het geval dat de 360 versie wel MP had en de PS3 versie niet, maar dat is toch wel een iets ander geval.
    Downloadable content is al een mooi streepje voor en zou eventueel wel voor meer MP mogelijkheden kunnen zorgen?

    Dat zal ook zeker wel, het zou ook een zeer slechte zaak zijn als dat niet het geval was. Maar dat neemt niet weg dat er nog steeds veel oude modellen zijn die wel kapot gaan en ook de nieuwe versie is natuurlijk niet helemaal full proof (overigens verwacht ook niet dat dat kan, ik moet de eerste console nog zien die 0% failure rate heeft). Het probleem is nu dat de 360 het stigma heeft dat het een console is die snel kapot kan gaan, sneller dan zijn concurenten in ieder geval. Niet geheel onterecht ook. Het is tof dat de nieuwe versie minder problemen heeft maar dat is niet bepaald algemeen bekend. Op zich vind ik het ook wel apart dat dergelijk nieuws van sommige winkeliers moet komen, eigenlijk zou je dat intern al moeten kunnen zien? Waarom komt microsoft niet naar buiten met verbeterde cijfers om te proberen van dat stigma af te komen?
    Dat gezegd hoor ik in mijn vrienden kring en collega's nog steeds vooral negatieve berichten, van alle mensen die ik direct ken (bedoel dan niet online of via xbw) zijn er maar 2 mensen die hun originele xbox 360 nog hebben. 1 daarvan heeft hem pas recentelijk gekocht en de ander is mijn broertje wiens xbox nu een jaartje oud is ongeveer. 2 mensen, van het aantal mensen die ik dus ken met een xbox is dat minder als 20% die geen problemen heeft tot dusver. Bij de probleem gevallen zit ook iemand met dezelfde soort geschiedenis met de 360 als Kameo. Een collega die nu al nr 6 heeft thuis staan, overigens heeft hij gewoon een oud model weer terug gekregen, wat dat betreft geen verbeterde garantie die het nieuwe model dus wel biedt.
    Ik wil hiermee absoluut niet beweren dat een dergelijk percentage het normale uitvalspercentage is. Er zullen ook genoeg mensen zijn van wie de 360 niet kapot is gegaan en ook verder nauwelijks iemand kennen bij wie het is gebeurt. Maar goed, mede daardoor en door eigen ervaringen is het bij mij nu wel zo dat ik nog maar moet zien of er straks bij mij thuis nog een xbox staat.

    Maar goed, enige loyaliteit heb ik nog steeds met de 360, anders had ik DMC 4 wel voor de PS3 gekocht. Zoals het nu helaas gaat alleen is dat iets waar ik misschien wel spijt van ga krijgen.
     
  13. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Over dit soort cijfers kunnen ze niet liegen. Dat zijn harde feiten.

    Het is overigens al langer bekend dat de PS3 op dit moment heel goed in Europa verkoopt. In de meeste Europese landen is de Xbox 360 ondanks de voorsprong van 15 maanden qua verkopen al ingehaald. Alleen in de UK en Ierland heeft de 360 nog een grote voorsprong maar die is dus nu aan het slinken. Het zal interessant zijn om die strijd te volgen.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Dan ken je sony niet -sarcastisch- Dat zijn namelijk geen harde feiten en het is niet de eerste keer dat ze dit gedaan hebben .. zoek maar eens op Sony Lies op google ;) ... 1 miljoen betekend niet 1 miljoen verkocht... cijfers liegen niet, maar kunnen verschillend bekeken worden. Daarom heb ik een hekel aan cijfer posts.

    Maar zoals ik al zij Sony is beter in persberichten dan M$ ;)
     
  15. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    In Scandinavie zijn we zelfs #1 en dus groter dan Nintendo met zijn Wii en ook in NL zijn we nog beduidend groter dan PS3 hoor. Ik geloof 70% groter zelfs. Maar Nintendo is weer 70% groter dan wij (en dus ruim anderhalf keer zo groot als PS:cool:
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ligt het trouwens aan mij of blijft de marketing van de 360 wat achter. Ten tijde van de ps2 kon ik voor mijn gevoel mijn hoofd niet draaien of ik zag wel weer ergens een reclame oid.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup. Microsoft creëert nog steeds geen goede naamsbekendheid voor de Xbox.
    Het zal nog steeds zo zijn dat als mensen in een winkel de PS3 en de 360 zien, de PS3 zullen kopen.
    Onder het motto: 'Want het is een Playstation' en 'WTF is een "Xbox"?'
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat gevoel heb ik dus echt helemaal niet meer.
    Was laatst in de bioscoop, staan allemaal 360 consoles. Bij de toiletten ik draai me om en op de deur holografische 360 reclame...

    Ik denk dat het juist wel goed gaat met de naamsbekendheid. Veel vrienden van me hebben ook wel een 360. Ik ken er maar 1 met een PS3.
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Mag het ook? De tering zeg. De 360 is inmiddels al bijna 2 1/2 jaar uit en nog steeds is de console niet betrouwbaar. Een hele prestatie. Waarom doet MS er niet echt wat aan? Ik snap er geen kloten van. De mijne begint helaas ook kuren te vertonen. Heb ooit gezegd dat ik MS geen 2de kans zou geven en een PS3 zou kopen, maar ik moet oa Halo 3 en C&C nog spelen dus ik zal 'm toch laten repareren ben ik bang voor...:)
     
  20. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Och jee, dan ben je hem een weekje kwijt. wat een hel!

    Erg vervelend dat de xboxen stuk blijven gaan (die van mij ook onderhand 3 keer) maar door de goede service vind ik het geen probleem.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina