1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Anime] Algemeen (Deel 3)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Orcrist, 22 sep 2007.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb Black Lagoon afgekeken. Moet alleen nog de overige vijf OVA's kijken die schijnbaar wel een soort vervolg zijn. Hierna aan Stein's Gate beginnen denk ik. Of misschien Elfen Lied. Black Lagoon was tof, moest er wel even aan wennen want het is volledig anders dan FMA en komt ook niet in de buurt van hoe briljant het is. Maar ja, zo mag ik natuurlijk niet altijd denken.

    Black Lagoon wordt vooral in het tweede seizoen, The second barrage echt boeiend en tof.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tof dat je hem leuk vond. Jij vroeg om een wat wat realistische anime toch?

    Ik ben onderhand bij ep 21 van Kill la Kill, wat een serie! _O_
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Oh shit..dacht ik eruit te zijn welke ik ging kijken, ga jij het me weer moeilijk maken. Stein's Gate, Elfen Lied of Berserk gaat het worden iig. :)

    Yep, absoluut en het was ook zeker aardig realistisch, veel non stop action ook. Nou ja..realistisch...zo realistisch als een non stop action film. :D

    Vind anime echt geweldig. Heerlijk ook wanneer het verhaal zo verdomd goed is. Neem FMA: Brotherhood nou....hoe komen ze op zulke verhalen? Films hebben toffe verhalen hoor, zeker..maar sommige anime....is pas echt something else. Netflix had volgens mij Kill la Kill, die wil ik zeker nog checken ook.
     
  5. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Anime is gewoon awesome, er kunnen verhalen gemaakt en verteld worden watje met echte acteurs gewoon niet kan (of het kost honderden miljoenen aan productie). :)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heroic Age heeft ook echt een te gek verhaal.

    Ik probeer al tijden de anime PlanetES te downen. Ik vind echter steeds 1 of ander formaat wat mijn mediaspeler en laptop beiden niet trekken |:-
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Knights of Sidonia gekeken. Erg leuk. Mijn tweede volwassen anime na Titan(als je DBZ, pokemon, Alfred J. Kwak etc.) niet meerekend. Spaca en fantasy. Viel me wel op dat beide series wel erg veel overeenkomsten hebben (mensheid bijna uitgestorven, hoofdpersoon met schimmig verleden die held wordt, oorsprong monters onduidelijk), hoop niet dat elke anime zoveel op elkaar lijkt. Feitelijk is alleen het thema (space) verschillend. Toch erg mee vermaakt, heel toffe tekenstijl :)
     
  8. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Je kijkt twee anime (met ongeveer hetzelfde genre) en trekt bijna de conclusie dat alle anime op elkaar lijkt? 8)
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is wellicht wat voorbarig, toch zijn er vaak genoeg overeenkomsten te vinden. Mijn vriendin noemt animé vaak 'die schreeuwende jongetjes tekenfilms' :+ Tja dat krijg je als je zo nu en dan shounen kijkt.

    Veel thema's komen ook met grote regelmaat terug in bepaalde series. Voor mijn gevoel vaker dan bij westerse tv series. Al kan ik dat niet met feiten aantonen.
     
  10. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben ff op zoek naar een nieuwe anime om te checken
    wat ik zelf goeie anime's vind: samurai champloo, naruto, bleach, samurai 7, basilisk, death note..etc

    iemand tips?
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Begonnen met Stein's Gate maareh...wtf zeg. Dit is ook gewoon gelijk met geen enkel andere anime die ik gezien heb te vergelijken. Absoluut een anime waar je 100% voor moet gaan zitten en op moet letten want deze shit is something else. :D
     
  12. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Halverwege de serie gaat het pas echt los. :)
     
  13. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ff checken dan
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    [yt]ljqbHqxOIaQ[/yt]

    I dunno, het is Ghibli, maar het ziet er echt weird uit. Ze moeten dit ook gewoon handdrawn maken.
     
  15. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Heeft hier iemand Basilisk wel eens gezien? Van de week afgekeken, best een vermakelijke anime. Toffe characters ook.
     
  16. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ja, vond het erg te vergelijken met Ninja Scroll. De characters waren inderdaad stuk voor stuk uniek, wel veel gore enzo, maarja zie je vaak zat in anime. Vond toffe serie.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat kan je absoluut wel zeggen. Echt clever gemaakt deze anime zeg. Heb hem gisteren afgekeken en heb alleen nog de OVA episode te gaan. Wederom interessante personages en de manier waarop hun band opbouwt is tof. Ook dat je over hun verleden te weten komt is tof. Hou daar echt van wanneer een anime niet zich alleen maar focust op één ding, maar ook character building heeft, om het maar zo te noemen.

    Het verhaal is gewoon verdomd cool en je moet wel echt goed blijven opletten. Dit is echt weer zo'n anime die niet te vergelijken is met andere anime's, althans die heb ik dan nog niet gezien. Ik moet de films overigens ook nog checken.

    Ik weet nog niet wat ik nu ga kijken. :)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2014
  18. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Het heeft inderdaad wel wat van Ninja scroll weg ja.

    @ Kabuto
    Heb je berserk nou onderhand al eens gekeken?:p
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Nee wanneer ik aan een anime begin, dan kijk ik die eerst af. Dan pas de volgende checken. :D

    Ik denk dat Berserk de volgende gaat worden, aangezien het duidelijk een must see is zo te zien. :)
     
  20. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Zeker een aanrader ja. Gungrave vind ik zelf ook nog erg tof, vooral in het begin.
    Deze week zelf Basilisk dan afgekeken, en die is ook best leuk.
     

Deel Deze Pagina