1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb toch maar een macbook pro gekocht echter zit ik met de volgende 2 problemen.

    Heb het programma coconut battery gedownload .
    De eerste x dat ik het programma opstartte voor te kijken wat het juist inhouden gaf hij weer dat mijn batterij 98 % was.

    Echter na 2 opladingen geeft hij weer dat mijn capaciteit nog maar 93 % is,moet ik mij zorgen maken of ?
    Batterij is trouwens gekalibreerd de eerste x

    Het volgend probleem is dat plots mijn laptop rechts beneden begint te ruisen,heb op internet al veel topics gevonden maar niets met oplossingen.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2013
  3. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Heeft iemand toevallig (goede) ervaring met een imac reparatie dienst?
    Mijn iMac (G5, relatief oudje) heeft voor de 2e keer een defecte voeding. De vorige keer heb ik de officiele macdealer uit Arnhem de boel laten nakijken en repareren maar dat duurde ontzettend lang en zo lang kan ik dat ding niet missen... Ik kwam Macjunky tegen uit Amsterdam die zelfs aan huis komt. Iemand nog andere tips / suggesties?

    Vervangen van de voeding schijnt niet reuze moeilijk te zijn, er staan zelfs tutorials op youtube etc maar ik ben echt maar dan ook echt niet technisch ;)
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Zou hem eerst eens een weekje of zo gebruiken en dan nog eens kijken hoe de batterij status zich houdt. En wie zegt trouwens dat Coconut Battery 100% betrouwbaar is?
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Idd, batterij moet altijd eerst ff 'warm lopen' om het zo maar te zeggen, duurt ff totdat ie het perfect doet.
     
  6. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt jongens !
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wanneer komen de nieuwe ipad's ook alweer uit? mijn pa wil ook een ipad dus ik wil m een 4 voor zn verjaardag geven maar zit nou even te twijfelen wanneer normaliter de nieuwe modellen ook alweer uit komen..
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Niet bekend.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Doe eens een educated guess, jij hebt vast wel een vermoeden :+
     
  10. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Al een tijdje wil ik graag een mac, maar zoals jullie ook wel weten zijn het niet de goedkoopste. Nou vallen de meeste al buiten m'n budget, maar vanaf vandaag is er 21% btw korting bij saturn, en kost de mac mini nog maar €530! (goedkoopste versie)

    Ik zit erg te twijfelen of ik hem wil gaan halen. De hardware die der inzit is nou ook niet het beste. Ik betwijfel dus daarom ook of hij wel aan m'n voorzieningen voldoet. Hopelijk kunnen jullie mij hier wat meer advies over geven.

    Wat wil ik doen met een mac?
    -Allereerst, gewoon lekker op browsen, je kent het wel. De normale dingen dus.

    - Editten, ik denk dat dit een stuk zwaarder gaat worden! Nou doe ik niet heel profesioneel ofzo, maar gewoon voor thuisgebruik. ( Denk aan: vakantievideos, youtube/gamevideos etc)

    - Photoshop, nog geen ervaringen mee, maar wellicht wil ik het ooit eens gaan leren of alvast kijken naar kleine dingetjes.

    - 2 schermen aansluiten, nu zit er maar 1 hdmi op. Maar je kan volgens mij een 2de scherm erop aansluiten doormiddel van een thunderbolt naar hdmi adapter.

    ---------------------------------------
    Verder had ik eigenlijk nog films/muziek downloaden, maar in principe kan dat ook gewoon met m'n windows desktop.

    Hopelijk kunnen jullie mij wat beter adviseren hierover. Wellicht nog ooit is een kleine game opspelen maar dat maakt mij vrij weinig uit als dat niet kan. Het editten is misschien nog wel het belangrijkste + 2 schermen.
     
  11. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    heb een mac uit 2011 en doe er hetzelfde mee als jij doet en heb het idee dat hij niet veel sneller kan!:)
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Iemand hier die een Mac Mini als HTPC gebruikt? Welke software is aan te raden, Plex of XBMC? :)

    Heb drie weken geleden een Mini gekocht voor erbij maar gezien m'n mediaspeler (Boxee) niks meer doet zit ik er aan te denken om voor de lol de Mini naar de TV te verhuizen en te gebruiken als HTPC/Download systeem :)
     
  13. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Tweakers heeft een Mac Mini media center topic, neem daar eens een kijkje. Daar zal je sneller antwoord krijgen dan hier i guess.
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt, ik ga even op onderzoek :)
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Mijn Apple Wireless Keyboard gaat niet meer aan, dus ik ga er vanuit dat ie kapot is. Iemand andere ideeën? Als ik hem schoonmaak oid dat ie het op magische wijze weer doet? Anders bestel ik snel ff een nieuwe, heb ergens een aanbieding gezien.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik gebruik de Mac mini Server als mediacenter / downloadstation. Dit i.c.m. Plex. Héérlijk.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Plex is een offshoot van XBMC. Ik zal niet zeggen dat het minder is want het is een hele goede mediacenter maar volgens mij loopt de ontwikkeling van XBMC zelf nog altijd wel wat voor op die van de offshoots

    Maar beide zijn goed, kijk even wat plaatjes en kies degene die de skin heeft die je het mooist vind :+

    (ik ben erg fan van Aeon Nox op XBMC)
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Thanks. Heb XBMC erop gezet, nu uitzoeken hoe ik m'n films erin krijg :+
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    In XBMC de map selecteren waarin je films staan. Dan haalt XBMC automatisch al zijn data van het internet, op basis van de titels in de bestandsnamen.
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Top! Ziet er strak uit met die Aeon Nox skin _O_ Thanks!

    Nog meer aanraders qua add-ons? :)
     

Deel Deze Pagina