1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Die Deep Sea Adventures lijkt me ook wel tof, maar eens halen.
    Eind mei 999 Games Outlet Sale trouwens.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    jongens zijn we nog beetje aan het bordspellen? De gemiddelde leeftijd stijgt immers ook hard.

    Jaipur vind ik nog steeds echt briljant in zn eenvoud maar heeft toch leuke tactische laagjes. Sushi Go is best grappig met 4 of 5 man, net als Monopoly Deal die ik ook heb.
    Asante is ook paar keer gespeeld, maar die handel games doen het niet opperbest bij de vriendin.

    Heb trouwens Colt Express even in de Play Store gekocht omdat 1.39 euro. Nu wil ik de echte game ook wel eens op de kop tikken.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2019
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben zelf redelijk verslingerd aan Terraforming Mars, en de verscheidenheid aan routes/tacktieken die je naar de overwinning kunnen leiden. Je moet soms wat geluk hebben dat je voldoende kaartjes trekt die passen binnen je uitgestippelde plan/tacktiek, maar aan de andere kant is het in zo'n spel natuurlijk gewoon roeien met de riemen die je hebt. Het spel kan best lang duren, daardoor speelt m'n vriendin het niet zo vaak met me als ik zou willen.

    Heb m'n broertje onlangs Azul gegeven, en al wat potjes gespeeld, en dat is ook best een aardig spel!

    Pandemic en de varianten daarvan blijft ook leuk, al merk ik als je het met 4-5 man (coöperatief) speelt je het gevaar loopt dat er 2 fanatiek alle stappen plannen voor de hele groep en de rest soms een beetje van ehhh ok die stappen maar uitvoert. Moet je voor waken :)

    Jaipur ga ik eens bekijken!
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Terraforming Mars zie je overal terugkomen, net als Scythe en Gloomhaven... Maar die setting trekt me echt totaal niet.

    Azul ga ik denk maar voor kerst kopen.
     
  5. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Heeft iemand ervaring met Axis & Allies? Leek me wel een gaaf spel maar het is zo uitgebreid dat ik denk ik ook niet echt weet waar te beginnen. Welke sets etc. ik in het begin nodig heb?
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zelf geen ervaring mee.

    Denk zelf dat Memoir iets toegankelijker is. Je speelt kaarten om de soldaten en tanks te laten bewegen.



    Zelf speel ik nog van alles en ga wekelijks naar een bordpsellenclub.

    Speel graag Concordia en in de voetsporen vanMarco Polo.[​IMG]
     
    Smirnoff vindt dit leuk.
  7. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ziet er ook goed uit! Misschien idd wel beter om met zoiets te beginnen.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het leuke aan dat spel is dat er meer tactiek is met de kaarten en je geen last heb van slechte dobbelworpen tijdens een aanval of verdediging.

     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2019
    Smirnoff en B Tender vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ook maar besteld, lijkt mij geweldig!

    Zoek al een tijdje een vervanger voor Risk, gezien wij nogal vaak zijn aangewezen op slechts 2 personen voor een bordspel.
    Houd wel van tactische bordspellen. Thx voor de tip!
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Leuk om te horen. Denk dat je er veel plezier van gaat hebben.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Risk blehg.

    Dat Axis and Allies duurt toch ook 6 uur voor een potje ofzo? Mij niet gezien :+

    Net ff castles of Burgundy card game solo gedaan die blijft lachen.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Afhankelijk van het scenario duurt zmemoir een half uur tot een uur. Dat is heel andere koek.
     
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Haha nerd
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Brieven uit Whitechapel

    Echt een topper zeg. Onwijs spannende detective en leuk met zijn 2e maar ook zeker met zijn 4 of 5en
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Even opgezocht maar klinkt grotendeels hetzelfde als Mister X. Weet niet of dit spel iets toevoegt in mijn collectie.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Whitechapel een paar keer gedaan met vrienden en het is best een leuk spel.

    Helaas doen wij weinig spellen meer de laatste tijd. Niet omdat ik niet wil, maar helaas bar weinig tijd met 2 kleine kids. M'n vrouw ligt vaak al om 9 uur op bed dus dan is er gewoon geen tijd voor. Hopelijk over een paar maanden weer wat meer tijd. Onlangs een aantal spellen gekocht dus hopelijk hebben we snel tijd hiervoor.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wij hebben even Sagrada en Ganz Schön Clever gekocht, geinige dobbelspelletjes. Hoeven we niet steeds op Yahtzee terug te vallen.

    Daarnaast ga ik denk Kwakzalvers kopen, heeft iemand dat thuis liggen?
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik heb laatste Ticket to Ride Europe gekocht. Verlies alleen elke keer, kut spel.
    Verder lekker veel aan het puzzelen aan de keukentafel!
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat dobbelspelletjes hebben wij laatst Qwixx gekocht. Simpel, maar best vermakelijk. Lijkt op het eerst gezicht een flink versimpelde variant van Ganz Schön Clever.

    Wij hebben Kwakzalvers! Best een vermakelijk spel, wel eentje 'voor de hele familie', met naast een stukje strategie ook een best aanwezige geluksfactor. Geen die-hard-rekenmachine-strategie spel, maar een spel waar vooral ook veel (uit)gelachen wordt. :)

    Ik overweeg zelf Twilight Struggle te halen, vooral om met m'n broertje te spelen. Redelijk die-hard-strategie-spel in Koude Oorlog setting. Best een 'oud' spel al (2005 geloof ik) en ik hik een beetje tegen de prijs aan. Er is ook een (vriendelijker geprijsde) mobiele versie en steam-versie, ik denk dat ik die misschien eerst een kans geef om te testen of het spel ons kan liggen. Iemand hier met ervaring met dat spel?

    Zorg dat je die lange route boven Rusland pakt, en verder moet het een beetje meezitten met de route-kaartjes die je trekt. Als die mooi bij elkaar passen kan het hard gaan met de score! :)
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Kwakzalvers heeft veel weg van Blackjack wat betreft geluk.

    Push your luck heet dat waarbij je steeds voor e keuze staat om wel of geen nieuw fiche te trekken. Te veel slechte fiches n de ketel ontploft.

    Aanraders van spellen in deze tijd:

    Point Salad. Leuk kaartspel voor de hele familie. Lekker kort.

    Tiny Towns: Lekker puzzelen met blokjes om je eigen stad te bouwen.

    Hadara: spel van ongeveer 3 kwartier met uniek mechanisme om in 3 tijdperken kaarten te kiezen waarmee je je beschaving bouwt.
     

Deel Deze Pagina