1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bel het probleem morgen wel voor 10.00 uur want dan kunnen ze ervoor zorgen dat die zelfde dag nog een monteur wordt langs gestuurd.
     
  2. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat nog best snel dan. Repareren ze dat ding ter plekke of nemen ze het mee en krijg ik een leentoestel bv?

    Toch jammer dat deze LCD het na een maand of 4 het al begeeft, ik hoop dat het niet zo lang gaat duren dit gedoe.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kleine reparaties worden meteen gemaakt.
    Als je het probleem goed door geeft bij Samsung , kan de monteur er voor zorgen dat hij/zij de juiste onderdelen bij zich heeft.
     
  4. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan hoop ik maar dat het iets kleins is en het gerepareerd kan worden. Ik heb zelf geen idee waarom dat beeld nou wegvalt na een seconde.

    Bedankt iig voor het proberen te helpen.
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb vorige week dinsdag of woensdag met Samsung gebeld en er komt a.s. dinsdag een monteur. Het probleem is niet zo kritiek als bij jou (lelijke backlight bleeding plekken en andere onverklaarbare donkerdere plekken) maar ik zou er niet van uit gaan dat ze dezelfde dag nog voor de deur staan.
     
  6. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van jou is ook vrij irritant, misschien dat ze per probleem dat bekijken en dat de ene sneller wordt geholpen dan een ander. Een week moeten wachten met een LCD waar ik niks mee kan zou wel heel slechte service zijn.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Maar ik kan nog wel gewoon m'n tv gebruiken, ook al is het vervelend. Jij kunt helemaal niks. Dat is wel een accutere klacht voor Samsung mag ik hopen.
     
  8. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben mijn eerste LCD-tv al beu (3 jaar) :)
    Heeft iemand al ervaring met de 'Regza Z Series' van Toshiba ?
    Want ik ben van plan om de 37Z3030D te kopen (Zie Link)

    Deze lijkt me vrij goed, alleen weet ik nog niet goed waar ik hem moet kopen (voor naar België)
    Redcoon biedt het aan voor een goei €1050 terwijl Komplett betrouwbaarder is maar 70 euro duurder is.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2008
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom moeten alle fabrikanten weer met eigen termen komen.

    Sony noemt het 24p True Cinema en nu komt Toshiba met 24 FPS Compatible of zelfs 24 FPS Compatible with 5:5 pull-down.

    Laten ze A.U.B. een keer komen met Internationale afspraken zoals HDready of HDready 1080p.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Zo :) Samsung monteur langs geweest die inderdaad bevestigde dat het scherm niet normaal functioneerde. Binnenkort komen ze een nieuw scherm in m'n tv zetten :thumbs: Free of charge uiteraard. Nette service, maar ze kunnen mooi vergessen dat ik nog een keer een Samsung tv haal.
     
  11. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij komt morgen een monteur langs. Maandag voor 10.00 gebeld en er zou diezelfde dag gebeld worden voor een afspraak. Vandaag dus wel na nog een keer gebeld te hebben. Had het toch wel iets sneller verwacht, zou leuk zijn als ook meteen het probleem verhopen kan worden.

    Heb namelijk geen zin om de 360 en PS3 op een oude ktv aan te sluiten.

    Ik zou een nieuw schermpje ook wel leuk vinden, heb ook last van een dode pixel (niet echt hinderlijk maar toch)
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb geen ervaring met t toestel, maar ik moet je echt afraden om op deze manier een tv te gaan kopen. Neem je xbox360/ps3 enz mee naar een winkel en ga gamen/films kijken die je goed kent en ga enkele tv's testen en vergelijken die jouw interesse hebben en in je budget vallen.

    Reacties van mensen zijn goed bedoed, maar vaak hebben ze ervaring met maar 1 toestel en belangrijker: smaken verschillen. Ik hoor sommige mensen vertellen dat hun tv zo goed is, terwijl ik het beeld om te janken vindt.
    Ervaring en smaken verschillen dus.
    En de specs van tv's zeggen bijzonder weinig, omdat je nooit weet hoe het gemeten wordt.

    Nogmaals: zelf vergelijken anders ga je echt spijt krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    en koop niet bij redcoon. Stelletje *******. zeggen ze dat je volle garantie hebt. Maar nee, ze zeggen er niet bij dat je misschien geen thuis service krijgt.

    Dus koop in de winkel. die 200,- meer
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er was al sprake dat er licenties voor het maken van goedkope blu-ray spelers zouden worden gegeven aan oa Chinese bedrijven, maar volgens mij zijn de spelers al klaar.
    Er wordt gesproken over 200 dollar, 's kijken hoe duur en òf ze hier naartoe komen.

    http://www.blu-ray.com/news/?id=1527
     
  15. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Die monteur van Samsung is gisteren langs geweest en heeft de tv meegenomen, er moet nl een nieuw scherm in. Het backlight was kapot zei die en ik moest rekenen op volgende week, want het scherm moest eerst besteld worden. Het zal nog wel wat langer duren denk ik, maar heb dan wel een leentoestel gekregen. Een vrij oud model Samsung van 66 cm en zonder HDMI (even geen MGS4 |:- ) helaas. Het beeld is ook heel wat minder als mijn eigen scherm.

    Toch een goede service dat ze die neerzetten voor je en ik krijg als het goed is dan mijn eigen tv zonder dode pixel terug.
     
  16. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net 2 weken op de HDTV van mn ouders kunnen gamen, omdat die met vakantie waren en daardoor wil ik nu ook een lcd/plasma tv. Ik heb nu gewoon een breedbeeld met beeldbuis, maar dat is ten eerste totaal niet scherp en het ziet er gewoon minder mooi uit.

    De tv moet dus op mijn slaapkamer komen dus een groot scherm lijkt me niet nodig? 32 inch dus ofzo?
    Ik weet niet of het op dat formaat uitmaakt of je fullHd of HD ready kiest? En maakt een LCD of Plasma veel uit in kwaliteit/prijs/stroomverbruik? Ik heb gehoord dat plasma veeel meer verbruikt.

    Ik hoop dat iemand mij wat toestellen kan aanraden :D
     
  17. Shizzel

    Shizzel Guest

    Een klein beetje research voordat je vragen gaat stellen is misschien wel handig ;).

    Maar even kijken: 32" is een mooie grootte ja, maar het ligt eigenlijk aan je kamer. Heb je een kamer waar je bed met een klein bureautje in past, dan zou 26" al mooi zijn, heb je een villa en een slaapkamer zo groot als een woonkamer, dan wordt het een ander verhaal ;). Probeer anders eens een met wat kranten de afmetingen van een Samsung 32LER81 na te maken, en plak die even tegen de muur. Denk er wel aan dat bij de afmetingen de rand er al bij in zit, en bij de maat 32" nog niet.
    Als je de grootte eenmaal weet kan je ook beslissen of je Full-HD wil, of niet. Op 32" heb je FullHD helemaal niet nodig, en 37" ook niet. Als je dicht op een 42" zit zou je misschien iets verschil kunnen zien, maar het echt grote verschillen zie je pas als je op dicht op een 46" of groter gamed.
    Daarnaast zou je dan ook een Full-HD bron moeten hebben, en tenzij je een PS3 hebt, of een standalone Bluray-speler heb je dat meestal niet.

    Plasma of LCD is een groot discussiepunt, maar simpel gezegd is het dit: als je je kamer goed kan verduisteren (luxaflex voor de ramen, gordijnen die weinig licht doorlaten) is Plasma een erg goede keus, dan heb je echt superkwaliteit. Heb je echter 3 ramen zonder enige bedekking in je kamer die ervoor zorgen dat er direct zonlicht op je TV zal schijnen, is LCD misschien een betere keus.
    Hiervoor moet je ook eerst de grootte van je TV weten, want voor zover ik weet zijn er geen 32" Plasma's, wel wat 37" Plasma's, en veel 42" Plasma's. Zelf heb ik ook een 42" Plasma in mijn slaapkamer staan :D.

    Modellen die je kan bekijken zijn bijvoorbeeld de nieuwe Samsung-series, iets in de trant van LE32A456, daarvoor moet je eventjes Googlen. Die modellen zijn erg mooi, en hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Je zou ook kunnen gaan voor een 32R81 of een 32S81; beide LCD.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2008
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het aanbod is tegenwoordig zo groot dat je in de winkel geen research meer kunt doen.
    Goed voorbeeld is de Mediamarkt.
    Daar staan en hangen >100 verschillende LCD/Plasma's , je ziet door de bomen het bos niet meer.
    Daarbij komt ook nog eens dat elke verkoper zijn/haar eigen voorkeur voor een bepaalde merk heeft.
    Dan zijn er ook nog eens "verkopers" die de grootste onzin vertellen.

    Ook worden de LCD/Plasma's waar ze van af willen aangesloten op een digitale bron (HDMI).
    Iemand koopt zo'n LCD/Plasma , sluit hem vervolgens thuis aan op de analoge antenne en komt tot de ontdekking dat het beeld bagger is.
    Merk dat veel gezinnen onvoorbereid (geen kennis) naar een winkel gaan en vervolgens een product laten aansmeren waar ze totaal niets aan hebben.

    De "verkoper" zegt iets en dat zal dan wel waar zijn.

    Mijn zwager komt thuis met Plasma waarop een speciale Wii aansluiting zou zitten./
    De Plasma blijkt een Samsung LE32S61B te zijn.

    Heb hem al een paar vertelt dat het geen Plasma is maar een LCD , maar meneer wil maar niet luisteren.
    Heb over de Wii-aansluiting maar niets gezegt want meneer luistert toch niet.
     
  19. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De R8 serie van Samsung is een hele goede keus.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina