1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fable 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rox, 10 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]
    Gisteren kondigde Microsoft op de E3 de nodige sequels aan, waaronder Fable 2.

    Allereerst een linkje voor de mensen die de trailer nog niet gezien hebben: klikje naar Xboxyde
    De trailer staat in andere resoluties op De Fable 2 website

    Het is een erg cinematische trailer die meteen interesse opwekt voor het spel. Het lijkt alsof er dit keer gekozen is voor een setting die gebaseerd is op de late middeleeuwen. Dit omdat er in de trailer ook vuurwapens te zien zijn. Verder ziet de trailer er erg goed uit, maar het is nog weinig tot geen ingame footage. Het is meer een sfeerbeeld.

    Let op! Al het onderstaande is op dit moment nog een gerucht, zekerheid krijgen we later pas.

    Er zijn 4 hoofdstromen die allemaal ook naar een andere 'destiny' (bestemming/doel dus :9) leiden. Daar is verder nog weinig over bekend behalve dat het de volgende zijn:
    - Mind
    - Body
    - Nobility (ik verstond Ability, maar op het Fable forum heeft iedereen het over Nobility, dus daar wou ik graag op houden dan).
    - Corruption

    De meningen zijn verdeeld over hoe deze 4 stromen opgevat moeten worden. De meest voorkomende opvatting is dat er 2 categorien zijn:
    1: Ability (Mind-Body)
    2: Alignment (Nobility-Corruption)

    Verder hoop ik dat ze de verhaallijnen verder uit elkaar gaan trekken zoals ze al aangeven in de trailer. Dat het een wezenlijk ander spel wordt als je Evil wordt bijvoorbeeld.

    De trailer heeft bij een groot aantal mensen meer vragen opgeroepen dan dat er antwoorden gegeven zijn. Zo hopen/verwachten veel mensen een multiplayer functie. Dit baseren ze op de trailer die rond 1:08 een man en een vrouw laat zien die een balverine vermoorden. Multiplayer zou erg gaaf zijn, maar persoonlijk verwacht ik het niet. Het kan namelijk ook gewoon een andere Hero of NPC zijn die met je meegaat op een quest.

    Wat afbeeldingen toegevoegd. Ze staan in een spoiler omdat ze anders zo groot zijn en alles te traag wordt voor mensen zonder adsl/kabel.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De startpost is voorlopig een wip (work in progress), dus als je aanvullingen hebt, pm me ze maar :+.

    Interviews/updates:
    Kikizo interview
    Lionhead update
    Post van Fardo van de PM presentatie

    Milestones: (nieuwste eerst)
    The Next Milestone, 17th November 2006
    Milestone September, 5 October 2006
    Milestone 14 Augustus 2006
    Milestone 6 Juli 2006
    Milestone 6 Juli 2006

    Video's:
    Omgevingsgebruik in gevechten
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2006
  2. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Leuke teaser imo.. hopen dat ze niet superveel gaan beloven en met weinig over over de brug komen.. :)
     
  3. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ze nu oook op de omgeving gaan letten, dus als je slecht word, dan word het allemaal wat donkerder enne mischien word de omgeving zelfs zo levendig dat er ook gewoon dorpen worden gebouwd, zou wel stoer zijn :p
     
  4. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    De Plaatjes doen het niet. Maar ik kijk erg uit naar deze game.
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er meer mensen waarbij de plaatjes het niet doen?
    Dan zal ik ze namelijk zelf wel ergens hosten, maar als het niet nodig is liever niet natuurlijk ;)
     
  6. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    uit de trailer geraak je nog niet veel wijzer maar ik ben benieuwd naar de eerste screens... whiiee fable2 wie had dat gedacht :D
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Jep, plaatjes doen het niet.
    Edit: Hier heb je ze, kheb ze ff geupload :) :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Al wil je die in je beginpost, moet je ff mijn post quoten, Dan zie je de codes. :)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2006
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk heel erg uit naar dit spel, Fable was mijn meestgespeelde spel op de Xbox dus dan zijn verwachtingen hoog. :9 Ik heb die teaser ook gezien maar één ding dat me niet beviel was dat dat er een geweer in voorkwam! Wat mij betreft schrappen ze dat direct want ik vind dat niet passen bij Fable. Verder ben ik benieuwd wat ze er nog over vrijmaken, ze moeten nu wel iets moois afleveren want Oblivion heeft de lat wel wat hoger gezet.

    PS: De screens doen het hier ook niet. :)
    PPS: Hierboven dus wel. :)
     
  9. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is onzin. Vroeger had je ook al vuurwapens en dit zijn echt geen moderne rifles :p

    En Fable 1 was niet te vergelijken met echte RPGs zoals Oblivion
     
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwah, Fable had misschien niet de omvang en diepgang van de grotere titels, het was alsnog een gaaf spel. Vooral de sfeer is erg goed neergezet. Het is een van de eerste spellen die ik in 1 ruk bijna helemaal uitgespeeld heb (8 uur achter elkaar).
    /Edit, startpost is weer aangepast.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2006
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik wacht nu al met smart op Fable 2. Ik twijfel er bijna niet aan, dit wordt een goede game. En het hoeft ook niet de diepgang van Oblivion te hebben, om dat Fable een heel ander soort RPG is. Fabel is simpeler, maar daardoor vond ik hem verslavender. Oblivion is zeker vet, en ik ga er ook meer tijd mee door brengen omdat er meer te doen. Maar of het net zo verslavend is?
     
  12. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    fable 1 vond ik egt vet heb hem in een ruk uitgespeeld dus deeltje 2 lijkt me ook super vet, die screens zien er echt goed uit :)
     
  13. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Same here, dat zei ik ook zeker niet. Ik vind het persoonlijk alleen niet echt een RPG en het maakte zeker niet waar wat er allemaal beloofd werd. Ik vond het desondanks toch wel een leuk spel.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nou, Fable was toch wel een RPG. Je kon je eigen karakter helemaal zelf samenstellen en hem uitdossen met verschillende wapens en pantser. Ook verandere je karater naar leeftijd en kon je verschillende spreuken e.d. leren. Zeker een RPG, maar niet met heel veel diepgang, maar toch zeker verslavend!
     
  15. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok, waar. Maar ik vind echte RPG's echt het toppunt van diepgang, opgaan in het verhaal etcetera. Ik hoop dat Fable 2 dit wel heeft.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tja, we zullen zien. Maar ik denk niet dat Lionhead Studios en Big Bleu Box echt doelde op een game met enorm veel diepgang. Fable was gewoon vet, hoe je het ook wend of keert.
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort maar krachtig inderdaad. De trailer wijst alleszins op een nieuw fabeltje met een hero die nu moet kiezen tussen 4 persoonlijkheden ipv goed/kwaad. Verwacht er maar niet teveel van.
     
  18. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Zullen we de voorbarige conclusies maar eerst voor ons houden ?

    Fable was een goede game (had toch wat meer in gezeten, maar het had zeker meer dan voldoende kwaliteiten) en heb dus ook de vertrouwen in deel 2.
     
  19. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige nadeel van Fable (en Jade Empire ook trouwens) vond ik de tamelijk beperkte speeltijd, althans om door het spel heen te gaan. Ik verwacht dan ook wel een uitgebreider verhaal! Voor de rest vond ik het spel juist de moeite waard omdat je daden echt invloed hebben, daar merk je in bv Oblivion een stuk minder van. Maar goed, Oblivion is op heel veel andere punten dan weer een paar stappen verder. Gelukkig hoeven spellen niet altijd hetzelfde te zijn, dus Fable 2 lijkt me een mooie aanwinst!
     
  20. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me herinneren dat hier eerder een thread over was en dat er toen gezegd werd dat je nu een dier als kameraad zou krijgen. Soort van Black & White idee. Daar was ik zeker geen fan van, maar ik moet toegeven dat hoewel het spel snel bij mij de kast invloog, ik toch met veel plezier gespeeld heb. Ik dacht echt dat ik er veel langer over gedaan had. Ik hoop iig gewoon op verschillende originele ideeën.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina