1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Even een vraag ik zag via de xbox store dat ik f1 2015 kon kopen voor 17,50 dus ik en vriend dachten ooo leuk kunnen we online doen alleen bij hem staat er gewoon 69,99 hoe kan dit hij zou toch ook gewoon 17,50 er voor moeten kunnen betalen beide staan gewoon op NL store dus geen ander land.
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dan heeft hij geen Gold en kan je sowieso niet online spelen.
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ben ik de enige waarbij het geluid van de BC games fucked up is? Ik hoor nergens de voice over etc. Lijkt wel of er een heel geluidspoor ontbreekt.
    Bv bij Grid 2, ik hoor niemand tegen je lullen terwijl dat op de x360 wel het geval is. Ook bij SSX, ik hoor alleen de ongevingsgeluiden en effecten etc. Niet de voices die je normaal hoort.
    Normale games werken prima, Alleen die BC games willen niet goed.
     
  5. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Hoe staan je geluidsinstellingen op je Xbox ingesteld? Gebruik je optisch of HDMI? Heb je een surroundsysteem of gewoon stereo?

    Het klinkt namelijk alsof je middelkanaal het niet doet. Sommige games weergeven voice overs alleen op het middelkanaal.
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik gebruik HDMI. Staat inderdaad op een samsung home cinema set aangesloten.

    Edit, xbox staat op HDMI-audio 5.1 niet gecomprimeerd
    En het is alleen met de 360 games. De gewone games doen het prima eigenlijk.
     
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dus de home cinema is aangesloten via HDMI en van daaruit gaat er een HDMI out naar de TV? Het is dus niet zo dat je vanuit je TV een optische kabel hebt lopen?

    Wat je kunt proberen is de optische audio helemaal uit te schakelen.
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    nee het is anders zie ik nu. Mijn Xbox heb ik op een HDMI op de tv aangeloten maar het geluid van de xbox loopt via het audio retour kanaal naar mijn home cinema set..
    Misschien eens proberen om het anders aan te sluiten. Het loopt zo omdat ik dan kan gamen met headset en men hier thuis gewoon naar de Radio kan luisteren. Dat loopt via een kpn kastje.

    Maar ook als ik een headset aansluit op de X1 dan hoor ik geen voice. Alleen ambient geluid. Echt bizar want, zoals eerder aangegeven, de X1 games doen het prima.
     
  9. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dit is dus wel HDMI en geen optisch neem ik aan?

    Het klinkt alsof er iets misgaat met de HDMI handshake. Je zou kunnen kijken of je home cinema set ook wel daadwerkelijk 5.1 LPCM ontvangt (ik neem aan dat je dit ergens in het menu kunt checken) en het dus niet zo is dat de TV het terug omzet naar Dolby of zo. Want dat kan daadwerkelijk rare audio problemen opleveren. De meeste TVs ondersteunen helaas geen LPCM/ongecomprimeerd via ARC (audio return channel). Als je uncompressed 5.1 wilt hebben, dan zul je de HDMI kabel van de Xbox direct in de home cinema set moeten stoppen.

    Als je de TV via optisch hebt aangesloten op de home cinema set dan kan LPCM helemaal niet. Optisch kan alleen stereo, Dolby of DTS dragen.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Thanks:thumbs:

    Tis inderdaad de aansluiting via mijn TV. Heb hem nu direct op de home cinema zitten en dan is het geluid goed.
    Maar dat is niet zoals ik het wil. Ik wil gamen met de headset op, dat gaat als ik de xbox op mijn tv aansluit. Dan kan ik het beeld op de xbox zetten en het geluid van de radio doorgeven naar de home cinema set.
    Nu moet ik mijn tv op de HDMI ingang van de home cinema zetten en via de settings van de home cinema de HDMI uitgang kiezen van de XBox. Als dat gebeurt dan sluit de radio (kpn tv/radio settopbox) natuurlijk omdat die home cinema geen 2 verschillende HDMI tegelijk kan aansturen.

    Mja ik moet kiezen natuurlijk. Of op de oude manier of op deze nieuwe manier. Beide niet tof. Lol.
    Mmm morgen nog maar eens klooien met verschillende opties..
     
  11. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Het kan wel, maar dan moet je eigenlijk je Xbox op Dolby Digital zetten wanneer je hem via Audio Return Channel aansluit. Je TV geeft namelijk geen LPCM door, waardoor hij het gaat omzetten naar Dolby. Dat kan problemen geven wanneer er geen goede handshaking plaatsvind. Tevens geeft dit in principe een slechtere geluidskwaliteit, aangezien je TV het signaal gaat omvormen.

    Mocht dat ook niet werken, dan zou je altijd een optische kabel van je Xbox naar je home cinema kunnen overwegen. In beide gevallen heb je helaas geen ongecomprimeerd geluid.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Thanks. Ik ga eens kijken. Nou is het opzich niet zo erg om ongecomprimeerd te luisteren hoor. Dat verschil zal ik waarschijnlijk niet eens zo heel erg goed horen. En meestal zit ik toch via mijn headset te gamen.
    Ik ga nog even klooien. Ik heb een optische kabel liggen, of eigenlijk zit die tussen de kpn settop en mijn home cinema maar dat geluid kan van mijn part gewoon via HDMI..
     
  13. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Dat kan evengoed.
    Ik heb mn homecinema via Hdmi arc naar de tv en er gaat een kabeltje (optisch) van de homecinema naar het kpn kastje zodat ze digitaal radio kunnen luisteren.
    Xbox is gewoon via hdmi en als ik een headset gebruik gaat geluid via mn controller

    verstuurd via Tapatalk
     
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Klopt zo zit het bij mij ook. Ik heb alles terug op de oude manier maar nu werkt het wel goed! Zal iets niet goed hebben gezeten of zo..
     
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gewoon zoals toen bij E3 met de 360... iedereen in de zaal slim versie kado!
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Iedereen die kijkt een Slim kado! Top :)

    Komt zeker nieuwe hardware aan... geruchtenstroom komt goed op gang. Denk dat Microsoft hun machtspositie weer terug wil van Sony.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nieuwe dashboard komt eraan. Maar net zoals de laatste grote moet je opt in wel kiezen in de preview app. :)
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Sony komt toch net zo goed met een nieuwe PS4 versie?
     
  20. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Die is blijkbaar minder krachtig dan de nieuwe van xbox.
     

Deel Deze Pagina