1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ben hem zo kwijt hoor. Heb lenzen los in de verkoop. Na 5m kwam er al een vriend aan die wel interesse had :p
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Zondeeee, dacht dat je hem wel meer gebruikte.
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Nein helaas, vind het nog wel leuk om te doen, maar krijg er gewoon geen tijd voor vrij gemaakt. 2 banen, teamsport, fitness, vriendin etc. Ga denk ik wel een goede mirrorless kopen voor wanneer ik foto's maak. Iets handzamer, makkelijker mee te nemen.
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Dat zijn wel ook echt prachtige dingen, vriend heeft een oude DSLR en een redelijke Sony mirrorless, maar zijn echt geweldig. Verbaas me ook wat je er toch wel mee kan.
     
  5. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij in hemelsnaam vertellen waarom mijn perfect klaar gezette PSD bestanden qua formaat (42 x 29,7 cm) in een keer verspringen naar 52,5 bij 37,13 zodra ik ze als JPEG save?
    Ik snap er de ballen niet meer van; snap dat ze in principe hetzelfde aspect ratio hebben maar ik ben hier echt paranoïde aan het worden of het in kwaliteit af zal nemen als photoshop ze om de een of andere reden groter gemaakt heeft.
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Maak een screen van je save settings, zou ons wat kunnen helpen iig.
     
  7. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay laat maar zitten, ik ben een idioot. Het had verder niks met saven te maken, als ik ze erna in Photoshop weer opende opent 'ie blijkbaar JPEG automatisch op 240 PPI ipv mijn gebruikelijke 300.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Is het verstandig om jezelf zsm in te schrijven bij KVK? Schiet best veel portretjes/model shotjes tegenwoordig, voornamelijk voor mij opvulling van portfolio en voor hun ook. Sommige doe ik gewoon als vriend en leermoment. Maar ook een aantal waar ik wat voor kreeg omdat ze met mij willen samenwerken. Wil hier graag mee verder gaan, dus vraag me af of ik dat moet doen. Denk na mijn vakantie, dan laat ik ook een nieuwe website bouwen naar wens.

    En als het goed is verkoop ik mijn 135MM toch snel hahah!
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    KVK laat niet zo snel meer kleine bedrijven toe. Het enige wat je echt nodig hebt voor een eigen bedrijf is een BTW nummer wat iedereen aan kan vragen.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Maar is het voor je klantenbinding niet beter als je ook een KvK nummer hebt? Straks denken ze nog dat hij een oplichter is. :+
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Als je niet meer fan 7-8k per jaar verdient hoef je niet bij de kvk aan te kloppen.
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Cool zal eens doen!

    En nee, dat soort bedragen krijg ik niet. Is heel kleinschalig allemaal, maar het is in ieder geval iets waar ik van kan leren en er plezier mee heb. Buiten wat street kleding shoots fotografeer ik namelijk echt niks meer in NL, ik haal geen voldoening uit de foto's dan. Het is geen stukje herinnering wat ik wel heb bij shotjes uit andere landen.
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dan geen BTW nummer, je kan zo ook al facturen sturen. Je kan hem dan aan het einde van het jaar gewoon als overige inkomsten registreren bij je belasting formulier.
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528


    Wat...de....fak.... Hoe bedoel je zonde van je geld...
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    haha dat is echt fucking triest
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Laatste tijd veel 6D en Mark III in mijn handen gehad, ugggggggggh 70D is not fun anymore. Al mis ik bij beide wel echt een kantel scherm en Mark III heeft niet eens WiFi. En qua gewenning is bij de 6D qua AF punten ook wel iets anders dan de 70D, maar boeien dat. In de zomer overstappen, kan er niet meer tegen. Al ga ik denk ik voor de 6D, Mark III is misschien too much atm.
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Die Mark III is gewoon weer duurder dan toen ik hem kocht 2 jaar terug, Canon maakt ook vrijwel geen winst op dat apparaat en datzelfde geldt voor de winkeliers maar het blijft een geweldig ding en die Wifi mis je imo totaal niet. Zelf zou ik dan eigenlijk liever voor de 7D2 gaan dan voor de 6D als het geen Mark III wordt.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Taab vindt dit leuk.
  19. Mr-Jst

    Mr-Jst New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Gaaf!
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Waar kan ik iets vinden dat je om je lens doet dat tegenlicht/reflectie tegen kan houden/of simpele benaming hahaha. In de zin van ergens tegen een raam aan in het donker, zonder reflectie te krijgen van het licht achter je.
     

Deel Deze Pagina