1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Aangezien er de laatste tijd veel vragen zijn omtrent PAL 50 / 60 Hz hebben we besloten om hier een centraal topic voor aan te maken.
    Dit topic is vooral bedoeld om elkaar te helpen met problemen.

    Je kunt hier dus tegenwoordig terecht voor al je vragen over PAL 50 / 60 Hz. :b:


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2006
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    >.> wat is nu precies het verschil ik had hier ook altijd al problemen mee met m`n Dreamcast maar ik heb nu toch een goeie tv.

    Maar enig idee wat het nu precies is?
     
  3. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Het aantal beeldverversingen waarin je TV in staat is.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Moet je dus niet in hd mode zitten, anders kan je het niet veranderen :confused:

    Kheb pas gehad bij halo2 dat hij ook zei dat ie op pal50 moest, wat ik dus al had. Dus toen zette ik hem op pal60, werkte het wel 8)
     
  5. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik heb een vraagje ik wete niet of dit de goede topic is.
    maar ik heb gister een samsung tft lcd syncmaster 711 mp gekocht die zowel voor tv al monitor te gebruiken is. er staat dat hij 75 Hz is maar als ik hem op pal 60 zet krijg ik vaag beeld bevoorbeeld bij de xbox live pagina dan de blauwe knop met singoff daar zitten grijze strepen achter en bij pal 50 geen problemen heeft iemand hier een oplosing voor?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe heb je Xbox aangesloten op deze LCD ???
     
  7. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    eesrt op scart maar toen aan de zijkant zitte pluggen met dezlfde kleur met video en audio input dat geprobeerd maar hiep niet echt veel
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je gaf een paar posts geleden aan dat de Freq op 75hz stond.
    Maar deze Freq geldt alleen voor de VGA-aansluiting en niet voor de ingebouwde tuner.
    Deze blijkt alleen overweg te kunnen met een Freq van 50hz.

    Heb je ook al geprobeerd met een RGB scartkabel ??
     
  9. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar ik koop dan wel zon kabel van 30 euro voor in je pc monitor zeg maar
     
  10. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb ook nog een vraag;

    als ik mijn digitale camera aansluit op mijn TV met behulp van de AV kabel die ik erbij heb, krijg ik alleen weergave in het zwart-wit.

    Dus camera, geel kabeltje voor weergave en wit kabeltje voor audio, aangesloten op de SCART ingang van mijn TV, geeft alleen zwart wit weergave!

    Moet ik iets nog erbij kopen of wat doe ik fout, bij een andere tv deed de kleurweergave het wel goed!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Staat de camera misschien op NTSC weergave ??
    Bij mijn Camera kan ik kiezen uit PAL en NTSC , bij oude tv's krijg ik in NTSC namelijk ook zwart/wit beeld.
     
  12. mdfd

    mdfd Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil eens vragen, ik heb een tv van 6 jaar oud ( daewoo 14q3 ), en hoe moet ik nou weten of de xbox360 er goed op kan functioneren (is die tv goed voor de xbox360). Ik heb er echt helemaal geen verstand van. Is dit nou een PAL 50 of 60hz TV. ik kan geen handleiding of niks meer vinden
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb een link naar een Duitse site gevonden waar wat informatie over je tv staat.

    klik

    Dit is hem toch?

    Deze tv ondersteunt volgens deze site 50 Hz.

    -Bildfrequenz 50 Hz
     
  14. mdfd

    mdfd Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt, dat word dan een nieuwe tv kopen
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Je kan er gewoon 360 games op spelen hoor. Behalve de games (zoals o.a. Dead or Alive 4) die een 60 Hz tv nodig hebben.
     
  16. mdfd

    mdfd Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik, maar ik wil top spin kopen en die heeft PAL 60hz TV nodig.

    Weet trouwens nog iemand een tv van ongeveer €150
    die PAL 60 hz heeft??
    dan zou ik het graag willen weten
     
  17. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij heb ik een rare tv :\

    http://www.sony.nl/view/ShowProduct...ype=Overview&category=TVP Conventional 4x3 TV

    Tech Specs:

    http://www.sony.nl/view/ShowProduct...chnicalSpecs&category=TVP Conventional 4x3 TV

    Mijn tv ondersteunt alleen pal 50( staat op de tv, 50 Hz). Als ik mijn 360 instel op pal 50 en Normal heb ik in menu's gewoon beeld en als ik ga gamen heb ik horizontaal uitgerekt beeld..behalve bij Call of Duty 2 en Battle for middle earth 2....

    Als ik mijn 360 instel op pal 50 en widescreen werken de games wel goed.

    Nou had ik hem eens voor de grap op pal60 gezet en normal, deze pakte die tot mijn verbazing wel maar het lijkt gewoon of de resolutie gedaald is en of er kleur ofzo verloren gaat, tegenover pal50 normal :\
    De game's gaan nu wel allemaal goed op zonder uitgerekt te worden.

    Als ik de 360 nu instel op pal60 en widescreen doet wel alles weer naar behoren. Maar als je dit vergelijkt met pal50 widescreen is het net of de resolutie ietjes lager is en dat er kleur ofzo verloren gaat..

    Pal60 geeft volgens mij wel minder "flikkeringen/trillingen"

    Ik heb een advanced scart kabel van MS

    Ik weet niet welke instelling het beste is, want pal 60 ondersteunt wel meer maar is weer wat lelijker :\
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  18. robarrio

    robarrio Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde al dat je een goede tv nodig hebt voor de xbox 360, na het lezen van dit topic blijkt het nog te kloppen ook.
    Zijn er veel spellen die 60 hz nodig hebben? En zijn er verder nog meer problemen met de tv of is de 50 of 60 hz het enige probleem?
     
  19. mdfd

    mdfd Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, er zijn veel spellen met 60hz althans de leukste vind ik, tegenwoordig hebben de goedkopere tv's al 60hz (PAL).
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Veel te veel naar mijn mening. Ik noem DOA4, Oblivion, Top Spin 2, Far Cry, the Outfit en dan ben ik er nog een hoop vergeten. Verder zijn er geen problemen of eisen.

    Ik heb een oude tv van 50Hz en op Kobolds aanraden heb ik mijn xbox gewoon op pal-60 gezet. De flikkeringen zijn er bijna niet meer, hoewel ze eerst wel erg opvielen in het dashboard. Alle games werken, kleuren zijn goed, en PGR3 speelt eindelijk full-screen (op pal-50 had pgr3 boven en onder het scherm zwarte balken). En als ik niet gek ben, lijkt zelfs de AA van pgr3 op de auto's iets beter, maar dit kan ik ook dromen.
     

Deel Deze Pagina