1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook THX vind ik gedeeltelijk onzin al heeft dat niet zozeer met hun eisen te maken qua bouw bijvoorbeeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bioscopen. Utopolis Almere had een THX certificaat. Een paar jaar geleden verloor de bioscoop dat certificaat (voor digitalisering). Dat lag niet aan andere apparatuur overigens of andere bouw van de zalen (want beide veranderden niet) maar omdat de certificering €10.000,- per jaar kost en dat een logo dat gewoon niet waard is. De certificering is eigenlijk gewoon een naam en bepaalde instellingen die men goed vindt echter dat ligt bij iedereen anders.
    Echter wanneer de THX instellingen van de tv je goed bevallen snap ik best dat je die bij je volgende tv weer wilt tegenkomen, bij mijn huidige tv zet ik bij films ook vaak de THX modus aan (heeft geen THX certificaat maar zit wel ingebakken en je ziet overduidelijk verschil met de cinema modus).
    Echter als je weet welke waardes een THX modus zou hebben denk ik dat het best mogelijk zou zijn om die via bijvoorbeeld het Pro gedeelte in te stellen bij diverse tv modellen.
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    De 4k tvees doen ook aan upscaling van niet 4k content.

    Dan heb je weliswaar geen echt 4k, maar volgens reviews is het wel weer mooier dan full HD.

    Dus al je hd shit ziet er al beter uit.

    En ik geloof dat 4k content zeer binnenkort op heel veel films wordt aangeboden.

    Wk voetbal ook trouwens, niet alle wedstrijden als ik het goed begreep. (Is ook nog niet helemaal zeker)
     
  3. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Echter het blijft upscalen... Geen enkele Nederlandse provider biedt 4K aan dus de tv moet het altijd omhoog schalen dus je krijgt misschien wel 4K beeld (want de tv schaalt het omhoog naar 4K) maar het is niet echt 4K.
    Je kan het vergelijken met bioscopen die 4K projectoren hebben. Die projectoren schalen 2K content omhoog naar 4K maar het blijft nog altijd 2K en het verschil zie je pas als je met je neus er op zit.
    Pas wanneer de kastjes van Ziggo of UPC met die content om kunnen gaan of jouw PC via 1 HDMI poort/DVI/Display port poort 4K kan doorgeven en de bron ook 4K is zal de tv altijd de content upscalen.
    Een 4K tv klinkt mooi maar dat is alles op dit moment vrees ik.
    En zelfs dan, denk eens aan al die HFR content waar men nu ook aan denkt... HFR content is standaard niet meer dan 2K omdat de DCI standaard geen 4K HFR ondersteunt op dit moment dus krijg je waarschijnlijk nog meer artifacts (komt HFR eigenlijk naar consumenten apparatuur?). Persoonlijk zou ik dus nog even wachten...
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2014
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou eens moeten gaan kijken hoe dat er uitziet in de winkel

    een bluray die ge-upscaled word door de TV zelf naar 4K

    ga ik op een laten we zeggen 46" tv dan een groot verschil zien tussen die geupscalede versie en de 1080p versie?

    en krijg je dan weer niet kans op judder en pixel crawl en al dat soort dingen?

    ik doe nu juist alles 1:1 op mn tv, sharpness uit en alles gewoon direct weergeven zonder aanpassingen of scaling

    vraag me af of ik echt blijer word van dezelfde bron maar dan geupscaled naar 4K

    misschien maar een keertje met een USB stickje met wat 1080p beeld waar ik mee bekend ben naar de MM ofzo
     
  5. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ben benieuwd inderdaad hoe dit beeld zich weergeeft. Als je de verhalen op internet leest schijnt zo'n Samsung F9000 die beelden aardig mooi omhoog te kunnen scalen. Laat staan een nieuwe versie als de Samsung U7500. De beweegreden voor mij om komende zomer voor een model als bijvoorbeeld de Samsung U7500 te gaan is het feit dat ik wel 7-10 jaar doe met een Tv. Mits deze dat uiteraard volhoudt, maar ik mag hierover niet klagen met mijn Philips en JVC tv. Ik wil een TV die enigszins voorbereidt is om de toekomst en waarmee ik voorlopig vooruit kan zonder heel snel het idee te hebben dat ik enorm achter loop. Op dit moment heb ik een HD ready Tv van 32'' dus erop voorruit ga ik sowieso. Graag doe ik het met een nieuwe Tv dan direct goed zodat we de komende jaren weer kunnen genieten! Oftewel, ook maar eens binnenkort de winkels in om het van dichtbij te bekijken.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die vraag heb ik vorige week gesteld bij de MM maar de medewerker wilde dat niet.
    Op de tv mocht aan de speciale 4K Blu-ray aangesloten worden.

    Ik wil weten hoe het beeld van normale digitale televisie en een normale BD eruit ziet op de 4K tv.
    De MM wilde hieraan niet mee werken :F:

    Er is helemaal geen bandbreedte genoeg aanwezig bij de provider om 4K door de coax-kabel te sturen.
    Ziggo gebruik voor normale digitale televisie (SD-kanalen) nog steeds MPEG2 omdat veel oude decoders geen MPEG4 kunnen werken.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2014
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Stom want dat is idd precies wat ik zou willen weten 99.9% van de content is nog 720 of 1080p

    Dus dat wil ik zien
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg eerst als antwoord.
    Het is te druk , we kunnen niet bij de aansluitingen komen enz enz.

    Maar toen de medewerker naar zijn chef liep zag ik hem met zijn hoofd schudden van NEE !

    Het gekke is dat in de speciale meubels bij de MM een HDMI-splitter zit waar het content van de andere tv's ook op draaien.
    Even een 2 meter HDMI-kabel maken en deze aan de zijkant in de tv drukken.

    Was nog even bij de BCC maar daar is het nog veel moeilijker om een medewerker te maken te krijgen :mad:
     
  9. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kastjes kan je trouwens weg doen, die heb je niet eens meer nodig.

    Je kaartje gaat zo de tv in.


    --

    LG komt nu al redelijk massaal met OLED uit, ook een paar 4k. En het schijnt dat andere producenten ook allemaal met oled gaan uit komen.

    Volgens verwachting wordt dan 4k OLED echt het nieuwe TV kijken.

    Van LG zijn ze nog erg duur, maar voor mensen met wat geld al goed betaalbaar. Vanaf volgend jaar verwachten ze dat alle grote merken met betaalbare 4k OLED komen.


    Dat lees ik zo links en rechts in de zeer positieve reviews over die lg oleds.

    En ja..... Dan ga ik toch weer twijfelen, maar dat betekend wel weer een extra jaar wachten.

    Die samsung 7500 is wel een megavette TV natuurlijk, alleen geen oled nog.

    Maar nu ik er zo mee bezig ben, en ik alle fimpjes kijk, reviews lees, previews enzovoorts... Ik vind het best leuk en interressant. Komt natuurlijk ook omdat er heel veel vernieuwing is op het moment.

    4k, oled, maar ook curved screens, "betaalbare" enorme schermen van 65 inch en nog groter, smart TV.

    Ik denk dat ik toch nog wel met gemak een paar maanden kan wachten. (Zal ook wel moeten lol, ben vollen bak aan het sparen nog) En dan is er inmiddels al zoveel meer bekend over content en modellen en oled...

    Anderen geven ook al aan, heb nog een redelijk oude tv, en nu wil ik een keer all out gaan en high end. Nou... Dat wil ik ook. En dat mag best wat langer duren. I enjoy the ride...

    (So far ;-) )
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet nu ook waarom de winkels niet willen werken als je vraagt of ze een normale tv programma willen laten zien op een 4K tv.

    Een kennis heeft sinds zaterdag een Samsung 7500 (demo) in huis voor € 2.299
    Volgens de verkoper zou hij nog €500 terug krijgen van Samsung.

    Analoge tv ziet er schrikkelijk uit.
    Digitale tv in 4:3 en SD ziet er niet veel beter uit.
    Je kan de pixels van een afstand van 3 meter tellen 8)

    Mijn Samsung C7140 aangesloten want deze heeft een output van 1080p.
    De HD-kanalen zagen perfect uit , het upscalen van 1080p naar 4K verloop zonder problemen.
    De SD kanalen vond ik persoonlijk nog steeds niet mooi.

    Kennis wilde vandaag naar de winkel en kijken wat een betere keus was.
    Een nieuwe CI+ 1.3 of toch een losse Samsung C7140
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dus om de upscaler van de 4K tv netjes te laten upscalen moet je hem eigenlijk wel een 1080p signaal voeren?

    Dat is op zich geen ramp.. Dat die tv van 480p geen fatsoenlijke 4k kan maken snap ik nog wel een beetje

    maar hij moet wel van een goede 720p bron of een 1080p bron met die upscaler een BETER beeld maken dan ik op mijn native 1080p TV nu heb

    anders heeft het geen enkele zin om nu al zo'n tv te halen
     
  12. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zo lang we praten over upscalen hoef ik dus nog geen nieuw scherm te halen... :+
    (zal er ooit een tijd komen dat upscalen echt definitief verleden tijd is??)
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Jezus, wat een big ass schermen hebben de meeste. Ik had een 32 inch (wel een vrij nieuwe LED) en heb zaterdag de F6640 gehaald van 40 inch. Dat is al een uberverschil voor mij.

    Het is dus een smart tv (vorige ook, maar nooit gebruikt) maar die apps doen het niet. Internet wel ingeschakeld, maar ik krijg een zwart scherm als ik bijvoorbeeld netflix opstart. Via mijn br speler werkt het verder wel. Nu boeit Internet op een tv me niet, daar heb ik tablets, laptops en smartphones voor, maar dan nog moet het wel werken. Vaag
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Het werkt alleen op de 50" en 55" modellen ;-)
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Hah, echt niet. Bij alle apps krijg ik zwart beeld. In de winkel werkte netflix wel op dezelfde tv.
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    ;-) kon het proberen toch...

    Heb je wel een EU model?

    In de winkel gekocht?

    Al een de stekker eruit gehad en je modem opnieuw geboot?

    >>>> vast wel.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Krijg de tv wel een ip-adres ?
    Waarschijnlijk wacht de tv op een verbinding met de server.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, gedaan, but thnx anyway.

    Ff gecheckt, gewoon ip adres.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Firmware check gedaan ?
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Heb de tv geüpdate. Ach, fuck het.
     

Deel Deze Pagina