1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat is natuurlijk erg kort door de bocht en totaal niet waar. Wat heb je gezien? De 120kg+ klasse alleen zeker. Ik zie Russel Orhi niet binge eten, of Josh Hancott, of Brett Gibbs etc

    Imo is er juist geen andere sport waar je keer op keer verbetering kan zien.

    En 300kg? Dat zijn Larry Wheels getallen... Echt nooit dat zij dat hebben gebencht
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2019
  2. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    mja alleen de lagere gewichtsklassen zien er gezond uit idd maar als je zoveel mogelijk wil liften moet je wel zwaar worden dat is wat ik bedoel. De lagere gewichtsklasse kunnen idd wel gewoon gezonde voeding aanhouden, maar dan zijn de gewichten natuurlijk ook een stuk lager.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Denk trouwens dat dat verhaal van Stam en Zlatan legpress is...
     
  4. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Laatst bewerkt: 30 jan 2019
  6. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Lbs misschien. Dan hebben we het over ongeveer 136 kg.
     
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Intermittent fasting squad! :cool:
     
  8. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Hello, een vraagje!

    Weet iemand van jullie een goede vlakke trainingsbankje (voor borst, rug en welke oefeningen dan ook)? Mochten jullie een goede verstelbare bankje weten, is het ook prima ;).

    Budget: max 100 euro

    Hoor het graag :)
     
  9. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    .
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2023
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik had bij diezelfde leverancier deze op het oog: https://gorillasports.nl/deal/vlakke-fitnessbank-met-gorilla-sports-logo

    Echter lees ik her en der toch best wat negatieve reviews over Gorilla Sports. Begrijp me niet verkeerd, op elke leverancier valt er wel wat op te zeiken, maar ik heb vorig jaar al eens heisa meegemaakt met betersport.nl. Mijn advies is dan ook: bestel daar aub nooit! Dat wil ik niet nog een keer meemaken.

    Verder vond ik deze wel erg interessant en heeft goede reviews: https://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-flat-bench/

    Jammer genoeg lijkt het er op dat deze pas eind april op voorraad komt :mad:.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dragen jullie wel eens compression shirts etc. Tijd geleden es compression shirt aangehad tijdens het trainen. Had het idee Mn spieren beter te voelen, waardoor je ze beter aanspant etc. Maar had het idee dat het een maat te klein was. Kwam met moeite uit het shirt, lijkt me ook weer niet de bedoeling.

    Gebruiken jullie compression kleren, en hebben jullie aanraders.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Under Armor.
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Als je je niet gauw geneert: ik heb laatst voor een prikkie compressieshirts gekocht bij de Action. Blauwe en grijze, maatje L/XL voor 1.86 en ze zitten als gegoten. Prima kwaliteit ook, volgens mij. Zien er ook prima ook, al zeg ik het zelf. Kunt er vijf van kopen voor het geld dat één zo'n hype Gymshark shirtje kost.

    Deze: https://www.action.com/nl-nl/p/kaytan-sportshirt-/
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Heb die al haha, zag em laatst liggen. Maar is niet heel erg compressie, heb ook nog een kleinere maat aan. Blijft ook niet fijn zitten.
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Gescheurde hamstring dus kan geen benen doen de komende tijd. Goed moment om mijn schema eens te veranderen aangezien ik altijd hetzelfde doe, namelijk 2x upper en 1x lower met dezelfde oefeningen:

    Upper A (zwaar chest-rug)
    Bench 4x6
    Rows 4x6
    Front + lat raises 3x12
    Lat pull down 3x12
    Armen

    Upper B (zwaar schouder-lats)
    Overhead press 4x6
    Pull ups 4x6
    Cable Flyes 3x12
    Seated row 3x12
    Armen

    Lower
    Squat 3x12 of 4x6
    Deadlift 4x6 of 3x12
    Extensions of lunges 3x12
    Curls of hyperextensions 3x12

    Ik train altijd op woensdag zaterdag zondag, mijn vrije dagen. Omdat ik een hekel heb aan de drukte als je s avonds moet sporten. Wat zouden jullie aanraden? Upper/lower houden maar andere oefeningen, 3x full body of volledig splitten?
     
  16. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Jij hebt er overduidelijk geen kaas van gegeten.
     
  17. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik zou gezien de lange tijd die er tussen zit woensdag full body doen en zaterdag en zondag split.
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ook. Woensdag heavy compounds. Bench, weighted chin ups, rows, ohp oid. Zat push en zon pull
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Thanks @UpInSmoke0611 en @Scarlett .

    Twee vragen over een full body workout met heavy compounds:
    1) Het is erg vermoeiend, dus laatste oefeningen gaan uiteraard veel minder dan de eerste. Houd je dan wel iedere week dezelfde volgorde aan of wissel je dat per week? Voor beiden valt iets te zeggen. Zelfde volgorde: voordeel dat je goed vooruitgang kan zien t.o.v. vorige keer. Wisselend: voordeel dat iedere oefening goed getraind wordt ipv steeds als laatste gedaan wordt.
    2) Hoe zit het met progressive overload met een full body workout? Wil je structureel alle oefeningen verhogen?
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    1) Wen je wel aan denk ik. Je kan wellicht switchen met de volgorde elke week. Bijv Week 1 5x5 bench. Week 2 5x5 ohp. En dan de rest. Rep ranges ligt een beetje aan wat je wilt denk ik. Ik switch ze zelf elke week. 5x5, 5x3, 3x8-12 (uiteraard lichter).
    2) Heb zelf geen ervaring met FB eigenlijk. Ik zou meer denken aan RPE schema. RPE 7 bij 5x5 en RPE 8 bij 5x3. Zo kan je je andere oefeningen ook gewoon indelen met RPE.
     

Deel Deze Pagina