1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote LGBTQI+ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 21 aug 2021.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat is volgens jou in het Nederlands dan de definitie van Libragender als jij het blijkbaar wel duidelijk vindt?
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Libragender; voelen zich niet GEBONDEN aan een bepaald geslacht (m/v), maar hebben wel een iets sterkere leuning naar/affiniteit met 1 geslacht. Dus ik ben als man geboren, ik ben niet fan mening dat mijn ‘ik’ puur gevormd is op de aanwezigheid van een penis, maar voel me wel iets meer ‘mannelijk’ dan vrouwelijk.

    Maar goed, ik hou niet van terrasjes, zuipen met vrienden, in een stadion staan tussen schreeuwende randdebielen, etc, en ik hou wel van chocola, lezen en katten, dus misschien ben ik wel gewoon een lesbienne, per ongelukkig geboren in een mannenlichaam.

    Uiteindelijk zijn het gewoon allemaal labeltjes, en moet je gewoon lekker jezelf zijn, en anderen zichzelf laten zijn.
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik krijg een beetje het idee dat er gewoon veel mensen zijn die met zichzelf worstelen. En dan voor aandacht ergens een label opplakken om "bijzonder" te zijn en aandacht te krijgen.
    Wat jij omschrijft is eigenlijk gewoon een man die ook vrouwendingen leuk vindt.

    Als een man een gevoelsmens is die graag chocolade eet en naar een spa gaat, is dat dan een Libragender? Of gewoon een man met wat minder testosteron die weinig om machogedrag geeft?
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Waarom intrigeert het je zo
     
    Dyonko, Jorrie en Tyrant vinden dit leuk.
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Geen idee of je dan automatisch minder testosteron zou hebben. Heb je minder testosteron wanneer je voor je lichaam zorgt door een keer een spa te nemen? Samurai en krijgsheren in Japan namen toch ook regelmatig een spa? In veel andere landen is dat doodnormaal. Sla ik als man iemand minder hard op zijn bek wanneer ik eerst een Snicker heb gegeten? Lijkt me niet.

    Je hebt gelijk dat men overal een ‘label’ op willen plakken om zich bij een ‘groep’ te kunnen voelen om daarmee begrip en acceptatie te willen. Geen idee of dat erg is. Als jij met macho man papa opgevoed bent met allemaal prehistorische ideeen over wat je als ‘man’ wel en niet leuk ‘mag’ vinden, en je je dus doodschaamt wanneer je eens een roze t-shirtje wilt dragen, of wanneer je de ‘vrouwelijke’ douchegel eigenlijk veel lekkerder vindt dan de Axe, dan is het misschien wel fijn dat je buiten je directe omgeving wel van mensen hoort dat dat allemaal WEL prima is.

    Ik heb het voordeel dat ik me eigenlijk niet zoveel aantrek van wat mensen van mij vinden. Take it or leave it. Ik ga mijn eigen gangetje wel. Maar anderen kunnen een sterk gevoel van uitsluiting ervaren, of die angsten hebben, en die durven niet zichzelf te zijn omdat ze bang zijn dat ze dan door de groep uitgekotst worden, of whatever. Die mensen vinden nu, online, buiten hun directe persoonlijke groep, dus wel een bepaalde acceptatie en begrip, waardoor ze maybe wat meer zichzelf durven te zijn.

    En kijk, DIT gaat over voor ons relatief kleine dingetjes. Als je in Nederland als man een keer je voeten laat verzorgen of je doet een verwijfd tea-time verwennings gedoetje, tja, schijt aan wat anderen daar van vinden. Maar als je zo’n jongen bent en je leeft in Texas, of Oost-Europa, of whatever, en de maatschappij daar drukt dan meten HUN label op je, dan heeft dat wel een flinke impact op je dagelijkse leventje.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Daarom vind ik het hele LBGTQI gebeuren te ver gaan. Ze maken er teveel hokjes van en hebben het liefste dat iedereen die gebruikt. 80% van de hokjes is niets meer en niets minder dan dat iemand bepaalde interesses of voorkeuren heeft die niks te maken hebben met man en/of vrouw zijn of met op mannen en/of vrouwen vallen. Met deze omschrijvingen is een Furrie of een SM-slaaf ook een gender.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    bro dat is dus precies wat het niet is lol
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik moet jullie wat vertellen: Ik ben imagisexual

     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Je bedoelt de aandacht die jij overduidelijk maar al te graag geeft?

    Wat Reckuuza zegt, waarom ben je zo geïntrigeert of een random Amerikaans meisje zich als libragender identificeert?
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik hou altijd wel van een discussie en dit is iets wat de laatste tijd veel in de media is.

    Beetje hetzelfde als dat iedereen het nu over Kabul heeft met wat er op het nieuws speelt maar niemand er naartoe op vakantie gaat.
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Nee maar dat komt puur door negatief reisadvies.
    Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/afghanistan/reizen/reisadvies
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar wat houdt je bezig? Ben je daadwerkelijk bang dat transgenders de maatschappij overnemen? Of dat je mensen niet meer met geslachtswoorden mag aanspreken in de nabije toekomst ofzo?
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Je zou het ook gewoon over nieuwe films kunnen hebben. Of over de CO2 uitstoot en de maatregelen daartegen. Maar jij komt steeds maar weer terug op hoe mensen met hun eigen identiteit en/of sexualiteit omgaan, en hoe ingewikkeld en overdreven je dat allemaal wel niet vindt.

    Als je daar allemaal niks mee hebt, prima, moet je het lekker negeren en dat heeft verder helemaal geen invloed verder op jouw leventje, maar blijkbaar houdt het je toch heel erg bezig. Geen idee waarom. Je maakt het allemaal echt veels te groot en belangrijk, en kiest telkens de excessen en meest idiote voorbeelden om iedereen ervan te willen overtuigen hoe krankzinnig het allemaal is geworden.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik snap het probleem niet zo. Ik ben lid van een discussieforum;

    Op dit forum worden door andere leden dan mijzelf topics geopend om het over diverse gespreksonderwerpen te hebben. Ik weet niks van voetbal of formule 1 dus die topics kom ik niet. Verder post ik in meerdere topics over de gespreksonderwerpen waar deze voor bedoeld zijn.

    Men opent topics, maar blijkbaar mag je daar niet de discussie levendig houden?
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    jawel, dit is precies wat ik wil
     
    Dyonko en fredfenster vinden dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nou je kunt deze vraag bijv. beantwoorden.
    Want waar je over wilt discussiëren is niet duidelijk, je post alleen filmpjes.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Filmpjes zijn nieuws items en fenomenen waarbij ik benieuwd ben hoe anderen erop reageren.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar waarom reageer je zelf zo negatief
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik word pas boos op de maatschappij als je woorden als ‘kut’ of ‘lul’ niet meer mag gebruiken.
     

Deel Deze Pagina