1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [gb][Algemeen] Defecte Xbox360 consoles[/gb]

    Het doel van deze thread mag inmiddels wel duidelijk zijn. ROD? Kapotte DVD drive? Defecte GPU? Doe je beklag hier of stel je vragen. Lees wel eerst deze startpost door! Er staat veel nuttige informatie in over foutmeldingen, dvd drives en de klantenservice!
    Als je een vraag post, probeer dan het template aan te houden dat bij punt 3 vermeld wordt.
    N.B:
    Deze thread is enkel bedoeld voor hardware problemen! De problemen m.b.t. framedrops vallen hier niet onder. De framedrops kan je eenvoudig oplossen door de refresh rate op 50Hz in te stellen. Dus deze posts worden verwijderd! Als je Xbox het leven heeft begeven doordat je hem hebt laten ombouwen, kunnen we je al helemaal niet helpen.



    Inhoudsopgave:
    1. Informatie Xbox Helpdesk
    2. Garantie
    3. Informatie over je defecte console
    4. Krassende DVD-drives en Kassa



    Help! Mijn Xbox is kapot, wat moet ik doen?
    1. Zoek met behulp van punt 3 op wat je probleem is en volg de stappen die daar zijn uitgelegd.
    2. Als je Xbox het nog steeds niet doet, neem dan contact op met Microsoft. De contactgegevens staan bij punt 1
    3. Als je nog garantie hebt, zal Microsoft je Xbox laten ophalen door UPS. Daarvoor heb je labels nodig voor op de doos. Microsoft zal je vragen of UPS de labels zal meenemen of dat je ze zelf via mail wilt ontvangen. Let op, de laatste tijd duurt het erg lang voordat je die mail ontvangt. Om verdere vertraging tegen te gaan raden we je aan om de UPS zelf de labels mee te laten nemen!
    4. Stop de Xbox veilig en stevig in een neutrale doos. Dit mag niet de originele Xbox-doos zijn, dit in verband met diefstalgevaar.
    5. Maak een afspraak met de UPS (Microsoft zal je het nummer doorgeven, anders kun je kijken op Ups.nl) om je 360 te laten ophalen.
    6. Je wordt nu via de mail op de hoogte gehouden, daarnaast kun je met een trackingnummer je pakketje online in de gaten houden.




    Vorige delen:


    [gb]1. Informatie Xbox Helpdesk[/gb]



    [​IMG] Telefoon
    Zeven dagen per week telefonische ondersteuning:
    0800 023 3894
    of +31 202036606 als je mobiel belt
    Slechthorenden (teksttelefoon):
    0800 023 3895
    De service is bereikbaar op:
    maandag - vrijdag: 09:00-22:00
    zaterdag: 09:00-20:00
    zondag: 09:00-17:00
    Of klik hier voor online ondersteuning




    [gb]2. Garantie[/gb]


    Om misverstanden te voorkomen: je hebt altijd 2 jaar garantie op je xbox 360 vanaf de aankoopsdatum. De handleiding zegt 1 jaar, maar volgens Europese wetgeving heb je 2 jaar garantie en die krijg je ook echt van Microsoft. Meer informatie.
    Een ander misverstand is de aankoopsbon, die heb je niet nodig om garantie te krijgen. Microsoft neemt elke xbox 360 aan, zolang de garantiesticker niet verbroken is en zolang je hem niet gemod of gekraakt hebt. ;)

    Sinds kort krijg je 3 jaar garantie op een Red Ring of Death. Op alle andere defecten staat nog steeds 2 jaar garantie.




    [gb]3. Informatie over je defecte console[/gb]

    Als iedereen de volgende opzet zou willen gebruiken blijft het voor iedereen overzichtelijk.
    MFR Date : xxxx-xx-xx
    Error code :
    Signaal RoF :
    Probleem omschrijving :
    * MFR Date is de datum waarop je console is gefabriceerd, en is te vinden op de sticker, achterop de console.
    * Een error code verschijnt op het scherm, maar niet in alle gevallen.
    * Het (fout)signaal dat de Ring of Light (RoF) weergeeft. Het meest bekende foutsignaal is dat de kwadranten 1, 2 en 3 rood knipperen.
    * Geef een beknopte omschrijving van het optredende probleem.
    Post aub alleen problemen en in de bovenstaande vet gedrukte opzet.



    Inhoudsopgave:
    3.1. Sections 1, 2, 3, and 4 are flashing red
    3.2. Sections 1, 3, and 4 are flashing red
    3.3. Sections 1, and 3 are flashing red
    3.4. Section 4 is flashing red




    ---------------------------------------------------------------------------------------------




    3.1. Sections 1, 2, 3, and 4 are flashing red
    - The AV cable cannot be detected
    / \
    \ /


    THINGS TO TRY
    1. Make sure that the AV cable is correctly connected to the Xbox 360 console.
    2. Disconnect the AV cable from the Xbox 360 console, and then reconnect the AV cable to the Xbox 360 console.
    3. If the four flashing red lights continue to flash, try wiping the metal area of the AV pack with a dry cloth. The metal area is the end that plugs into the console. Wipe the metal area thoroughly, and then try the AV Pack again.
    4. If the AV cable is correctly connected but the four red lights are still flashing, substitute a different AV cable if you have one available.




    ---------------------------------------------------------------------------------------------




    3.2. Sections 1, 3, and 4 are flashing red
    - General Hardware Failure
    / \
    \ /



    THINGS TO TRY
    1. Try restarting the console.
    2. If restarting the console does not resolve the behavior, follow these steps:
      • Turn the console off.
      • Unplug all the power and AV cables from the console.
      • Unplug the power cord from the wall socket.
      • Firmly reconnect all the cables.
      • Turn on the console.
    3. If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.



    The specific type of hardware failure can be determined by a "hidden" error code
    • Turn the xbox 360 on, and wait till the 3 red lights are flashing.
    • Press and hold the sync up button (the small white one), while holding that button press the eject button.
    • The LEDs will now blink the first number in the code (as described below).
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the second number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the third number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the forth number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will go back to the 3 red flashing lights.
    You should be able to determine the difference between the 3 flashing lights and the error code lights by the rate in which they flash.
    Here is how you interpret the LEDs to get the code number:

    • All four lights flashing - 0
    • One light flashing - 1
    • Two Lights flashing - 2
    • Three lights flashing - 3


    0001 power supply problem
    0002 Network Interface problem (might be fixed by loosening the x-clamps)
    0003 Power problem could be the PSU could be the GPU/CPU, somehow the console isn't getting clean power from the power supply.
    0010 There is a problem with the Southbridge Chip usually dealing with how it connects to the mainboard (cold solder joint/bridged solder joints)
    0011 CPU over heating - If you are receiving this error after disassembling your console make sure to all 8 of the heatsinc screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
    0012 GPU over heating -ensure your x-clamps are installed properly.
    0013 RAM over heating
    0020 GPU Malfunction, similar to error 0102
    0021 This can be caused by two completely different things either:
    A. DVD Drive Time out - Can be caused by problems with a firmware flash. This is also speculated to sometime be caused by a problem with the southbridge chipset on the motherboard based on how it connects to the DVD drive.
    B. GPU error, generally caused by a poor connection to the mainboard (cold solder joints/bridged solder joints) See error 102 for more information
    0022 CPU error, generally caused by a poor connection to the mainboard (cold solder joints/bridged solder joints). This can also be triggered by an error with the TSOP.
    0023 (not yet known)
    0030 Problem with temperature control
    0031 See Error E13
    0032 (not yet known)
    0033 (not yet known)
    0100 See Error E16
    0102 Error in the "Digital Backbone" (CPU/GPU/RAM), this is usually caused by a cold solder joint between the GPU and the mainboard.
    There are two theories to fixing this one deals with the "X" clamps that hold down the chips. The other involves re-Heating the chips. DO NOT attempt either of these if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced.
    0103 GPU Error this is usually caused by bridged solder points where the GPU connects to the mainboard. see error 0102 for more detailed information
    0110 Ram error, this is caused by a cold or bridged solder joint on one of the Ram chips.
    ...
    0200 (not yet known)
    ...
    0203 over heating GPU possibly due to lack of thermal compound.
    ...
    1000 Kernel can't be launched/signature in NAND Flash chip is broken! It could be possible after bad update. http://forums.xbox-scene.com/index.php?sho...p;#entry4156375 This might also be caused by a bad SATA cable.
    1001 DVD Drive Error, either incorrect firmware or DVD Time out.
    1002 DVD Drive Error, likely a firmware error, drive can eject, read, and write under windows but errors on console, replacing original firmware should fix issue.
    1003 Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it
    1010 Hard Drive Error, Can be caused buy a corrupt or missing eProm. See also E68 above
    1011 See Error E69
    1012 See Error E70
    1013 See Error E71
    1020 See Error E72
    1021 See Error E73
    1022 There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)
    1023 DVD drive not connected, connect DVD drive to boot
    1030 This error deals with the Ethernet port's controller chip, a dead chip may not cause the error but removing the Ethernet controller chip does, it may also be caused by other Ethernet related problems.
    1031 This error is for power problems with the RAM chips. It might be cause by a short between the heat sink and resistors or by more serious problems with the RAM. [more info]
    1032 (not yet known)
    1033 it could be cpu/gpu related or it could be psu related, not much info is known for sure.
    1100 Wrong LDV version in NAND Flash. This is in new dashboard. You have the update but haven't R3T6 resistor. You can:
    -Downgrade to old dashboard, solder back the resistor and then update your xbox
    -If you have CPU Key, get current NAND Flash image and fix LDV (just add 1 up to latest kernel). (see error E80)
    ...
    1444 and up There is no "4" in the error codes four lights is a "0" go back and check your code again.




    ---------------------------------------------------------------------------------------------




    3.3. Sections 1, and 3 are flashing red
    - Overheating
    / \
    \ /



    THINGS TO TRY
    1. Let the Xbox 360 console cool.
      Note You may have to wait several hours for the console to cool enough. Do not turn on the console when the console is hot.
    2. Verify that the console has sufficient ventilation and that the fan is operating. For more information about ventilation, see the "More Information" section.


    PREVENTION SUGGESTIONS
    To try to prevent this problem, use the following precautions:
    • Do not block any ventilation openings on the Xbox 360 console.
    • Do not put the Xbox 360 console on a bed, on a sofa, or on any other soft surface that may block ventilation openings.
    • Do not put the Xbox 360 console in a confined space, such as a bookcase, a rack, or a stereo cabinet, unless the space is well-ventilated.
    • Do not put the Xbox 360 console near any heat source, such as a radiator, a heat register, a stove, or an amplifier.

    DO NOT EVER PUT YOUR CONSOLE IN THE FREEZER OR OUT IN COLD WEATHER
    Some people think that doing this might help "fix" an overheating console, in fact doing so could cause even bigger problems. Electronic devices like your console are made to function at and around room temperature, extreme cold temperatures can often cause just as many problems as extreme warm temperatures (such as overheating). Also if the console is located in a dramatically cold area while running, the difference in temperature between the hot console and cold air can create condensation which in turn will short out your console making the situation far worse. Condensation will happen more quickly if your console is overheating due to the greater difference in temperature. In short... DON'T DO IT.




    ---------------------------------------------------------------------------------------------





    3.4. Section 4 is flashing red
    - Hardware Failure
    / \
    \ /


    The Specific Type of hardware failure can be determined by the error code displayed on the screen.

    E01: possibly a power supply problem
    E02: possibly a Network Interface problem (might be fixed by loosening the x-clamps)
    E03: possibly Power problem could be the PSU could be the GPU/CPU, somehow the console isn't getting clean power from the power supply.
    E04: Unconfirmed: There is a problem with the Southbridge Chip usually dealing with how it connects to the mainboard (cold solder joint/bridged solder joints)
    E05: CPU over heating - If you are receiving this error after disassembling your console make sure to all 8 of the heatsinc screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
    E06: GPU over heating -ensure your x-clamps are installed properly.
    E07: RAM over heating
    E08: Unconfirmed: GPU Malfunction, similar to error E18
    E09: Unconfirmed: This can be caused by two completely different things either:
    A. DVD Drive Time out - Can be caused by problems with a firmware flash. This is also speculated to sometime be caused by a problem with the southbridge chipset on the motherboard based on how it connects to the DVD drive.
    B. GPU error, generally caused by a poor connection to the mainboard (cold solder joints/bridged solder joints) See error E18 for more information
    E10: Unconfirmed: CPU error, generally caused by a poor connection to the mainboard (cold solder joints/bridged solder joints). This can also be triggered by an error with the TSOP.
    E11: (not yet known)
    E12: Possibly a problem with temperature control
    E13: Unknown: could be caused by a short between the heatsink and surrounding capacitors

    E14: (not yet known)
    E15: (not yet known)
    E16: Unknown: Likely a cold solder join in GPU or Ram chips (see error E18 )
    E17: (not yet known)

    E18: Error in the "Digital Backbone" (CPU/GPU/RAM), this is usually caused by a cold solder joint between the GPU and the mainboard.
    There are two theories to fixing this one deals with the "X" clamps that hold down the chips. The other involves re-Heating the chips. DO NOT attempt either of these if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced.
    E19: Unknown: GPU Error this is usually caused by bridged solder points where the GPU connects to the mainboard. see error E18 for more detailed information
    E20: likely a Ram error, this can be caused by a cold or bridged solder joint on one of the Ram chips.

    E32: (not yet known)
    E33: (not yet known)
    E34: (not yet known)

    E35: over heating GPU possibly due to lack of thermal compound.
    E45: Unknown (possibly dashboard update related)
    E64: DVD Drive Error - Dvd drive timed out during reset :Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot. also it could mean that the Kernel can't be launched/signature in NAND Flash chip is broken It could be possible after bad update. This might also be caused by a bad SATA cable.
    E65: DVD Drive Error - Dvd drive is not DMA configured :Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot.
    E66: DVD Drive Error - Dvd drive pairing failure: DVD model, or version does not match that of the version expected by the dashboard. OR the firmware version on the drive is older then the firmware version expected by the dashboard. Make sure the DVD drive is of the same version originally included with the console and that it is using either the original firmware included with the console or newer. if drive can eject, read, and write under windows but errors on console, replacing original firmware should fix issue.
    E67: Hard Drive Error - Hard drive timed out during reset: It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it.
    E68: Hard Drive Error - Hard drive not DMA configured: It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it. Also this can be caused by a problem with the fans that make them draw too much power, it can also be caused if you have unnecessary accessories attached to the console like an external fan unit. Attempt to remove unnecessary accessories first, and then necessary components such as the hard drive and USB devices. If you have any case mods you may want to investigate those as well.
    E69: Hard Drive Error - Reading the HD Security sector failed: It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it.
    E70: Hard Drive Error - Hard drive not found.
    E71: Dashboard Error - Error within Xam.xex: possibly a dashboard update error, Check below in the "Console Reset Codes" for instructions. If that does not work there is no other solution and the console must be sent back to MS for repair.
    E72: Dashboard Error - Error within Xam.xex: Like a problem with the NAND flash.
    E73: I/O Hardware Error - Couldn't calibrate HSIO Bus from edram: this error is likely caused by a problem with the Ethernet port or supporting control devices.

    E74: I/O Hardware Error - HSIO related, could be crc error, or many things: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. Microsoft covers this error under their 3-year warranty, this is availble to anyone who hasn't modified their console. contact MS to get a free replacement console before attempting to fix this yourself. Failing that this error In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)

    E75: Ethernet Error - Couldn't read ethernet phy vendor: Strange but sometimes caused by the DVD drive not being connected properly.
    E76: Ethernet Error - Couldn't complete ethernet reset: This error is usually cased by the Ethernet port's controller chip, a dead chip may not cause the error but removing the Ethernet controller chip does, it may also be caused by other Ethernet related problems.
    E77: Ethernet Error - phy request is already processing/reading reg failed/Failed to write reg: This error is sometimes caused by power problems with the RAM chips. It might be cause by a short between the heat sink and resistors or by more serious problems with the RAM. [more info]
    E78: Dashboard Error - AsicId check failed
    E79: Dashboard Error - Couldn't start xam.xex: probably a file system corruption, it could also be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it.
    E80: Dashboard Error - Wrong LDV version in NAND Flash: This is in new dashboard. You have the update but haven't R3T6 resistor. You can:
    -Downgrade to old dashboard, solder back the resistor and then update your xbox
    -If you have CPU Key, get current NAND Flash image and fix LDV (just add 1 up to latest kernel). (See error 1100)





    Bron: Xbox-scene.com
    Lijst voor het laatst geupdate op 13-9-2009



    [gb]4. Krassende DVD-drives en Kassa[/gb]

    Het consumentenprogramma "Kassa" gaat op zaterdag 24-02-07 het hebben over de Xbox 360.
    Er zijn namelijk veel klachten dat de Xbox 360 krassen zou maken op games.



    Voor meer info check:
    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3175803

    Je kunt ook nog de uitzending van afgelopen zaterdag bekijken, daar zijn 2 worden 2 "slachtoffers" aan het woord gelaten. Kijk van de 19e minuut.
    --------------------------------------------------
    Xbox zorgt voor krassen op games?

    Krassen op je dure game is een goede reden om met je Xbox naar de winkel te gaan, maar dan word je van het kastje naar de muur gestuurd. Van de winkel naar Microsoft, de maker van de Xbox, en weer terug. Volgens Microsoft ligt het probleem niet bij de Xbox, maar bij de gebruiker. Die zou de Xbox niet op een stabiele plaats neerzetten en de Xbox tijdens het spelen bewegen. Sommige klagers kregen zelfs te horen dat ze niet geholpen konden worden omdat het beleid van Mircosoft is dat de Xbox geen krassen maakt. In een aantal gevallen werd de Xbox omgewisseld, maar dan krijg je er een andere, gerepareerde Xbox voor terug. En of je daar nu beter mee uit bent, is nog maar de vraag. Over het vergoeden van de spelletjes, die maar liefst 60 euro per stuk kosten, doet Microsoft nog moeilijker. Bijna niemand van de klagers heeft zijn spellen vergoed gekregen.
    Xbox probleem, wereldwijd probleem
    Niet alleen in Nederland blijken de problemen met de Xbox aan de orde van de dag. Een kleine zoektocht op internet laat zien dat gamers over de hele wereld kampen met bekraste spellen. Ook naar hen wil Microsoft niet luisteren.
    Kassa heeft een Xbox laten onderzoeken door onafhankelijke deskundigen van Hardware.info. Zij hebben de Xbox onder meer opengemaakt en onder een microscoop bekeken. Uit dat onderzoek blijkt dat er duidelijke slijtagesporen te zien zijn op de lens (een TSST, Toshiba Samsung) van de drive in de Xbox. Het is volgens Hardware.info dan ook bewezen dat de lens de krassen op de schijfjes veroorzaakt. Het probleem zit hem in het ontbreken van miniscule rubberen stootkussentjes rond de laser-lens. Ter vergelijking is de lens van een andere dvd-drive van dezelfde fabrikant bekeken. Het betreft een drive die in computers wordt gebruikt. Die lens bleek wel de rubberen stootkussentjes rond de lens te hebben. Hierdoor is contact tussen de lens en de cd niet mogelijk. Volgens Hardware.info staat onomstotelijk vast dat de Xbox een mankement heeft. Volgens het in Nederland geldende consumentenrecht: een ondeugdelijk product.
    Meer trillingen bij verticale stand
    Er bleek nog meer uit de test. Volgens Microsoft kan de Xbox zowel horizontaal als verticaal staan. Echter: Hardware.info liet in de uitzending zien dat de Xbox 360 veel meer trilt wanneer deze verticaal (recht overeind) staat. Stabieler is het apparaat in liggende (horizontale) stand. Na het onderzoek hebben we opnieuw contact gezocht met Microsoft. Het bedrijf wil geen toelichting in de uitzending van Kassa geven en al helemaal niet met een passende oplossing komen. Het bedrijf laat weten dat ”als de Xbox 360 console stabiel wordt geplaatst en niet wordt bewogen of gekanteld als er een disk speelt is er geen risico op krassen”. Met andere woorden, het ligt aan de gebruiker van het spel.
    Juridisch kanttekeningen
    Advocaat Richard de Lange legt in de studio wat de klagers het beste kunnen doen. Volgens hem mag je van een product dat 400 euro kost, verwachten dat het niet zo snel mankementen mag vertonen. Bij normaal gebruik zou het apparaat zeker geen krassen mogen veroorzaken. Volgens hem is het niet normaal dat de Xbox niet tegen trillingen kan.
    Veroorzaakt jouw Xbox ook cirkelvormige krassen op je games? Weet je zeker dat je de Xbox stabiel staat? Mail ons! Laat weten waar en wanneer je je Xbox hebt gekocht, welke spellen beschadigd zijn en wat je problemen zijn. En vergeet niet je naam, adres en telefoonnummer.
    Het mailadres is overigens: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=main_contact


    [​IMG]


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Zoals de kijkers van Kassa misschien al weten: Microsoft geeft eindelijk toe dat de xbox360 krassen maakt,,ook al staat deze stabiel!

    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3227123
    De belangrijkste zin uit de verklaring van Microsoft is natuurlijk deze:
    “Als gevolg van regelmatig gebruik is het mogelijk dat er krassen op discs kunnen ontstaan.”
    Dat betekent dus dat Microsoft nu eindelijk voor het eerst toegeeft dat het apparaat, bij regelmatig gebruik, wel degelijk krassen kan veroorzaken. Verder belooft het bedrijf alle Xbox bezitters met het krasprobleem te zullen helpen, en dat geldt voor zowel de spelletjes als de Xboxen zelf.
    zoals gezegd: Als je lang met je 360 speelt komen er vanzelf krassen:{


    Verklaring Microsoft

    Aangezien we niet betrokken zijn geweest bij het experiment van Kassa en weinig inzicht hebben in de methoden die zijn toegepast, is het niet mogelijk in detail te reageren op de bevindingen. Als gevolg van regelmatig gebruik is het mogelijk dat er krassen op discs kunnen ontstaan. Echter, wij hebben geen indicatie dat de bevindingen uit de test van Kassa zich op grote schaal voordoen.
    Uiteraard is het belangrijk voor ons dat onze klanten de best mogelijke game ervaring hebben en deze testresultaten nemen we dus zeer serieus. Xbox bezitters die menen dat hun discs op dezelfde manier zijn bekrast als aangegeven door Kassa, kunnen het beste contact met ons opnemen. We zullen dan de console onderzoeken en indien nodig repareren naar volledig werkende staat. Bovendien zullen wij de Xbox bezitters informeren hoe zij vervangende discs kunnen verkrijgen mochten zij die nodig hebben.
     
  2. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren ook de ROD ontvangen.
    nu twijfel ik eraan om heb te laten maken via microsoft of in een winkel die zich er ook in specialiseerd.
    In de winkel is het na 2 dagen gemaakt alleen weet ik niet of ik nog garantie heb dan ?

    iemand tips ?
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    In de winkel breken ze meestal je garantie stikker. Hier schiet je echt geen zak mee op. Normaal gesproken duurt het nu bij Microsoft iets langer als een week ( minder dan 2 ) om je XBOX te laten reparen. Vandaag bellen, heb je morgen de stickers en kan je hem morgen ( als je vrij bent ) gewoon opsturen naar MS. Dan heb je hem voor FIFA2010 terug ;)
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je garantie hebt niet tobben met die zelf-fix-zaakjes. Hoe goed ze het ook doen, het gaat gegarandeerd weer kapot. En dan doet microsoft niks meer voor je.
     
  5. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer je garantie hebt is het het meest verstandig de xbox naar M$ te sturen. Zij proppen er meestal(zover ik weet) een nieuw moederbord in. wanneer je een xbox hebt met HDMI hebt zal je wss een Jasper moederbord krijgen. Deze zijn(volgens M$) van sterker matriaal gemaakt.

    Dus mijn advies is gewoon terug sturen. Je kan ze ook elders laten maken. Pas hier mee wel op want voor het zelfde geld is het een prutser en zal je xbox weer stuk gaan.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wat hij zegt... :thumbs:
     
  7. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik heb een raar probleem met Fifa09. In offline multiplayer loopt het spel vast zodra speler 2 een knop indrukt of het pookje beweegt. Het maakt geen verschil of het spel op HDD is geïnstalleerd of niet, heb ik al ontdekt. Ik gebruik twee draadloze controlers. Ook heb ik ze al opnieuw naar elkaar laten zoeken (xbox en controlers), zonder resultaat.
    Ik vind het maar raar.

    Wie heeft ook maar iets van een idee van wat het kan zijn?

    Edit: Heb het al opgelost! Alle savegames en DLC verwijderd en cache gewist. Nu doet ie het weer :)
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  8. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ROD op mijn xbox maar mijn garantie is verlopen, hoeveel kost het om mijn 360 te laten repareren?
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb mijn xbox een half jaar geleden op gestuurd voor reparatie (voor de 7e keer!) maar toen ik hem terug kreeg merkte ik dat de case niet helemaal goed aan sluit op elkaar waardoor hij de ventilator soms raakte.
    toen vond ik het niet zo erg omdat hij af en toe dan ratelde en het vanzelf op hield maar nu wordt het steeds erger.
    Ik denk dat ik ms maar eens ga bellen binnenkort alleen is het wel verstandig om te zeggen dat ik er al een half jaar last van heb en er nu pas iets aan laat doen?
    niet dat ze nu weigeren om mijn xbox te repareren ofzo.
     
  10. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    7de keer al!!

    Heb je de xbox niet in een te kleine kast staan waardoor die ze warmte niet goed kwijt kan? Wss heb je geen HDMI? Als je een xbox zonder HDMI opstuurt voor reparatie krijg je gewoon een oude versie moederbord terug(die blijkbaar) nog steeds niet 100% stabiel zijn. Denk dat het verstandig is om een nieuwe xbox te kopen. Dan krijg je een Jasper moederbord en zal de kans op nog een ROD erg klein worden.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    89 euro vraag MS ervoor, dus je kan net zogoed een nieuwe kopen 8)
     
  12. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier een grijze doos met gewoon douwe egberts op geschreven .
    is dat een goede doos ?
     
  13. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou in alle 7 gevallen heb ik nog maar 2x een RROD staan.
    En ja de warmte afvoer is goed hoor;) heb hem in een goed ventilerende plek staan.
    plus dit heeft niks te maken met het feit dat de xbox overhit raakt maar met het feit dat ik vanaf het begin al heb gemerkt dat de case er niet lekker op zit.
    de andere keren was er elke keer ook weer gezeik met rare fouten die niet echt met warmte te maken hadden.

    Maar idd misschien iets om te overwegen, om te kijken voor een xbox met jasper en hdmi, wordt zoiezo een beetje gek dat ik geen HDMI heb maarja.
    maar is toch wel gauw weer een hoop geld voor iets wat ik al heb en deze xbox kwijt raken lukt ook niet meer zo gauw denk ik.
    Toch maar eens mijn broer vragen of hij nog geintereseerd is in een xbox :9
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Gewoon Microsoft bellen hoor. Die doen echt niet lastig. Vertel ze het verhaal dat je zwaar teleurgesteld bent in hun XBOX en dat je echt geen geld GAAT betalen. Gewoon een beetje over de zeik "raken" ... meestal mag je hem dan gewoon zonder kosten opsturen, like me O-)

    Gewoon niet vertellen dat het zo is gegaan. Dat hoeft Microsoft niet te weten ;)
     
  15. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik nog altijd geen mail had ontvangen heb ik even gebelt en zeiden ze mij dat ik opnieuw een reparatie moest aanvragen en nu staat er dit bij.

    Eerst mijn gegeven en dat ik nog garantie heb en dan dit.

    Hoeveel tijd neemt deze reparatie in beslag en wat is de status?

    De reparatie volgt de volgende vier stappen:

    * Reparatieorder verzonden - We hebben je reparatieopdracht ontvangen. De opdracht staat in de wachtrij om te worden verwerkt.
    * Servicecentrum wacht nog op apparaat - We hebben uw bestelling verwerkt en wachten tot wij uw console ontvangen in ons servicecenter. De totale tijdsduur van de reparatie is afhankelijk van hoe snel u uw console naar ons toestuurt met behulp van de bijgevoegde verzendinstructies. Nadat u de console naar ons heeft toegestuurd, sturen wij deze binnen 2 tot 3 weken aan u terug.
    * Apparaat ontvangen door het servicecentrum - We hebben je console ontvangen.
    * Apparaat verzonden naar de klant - Je console is gerepareerd of vervangen. We sturen de console naar je terug.

    Moet ik nu gewoon wachten op de email van hun ?
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja, wachten op hun e-mail. Daarna, als je 360 is opgehaald, duurt het ongeveer 7 dagen voordat alles weer terug bij jou is, gerepareerd dus.
     
  17. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    kwam er net achter dat ik nog gewoon garantie had.
    heb mijn xbox360 elite gekocht op 26 aug. 2007, maar hij is blijkbaar pas geregistreerd op 19 sept. 2007, dus mijn garantie verloopt pas over 5 dagen.:D
    ik kwam er pas achter toen ik online mijn apparaat wilde registreren. heb toen meteen maar een reparatie aangevraagd. ik wacht nu op hun e-mail met de instructies en de label.
     
  18. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een mailtje gehad met de mogelijkheden dat ik heb.
    maar hoe moet ik hun nu laten weten dat ik de mail wil krijgen met de labels ofzoiets dat ik kan afprinten voor op de doos te plakken ?
     
  19. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ff leest staat dit erbij :thumbs:

    · U ontvangt een aparte email met instructies voor het uitprinten van de verzendsticker. Volg a.u.b. de instructies om de console naar ons te sturen
     
  20. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die mail met die labels dus ook ontvangennap er echter de ballen niet van.

    ik heb een ups elektronisch retourlabel en een elektronisch bewijs van een retour label.
    moet ik ups zelf bellen of heeft MS dat al gedaan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina