1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik denk dat Bran geen reet is:

     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Dit vooral. GoT was zo sterk omdat random characters doodgingen terwijl ze nog een betekenis hadden. Wie ging er nu dood? Mormont die al twintig keer dood moest zijn, die ene guy die paar keer tot leven kwam en nu doodgaat voor Arya en die ene mattie van Sam/John. Grey Worm, Sam, Brienne, iedereen had maximaal plotarmor. Voor de grootste battle aller tijden en hype was dat een beetje tegenvallend. Iedereen in de crypt leeft ook gewoon, oke?
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Cersei is er ook nog.
    Dus wat niet is ....
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb wel trek in gebakken Cersei. Hoop echt dat ze creatief zijn als het op haar aankomt.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    LUL
     
    Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik had zelf vooral een probleem met plot armor in combinatie met achterlijke keuzes. ALLE main characters staan in de voorste linie toen de "wave" aankwam. Geen een had ook maar een schrammetje. Niet veel later wanneer alles dood is, zie je in het kasteel enkel nog named characters vechten, tegen muren aangedrukt worden en vrolijk blijven leven.

    In GoT was er nu altijd de regel dat er grote gevolgen aan (domme) acties zitten en dan krijg je een aflevering die zomaar een aflevering van een willekeurige fantasy serie is. Het doet imo echt afbreuk aan het harde werk van de rest van de crew, want de cinematografie deze aflevering was echt top notch. Van die Dothraki horde tot aan de echte trench tot aan de drakengevechten in de lucht gecombineerd met een van de beste scores door een aflevering heen.

    Maargoed, Martin is veels te traag. Als wij hadden moeten wachten op zijn boeken, waren we over 10 jaar nog steeds aan het wachten op de serie. Wat dat betreft kunnen we D&D wel bedanken, ondanks hun onkunde.

    Hij gaat nog een paar keer in iemands oor fluisteren hoe mooi ze eruit zagen op een bepaalde dag.
    Verder:
    [​IMG]
     
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ironisch dat deze opmerking nou net aan mij gericht was :+
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ja, die score was wel leip hoor.

     
    Jorrie vindt dit leuk.
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Eerste half uur zag ik niet veel. Ben blij dat er wat gestookt werd later
     
    CrazY, Jorrie en Fiasco vinden dit leuk.
  10. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Veel mensen op internet klagen ook over de slechtere kwaliteit van deze aflevering. Ik keek ook via HBO op de TV en beeld was toch niet altijd overal even scherp, vooral bij de snelle beelden zag je door het donkere en de waasheid soms niet goed.

    Wel een vette episode, grote spoilers:

    Ik vond de night king wat makkelijk dood gaan. Ik zei van te voren nog tegen mijn vrouw, ik hoop niet dat het een lelijke steek van achter ofzo wordt die het eindigd. Maar helaas.
    Ook had ik wel wat backstory gewild van die night king. Wie hij was, waarom hij aanviel, wat zijn doel was, want hij wou Bran maar waarom precies? En ik weet dat dit wellicht in de boeken wel zit maar ik kijk een serie omdat ik de boeken niet wil lezen.

    Verder vette episode. Had zelf meer main characters dood verwacht. Wellicht Sam of Brianne / Jamie.

    Benieuwd naar next week. Er moet nog zoveel gebeuren in 3 episodes damn.
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ik heb eigenlijk serieus via HBO de helft van de episode geen klote gezien. Zag net dat drakengevecht belicht en langzamer op reddit en zag toen eigenlijk pas wat er gebeurde
     
    Pride vindt dit leuk.
  12. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Night King bestaat juist niet in de boeken. Denk dat dat ook de reden is van deze anti-climax. In de serie gestopt om het kwaad een gezicht te geven voor het publiek en uiteindelijk niet weten wat ze er mee moeten.
     
    Pride vindt dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Hoezo moet de Night King per se een verhaal hebben?
    Hij wil de wereld vernietigen, dat is toch aardig duidelijk geworden uit de voorgaande seizoenen.
    Zijn connectie met Bran kwam ook in de series naar voren
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Werd toch in de aflevering uitgelegd dat de three eyed raven de geschiedenis wist van de WW's? Dat ie daarom dood moest?
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    tim91 en RaouLioo vinden dit leuk.
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Alleen de Night King niet of ook White Walkers en stuff?

    Honestly, van de Night King was toch niet veel te maken als karakter behalve boos kijken en aanvallen. Het is meer dat het niet voldaan doet, niet na alle hype momenten afgelopen seizoenen.
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Alleen Night King.
     
  18. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik ben het eens met delen van de kritiek, met name wat betreft het 'plotselinge' einde van de NK als alle WW'ers en het Army of the Dead. Ik zat achteraf een beetje van 'oke was dat het dan?'

    Dat gezegd hebbende heb ik KEIHARD GENOTEN en vind ik het allemaal eigenlijk fakking vet.

    Dus ja dikke prima.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    ZO alle spoilers kunnen vermijden maar het had weinig geboeid want zoveel onvoorspelbaars is er niet gebeurd.
    Scheelt dat al alles is gezegd hierboven. Vond het best een deceptie ondanks dat de actie uiteraard top was.
    Aflevering pas opgestart toen de zon onderging en daar ben ik heel blij mee, zag nu vaak nog niks.

    Begin met Dothraki was wellicht hoogtepunt, spanningsopbouw begin was geniaal en de hopeloosheid van een strijd die eigenlijk niet te winnen viel maar vervolgens blijven alle main characters op Theon & Mormont na gewoon in leven terwijl letterlijk iedereen dood is en is de Knight King serieus nu al de pijp uit...

    Vraagjes:
    Leeft alleen Drogon nog van de draakjes?
    Waarom kan Knight King wel tegen Dragon fire maar niet tegen Valerian steel? Ik dacht dat zowel dragon fire, dragon Glass als Valerian steel dodelijk waren.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2019
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Omdat hij de mensen/ het leven wilt uitroeien, is zijn aard en daarnaast ook de hele geschiedenis en de herinneringen eraan, daarom moet Bran dood aangezien hij een lopende encyclopedie en geschiedenisboek is.
     
    Pride en Jorrie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina