1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii
    Deel XIV

    De gemoederen liepen hoog op in deel 13. Dus bij deze het verzoek om elkaar te respecteren en de flamewar thuis te laten! Laat iedereen in zijn waarde, ondanks op welke console hij speelt.



    De Xbox 360:

    [​IMG]
    Prijs: 279 euro en 349 euro
    Launchdate: 2 december 2005
    Site: www.xbox.nl

    Versies:
    [​IMG]
    Xbox 360 core

    [​IMG]
    Xbox 360 premium

    Xbox 360 Elite
    [​IMG]
    Introducing Xbox 360™ Elite, the premier Xbox 360 console package that includes a massive 120GB hard drive, a HDMI port, and high definition cable, all wrapped up with a premium black finish. Xbox 360 Elite also includes a black wireless controller and black Xbox LIVE® headset. Xbox 360 Elite has enough space for a whole library of Xbox LIVE Arcade games as well as downloadable high-definition TV shows, movies, music, and all the other content available from Xbox LIVE Marketplace.

    Specs:
    * An IBM PowerPC based CPU with 3 symmetrical cores running at 3.2 GHz each
    * A custom ATI Graphics processor and more than 512 MB of memory for high definition games and entertainment applications
    * All games optimized for 16:9 aspect ratio, HD Output (720p and 1080i); multichannel surround sound output
    * Detachable and upgradeable 20GB hard drive to download demos and trailers along with new game levels, maps, weapons, vehicles, skins, community-created content, and more; to rip music for playback and to listen to custom play lists in every game
    * A wireless controller with Microsoft-patented wireless technology; Xbox Guide Button on every controller, the launch pad that instantly connects gamers to their games, friends, and music and to power on or power off Xbox 360 without leaving the couch
    * Gamer Profile software that remembers what players have achieved in games
    * Instant, out-of-the-box access to Xbox Live, including: a built-in Ethernet port for connectivity; Xbox Live Marketplace for downloadable content; a Message Center to receive voice and video messages from friends; ability to talk to friends, even while watching movies or listening to music; and an Xbox Live Headset
    * 3 USB 2.0 ports for Xbox Live Camera peripheral; to plug in wired game controllers that are also common for Windows PCs; to stream media from any portable media device, digital camera, and Windows XP PC
    * Progressive-scan DVD movie playback out of the box; DVD and CD music and photo playback out of the box; support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
    * Windows Media Center Extender built in to access recorded TV (including high definition) and digital movies (including high definition), music, video and photos stored on Windows XP Media Center Edition 2005-based PCs through any Xbox 360
    * Support for up to four wireless game controllers and an optional Universal Media Remote with Windows® XP Media Center Edition Button for Media Center Edition functionality
    * Support for Xbox 360 Wireless Network Adapter via 802.11b, g and a
    * Interactive, full screen 3D visualizers
    * Two memory unit ports to save data on portable memory units, starting at 64 MB
    * Detachable Face so each console can be personalized
    * Parental Controls to restrict the games and movies that are played; Xbox Live controls to manage Friends List, voice and video communication, and Gamer Profile sharing
    Medium:DVD, voor films HD-DVD (in Nederland in 2007 voor 199 euro)
    Controller:Wireless, rumble
    [​IMG]
    Games:
    -The Elder Scrolls Oblivion (ook op PS3 )
    -Saints Row
    -Gears of War
    -Halo 3
    -Mass Effect
    -Halo Wars
    -Forza Motorsport 2
    -Assassin's Creed (ook op PS3 )
    -Banjo-Kazooie 3
    -Fable 2
    -BioShock
    -Alan Wake
    -Splinter Cell Conviction
    -Shadowrun
    -Blue Dragon
    -Lost Planet
    -Lost Odyssey
    -Viva Pinata
    -Grand Theft Auto 4
    -Call of Duty 4
    -The Darkness

    Top 5 Games volgens GameRankings (Halo 3 staat helaas op de 6e plaats):
    The Orange Box - 96%
    Bioshock - 95.3%
    Call of Duty 4: Modern Warfare - 95.0%
    The Elder Scrolls IV: Oblivion - 94.1%
    Gears of War - 93.8%

    Online Gaming

    Online gamen gaat bij de Xbox 360 via Xbox Live!, een service waarvoor je jaarlijks 50-60€ voor moet betalen. Hiervoor krijg je een hoop functies en natuurlijk de mogelijkheid om online tegen al je vrienden te spelen. De voornaamste extra functies van Live! zijn:

    Xbox Live Marketplace:
    Bij veel Xbox 360 gamers bekend en onmisbaar, de Xbox Live Marketplace.
    De Xbox Live Marketplace is je winkel op Xbox Live. Je kunt er van alles en nog wat downloaden: game-content, demo’s, trailers, arcade-games, kaart- en bordspelletjes, thema’s en gamerafbeeldingen.

    Xbox Live Arcade:
    De virtuale arcadehal van Xbox Live.
    Ga naar Xbox Live® Arcade om kleinere games te vinden, downloaden, uitproberen en kopen voor de Xbox 360™-console. Er zijn al vele simpele maar verslavende games beschikbaar, zoals puzzelgames, kaart- en bordspellen, retro arcadefavorieten en actiegames, maar er komen er binnenkort nog meer. Alle games zijn ingebouwd op Xbox Live, zodat je je hoogste scores kunt posten en zelfs in bepaalde games on line met vrienden kunt spelen.
    Je kunt zo beginnen, het maakt niet uit of je een Xbox Live Gold of Silver lid bent. Ga naar je Xbox 360 Games Blade en kies de optie Xbox Live Arcade. Begin maar met browsen. Je kunt van elke game een gratis demo downloaden voordat je hem koopt. Als je zover bent, kun je de volledige game betalen met Microsoft Points, zodat je ook geen creditcard nodig hebt.

    Gamerscore
    Laat aan al je vrienden zien hoe goed jij bent in de games die je in je collectie hebt. Iedereen kan zien hoe ver jij bent in de games die je gespeeld hebt. Bij de meeste games kan je 1000 punten in totaal halen, bij sommige is dit vrij simpel om te doen, maar bij veel games is het bijna onmogelijk om daadwerkelijk 1000/1000 te halen. Omdat iedereen kan meekijken naar jouw prestaties, geeft het een grote kick om zoveel mogelijk Gamerscore te halen, en geeft iedere game meer Replaywaarde!


    X07:
    Voorgaande jaren hadden we nog de X0 events, maar dit jaar zal dit evenement van Microsoft niet plaatsvinden. Geen X07 dus.


    De Playstation 3:

    [​IMG]
    Prijs: 599 euro, inclusief een 2e controller en inclusief 2 games (Resistance en MotorStorm)
    Launchdate: 23 Maart 2007
    Site: www.playstation.nl

    Versies:

    60 GB versie
    [​IMG]
    Specs:
    [​IMG]
    Medium:Blu Ray
    Controller: motion sensor, wireless, geen rumble
    [​IMG]
    Games:
    -Metal Gear Solid 4
    -Heavenly Sword
    -Resistance
    -Final Fantasy XIII
    -MotorStorm
    -Little Big Planet
    -Warhawk
    -Uncharted: Drake's Fortune
    -Ratchet and Clank Tools of Destruction
    -Lair
    -F1 Championship Edition
    -Gran Turismo HD
    -Ninja Gaiden Sigma
    -Socom Confrontation
    -The Eye of Judgement
    -White Knight Story
    -Singstar
    -Folklore
    -Virtua Fighter 5 (ook op 360)
    -Killzone 2
    -Gran Turismo 5
    -The Agency
    -Haze
    -Unreal Tournament 3
    -Call of Duty 4
    -Grand Theft Auto 4
    -The Darkness

    Top 5 Games volgens GameRankings:

    Call of Duty 4: Modern Warfare - 95.1%
    The Elder Scrolls IV: Oblivion - 93.0%
    Ratchet & Clank: Tools of Destruction - 89.5%
    Resistance: Fall of Man - 87.3%
    Ghost Recon Advanced Warfighter 2 - 87.2%

    Online gaming

    Online gaming op de Playstation 3 verloopt via het Playstation Network (PSN). PSN is de tegenhanger van Xbox Live en in tegenstelling tot Xbox Live is PSN en dus online gaming gratis en beschikbaar voor iedereen.

    Playstation Home

    Home biedt een gestroomlijnde en moderne omgeving die je kunt verkennen, boordevol features die de grenzen van het digitale entertainment verleggen. Naast de ruime gemeenschappelijke gedeeltes, kan iedere gebruiker ook een eigen appartement of huis ontwerpen en dit vervolgens met een heleboel verschillende items aankleden. Je kunt zelfs je eigen video's, afbeeldingen en andere digitale media die op de Harde Schijf van je PS3 zijn opgeslagen in je eigen ruimte onderbrengen voordat je anderen in je smaakvol ingerichte en weloverwogen omgeving uitnodigt.

    Hoe je je Home ook inricht, dankzij de vele mogelijkheden is communiceren met anderen heel gemakkelijk. Bovendien worden er ook gedeeltes aan specifieke games gewijd. Hier kunnen fans samenkomen en hun favoriete games bespreken of in een unieke gemeenschappelijke omgeving de nieuwste trailers bekijken. Kom nadat je je Home hebt ingericht bijeen en begin een multiplayer-sessie van je favoriete game.

    Home is een unieke sociale ervaring die door niets of niemand kan worden geëvenaard. Kom de komende maanden dus regelmatig terug voor updates over deze spannende nieuwe gemeenschap.

    Meer info over Home, klik hier.

    Playstation Store

    De PlayStation Store is een virtuele winkel waar alle downloads voor de PlayStation 3 verzameld worden. Om de winkel te bezoeken moet je naar het Network deel van je XMB menu gaan. Daar kies je dan voor de PlayStation Store, je zult dus een PlayStation Network account nodig hebben om toegang te krijgen tot de winkel. Alle trailers, demo's, PlayStation 1 games, PlayStation Netwerk spellen en extra content voor games worden hier geplaatst. (Later zul je dit ook kunnen vinden in het Home gedeelte van die bepaalde game.) Trailers en demo's zullen natuurlijk gratis worden aangeboden, maar voor de rest moet je betalen waarbij alle prijzen worden aangeduid in de plaatselijke valuta.

    Wat meer info hierover vind je hier

    Sony Gamers Day 2007

    Een event van 2 dagen in Amerika waar Sony nieuwe games heeft aangekondigd en beelden + speelbare sessies van al eerder aangekondigde games heeft getoont. De tegenhanger van Microsoft's X0 events. Voor beelden van het event, kijk hier even.

    De Wii:
    [​IMG]
    Inmiddels zowaar te koop!!! De slechte verkrijgbaarheid heeft ''slechts'' 7 maanden geduurt.
    Prijs: 249 euro
    Launchdate: 8 december 2006
    Site: www.nintendo.nl
    Specs: bij deze console niet heel erg belangrijk, maar hier enige specs: klik
    Medium: DVD
    Controller:Motion sensor controller met ingebouwde speaker
    [​IMG]
    [​IMG]

    Games:
    -Zelda: The Twilight Princess
    -Super Mario Galaxy
    -Red Steel
    -Metroid Prime 3
    -Super Smash Bros. Brawl
    -Wii Fit
    Mario Party 8
    Resident Evil 4

    Top 5 Games volgens GameRankings:
    Super Mario Galaxy - 97.3%
    The Legend of Zelda: Twilight Princess - 94.2%
    Resident Evil 4 Wii Edition 91.2%
    Metroid Prime Corruption - 89.9%
    Super Paper Mario - 85.3%

    Wii channel:

    Een van de ontwikkelconcepten voor de Wii was het 'vergroten van het aantal tv-kanalen op de tv in de huiskamer'. De Wii is een spelsysteem, dus je kunt nog steeds een speldisk opstarten om een spel te spelen. Maar net zoals we PictoChat in de Nintendo DS hebben verwerkt, zit er ook interne software in de Wii. Deze programma’s noemen we kanalen. Er zijn kanalen die WiiConnect24 gebruiken om informatie te verspreiden, creatieve kanalen die samenwerken met je spellen, kanalen die gebruikmaken van een SD-geheugenkaart, enzovoorts. Net zoals je een tv-kanaal kiest met de afstandsbediening van je tv, maak je met de Wii-afstandsbediening een keuze uit de verschillende Wii-kanalen. In de toekomst wordt het aanbod nog uitgebreid.

    Virtual console:
    In de meer dan twintig jaar die verstreken zijn sinds de komst van de NES, zijn er diverse spelsystemen en ontelbaar veel videogames uitgebracht. Wii blaast deze spellen nieuw leven in met de Virtual Console. Daarmee kunnen gebruikers (tegen een vergoeding) gemakkelijk veel van hun favoriete games voor de NES, SNES, Nintendo 64, TurboGrafx, Mega Drive en zelfs de MSX van internet downloaden en spelen op de Wii.

    Wii connect:
    Zet het systeem aan als je een spel wilt spelen en zet het weer uit als je klaar bent. Zo ging dat altijd bij traditionele spelsystemen. De Wii daarentegen slaapt niet eens als je hem uit zet. In plaats daarvan gaat hij in stand-by, een stand met laag stroomverbruik waarin hij ongeveer zoveel energie gebruikt als een kleine gloeilamp en toch een verbinding met internet in stand houdt. WiiConnect24 bezorgt nieuwe content, zelfs als de gebruikers slapen of niet thuis zijn. Dit levert 'nieuwe ervaringen waarvan iedereen dagelijks kan genieten' en legt de basis voor een levensstijl waarin de Wii deel uitmaakt van het dagelijks leven van het hele gezin.[/SIZE]

    E3 2007

    De E3 was dit jaar later dan normaal (in juli ipv in mei) en de set-up was compleet anders. Allemaal veel kleinschaliger. Ondanks dat de E3 niet meer het event was wat het is geweest hebben we zat vette games gezien!

    E3 coverage van Gamespot
    E3 coverage van Gametrailers

    Een aantal regeltjes:
    -laten we het netjes houden
    -respecteer elkaar en elkaars mening
    -geen geflame
    -niet offtopic posten
    -en geen fanboy gedrag
    Vorige deeltjes:

    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4
    Deel 5
    Deel 6
    Deel 7
    Deel 8
    Deel 9
    Deel 10
    Deel 11
    Deel 12
    Deel 13



    Laat de discussie beginnen!
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nieuw deeltje, nieuwe discussie. :)
    Sony heeft trouwens de verkoopcijfers bekend gemaakt:

    [​IMG]
    (bron afbeelding: www.sony.net)

    Hele nette cijfers!
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hehe, Kameo weer met z'n cijferlijsten. :+ Ben benieuwd wat MS in petto heeft voor het aankomende gamebeurs.
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Openingspost moeten nog wel even de bedragen worden aangepast ;)
    bijv. PS3 40GB 399Euro.
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Nieuw deeltje, zelfde discussie.. ;)
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    :+ altijd die cijfers hé, nu nog goeie games ;).

    Vind trouwens op basis van cijfers een beetje lame blijft een menings verschil.. Check de Wii bv, veel meer mensen kopen dat ding dan alleen maar dé gamers.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, maar niet goed genoeg om de doelstellingen van het fiscale jaar te halen die dus weer naar beneden zijn bijgesteld. :+
     
  8. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen die niet op mijn console speelt is waardeloos! :) }:]

    Deel 14 alweer, zucht, waar gaat de tijd. IK word oud waar ik bijsta. Ik weet nog zo goed dat jullie allemaal nog in luiers rondliepen . . . Ahhhh, waar blijft de tijd.

    :b:
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan ben ik wel heel erg benieuwd hoe oud je bent X :9

    Idd alweer deel 14 en de eerste keer dat ik 'actief' een 'war' meemaak. Dit is de eerste generatie waarbij ik ook zoveel info van het net sleep. Echter ik ben er een flink aantal delen geleden al achter gekomen dat er toch niet echt een winnaar komt oid. Je kan op alle drie de consoles gamen en dikke lol hebben. Daarnaast blijven ze ook netjes ook de volgende generatie weer aanwezig. Dus voor ieder wat wils.

    Hoe staat het met de apple-console? :+
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nu je het hebt over consoles die er niet zijn. Hoe is het gegaan met de Phantom? :9 8)
     
  11. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

    BTW lieverd, goede games zat(dat deel begreep ik) voor de ps3............helaas heb ik geen tijd ervoor vanwege mijn COD4 verslaving
     
  12. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony verkoopt dus vanaf november 2006 tot nu zo'n 10,4 miljoen PS3's, Microsoft verkocht vanaf november 2005 tot einde 2006 zo'n 10 miljoen Xbox 360's. Dat ontloopt elkaar weinig. Alleen zal Sony het toch van Europa en Japan moeten hebben om de Xbox 360 in te halen qua sales, in de USA wordt de Xbox 360 ieder kwartaal nog steeds beter verkocht dan de PS3.
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hey Paul wat leuk dat je er ook nog bent :D
    Weet idd nog goed dat ik mensen moest overtuigen Jouw console te kopen ;)
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Je moet ook niet vergeten dat de 360 één jaar lang geen next-gen concurrentie had, de PS3 had wel concurrentie toen hij op de markt verscheen (in Amerika was de 360 al één jaar uit en Europa was hij zelfs al 1,5 jaar eerder uit).
     
  15. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ga in de zomer verhuizen, heb een xbox360 en een wii maar zit te twijfelen om dan ook nog een PS3 te kopen als ik geld over heb. 42 inch full hd lcd in de woonkamer en lekker Blueray films kijken. Hoop zo dat ik geld overhou :p
     
  16. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hier? Ik hier? Wie is hier nooit meer te zien? Jij toch? Ik ben hier al die tijd geweest hoor.

    En ja, dat was (tjonge jonge, als je het hebt over de tijd die vliegt) dat is al weer wat jaartjes terug dat we een xbox promo team hadden. Beste promo team ooit (in mijn carriere dan)

    Beetje off topic, maar ja.

    Kill Nintendo, death to Sony. Zo beter?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Alleen nog wat cijfertjes toevoegen ;)
     
  18. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mod, tot twee keer toe verwijder je mijn onschuldige post duidelijk geplaatst met een knipoog. Is dit tegen het zere been?

    /Mod je opmerking droeg compleet niks bij aan de discussie en zorgt hoogstens voor meer flauwe opmerkingen. Als je het er niet mee eens bent (je goed recht) volgende keer even een pm naar een mod sturen en niet hier de discussie voeren. :) Nu weer on-topic! ~Kevf

    Komop zeg, een beetje humor met een knipoog moet kunnen in een "vs" . Als ik nou niet anders doe kan ik me nog in je beslissing inleven. Nu vind ik het een beetje kinderachtig en vooral inconsequent als ik zo de deeltjes eens doorlees.
    maar goed, ontopic maar weer dan hé

    /Mod We moeten ergens een grens trekken. -Arjan Natuurlijk, maar nu streef je je doel voorbij denk ik. Met mijn zogenaamde "flauwe opmerking" probeerde ik wel degelijk iets duidelijk te maken. Maar goed, genoeg hierover.

    Prijs van hd dvd player 360 gaat omlaag maar of dat het tij kan keren
    http://www.gamershell.com/news/45360.html
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2008
  19. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de Playstation 3 inmiddels wel mijn voorkeur heeft )De wii vind ik al helemaal niks, geen gameconsole voor de games die ik leuk vind). De Xbox 360 komt met helemaal niets nieuws, of is een vervolg op een game die al eerder op de 360 is uitgebracht. Gears of War 2, vast nog iets mooier, langer en beter. Deel 1 vond ik niks, dat is mijn smaak, verder kan ik geen enkele 360 game vinden waar ik op zit te wachten.

    Dat terwijl de PS3 alleen maar met toppers lijkt te komen. SOCOM Confrontation, en daarna de 'echte' nieuwe SOCOM van zipper, LittleBigPlanet, Home, MGS4, GT5, Afrika, Killzone 2. Dit alles zal binnen nu en een half jaar te koop zijn. Stuk voor stuk exclusives waar ik naar uit kijk, en niet omdat het Sony only games zijn.
     
  20. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    De komende anderhalf jaar zul je bedoelen :p GT5, SOCOM van Zipper, Afrika en Killzone 2 hebben bijvoorbeeld geen zekere 2008 release. Daarnaast ben je mooi opgegeild met kleuke plaatjes, want GT5, SOCOM en Killzone 2 zijn ook niets anders dan vervolgen die weinig anders doen. Afrika kun je zelfs amper een game noemen.

    Sony doet het niet slecht: met de wazige gedachte van de toppers die nog komen gaan massa's gamers overstag, maar wil je NU toppers spelen, dan doe je dat op de 360. Om die reden heb ik ook besloten om PS3 aanschaf uit te stellen, ik was ook hyped door het mooie plaatje: maar Sony moet de goeie gameplay nog maar bij dat mooie plaatje voegen en daar zijn nog helemaal geen hints naar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina