1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Gamecube] Is deze console nog de moeite waard?

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Kevf, 22 apr 2008.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb onverwachts veel plezier aan mijn ps2 en overweeg eventueel een gc aan te schaffen voor andere oude spellen die ik heb gemist en eigenlijk wel moet spelen.

    Echter is het aanbod daar op de GC groot genoeg voor? Ik ben GEEN platform fan of mario-fan. Wel ben ik gek op games als Final Fantasy, God of War en vage Japanse dingen zoals Okami.

    En hoe kan ik de GC aansluiten op mijn hd-tv?

    edit: is het trouwens zo dat de gc grafisch net iets sterker is dan de ps2?
     
  2. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    De GC was volgens mij zelfs zo sterk als een xbox..

    Er zijn wel aardig wat leuke spellen, maar niet echt iets waar ik van vond dat het zo geweldig was dat het me van de kaart veegde..Ookal vond ik Luigi Mason een geinig en typische japanse game..
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    'Comparing system specifications Xbox vs Gamecube and Xbox vs PS2, the clear winner is once again the Xbox.'

    *)

    Hier de VS specs: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1152631,00.asp

    Over de games weet ik niks. :+
    Ja, je hebt Zelda en Mario, maar dat zoek je niet.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Zoals ik dus al zei:

    Koop een Wii ;) Daarop zijn alle Gamecube games backwards compatible EN je kunt ook nog de Wii games spelen.

    Maarja, als je zegt dat je geen fan bent van Mario en dergelijke wordt het echt moeilijk. Dan blijft er nog over:

    Skies Of Arcadia (Dreamcast RPG port)
    [​IMG]

    Star Fox Adventures (moet je maar ff reviews over lezen?)
    [​IMG]

    Zelda: The Windwaker (Toch zeker wel een aanrader)
    [​IMG]

    Metroid Prime (+ deel 2) (Dit is imo DE aanrader van de Gamecube)
    [​IMG]

    Resident Evil 4 (Als je hem nog niet voor de PS2 had)
    [​IMG]

    Resident Evil 1 Remake (Wel de PS1 mechanics qua gameplay, maar die graphics :eek:)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Metal Gear Solid: Twin Snakes (Geweldige remake van deel 1, nu met graphics ala deel 2, nieuwe mogelijkheden en geweldige nieuwe cutscenes)
    [​IMG]
    (PS1)
    vs

    [​IMG]
    (GC)

    Viewtiful Joe (indien je die nog niet had op PS2):
    [​IMG]

    Meer volgt later.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Een GC kan ik nu aan komen voor 25,-

    Jij verkoopt jouw Wii aan mij voor 40? :+

    edit: ben trouwens ook benieuwd naar je mening mbt de cube-games.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik post zo ff een lijstje met wat games die het echt waard zijn naast de Mario games waar je niet van houdt :p

    Alleen de Mario platform games? Mario Kart is namelijk geweldig :)
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    alleen mario platform idd.

    maar die mag je in een sub.cat wel posten. Vriendin misschien wel :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Er staat iig al een lading in mn vorige post. Ik zal nog wel wat posten in een volgende post.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Cool dat je even de moeite neemt! En hoe zit het met aansluiten? Want alleen metroid en skies maken het op zich al interessant.

    Is RE4 trouwens mooier op de gc dan op de ps2 en zijn de controls anders?
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb hem zelf niet, maar het schijnt dat hij ietsjes mooier is. Zelda is ook interessant hoor, moet je ooit toch een proberen ;)

    Aansluiten moet je ff goed op letten. Niet alle Europese Gamecubes hebben namelijk component uit. Daarom raadde ik ook een Wii aan :+

    Lees deze quote maar ff:
    Ik zou dus wel ff vragen of er een Digital Out uitgang op zit.

    [​IMG]
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Component is gewoon analoog....vage uitspraak. Maar ik moet dus zeker weten of er een digital out op zit? (kan het net lezen) en het geluid dan?


    edit: en je hebt hem zelf niet?! :eek:
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb wat zelf niet?

    /Mod De gamecube slimmie :9

    /Mod Zeker wel, maar zoals ik al zei: Ik had mn Wii al voor mn HD-TV en ik gebruik dus de Wii om af en toe een Gamecube game te spelen (lees: MGS ;))
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nog een lijstje met games die het wel waard zijn:

    Legend Of Zelda: Twilight Princess
    Heeft wel een nadeel tov de Wii versie, deze heeft namelijk geen breedbeeldmodus, waarschijnlijk om wat mensen voor de Wii te laten gaan.
    [​IMG]

    Paper Mario 2: The Thousand-Year Door
    Ok, het is Mario en er zit een heel klein beetje platform in, maar dit is toch echt een RPG. En wat voor een! Dit is de meest hilarische RPG die ik ooit heb gespeeld en hij is echt geweldig.
    [​IMG]

    Tales Of Symphonia
    Heb m zelf niet, maar het schijnt wel een goede RPG te zijn en aangezien jou dat aanspreekt ;)
    [​IMG]

    Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean
    RPG die je speelt met kaarten. Scoort erg goed, maar ook hier: Ik heb hem zelf niet gespeeld.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Super Smash Bros. Melee
    Deze mag natuurlijk niet missen, maar net zoals de meeste andere fighters is hij pas echt leuk als je hem met meerdere mensen gaat spelen.
    [​IMG]

    Eternal Darkness: Sanity's Requiem
    Horror/actie-game van de makers van Too Human. Maakt gebruik van wat trucjes die je als speler echt gek kunnen maken. Daarover verklap ik echter niks. Grafisch denk ik alleen niet meer super.
    [​IMG]

    F-Zero GX
    Supersnelle en supermoeilijk spaceracer ala wipeout. Deze serie is de moeder der snelle spaceracers.
    [​IMG]

    Pikmin of Pikmin 2
    Jij zocht originele Japanse concepten? Deze game van Miyamoto hoort daar precies bij. Ik denk wel dat je ze allebei kan aanschaffen, maar ik geloof dat deel 2 iets beter uitgewerkt was en multiplayer heeft. Ik heb enkel deel 1.
    [​IMG]

    Wave Race Blue Storm
    Er zijn al zoveel Jetski games geweest, maar bijna allemaal waren ze bagger. Hier verschilt de Wave Race serie van, aangezien juist deze serie wel hoge cijfers scoort.
    [​IMG]

    Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
    Erg goede Star Wars vlieg game van de makers van Lair. Er is ook een deel 3, maar die komt bij lange na niet in de buurt van deze. Was toendertijd een van de mooiste games. Die mensen bij Factor 5 weeten wel hoe ze met graphics om moeten gaan :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Fire Emblem: Path of Radiance
    Geen volledige RPG, maar het wordt wel een strategy RPG genoemd.
    [​IMG]


    Subcat(vriendin?)

    Super Mario Sunshine
    Geen Super Mario Galaxy, maar toch erg leuk. Dat je deze niet wil spelen, zeg :eek: :+
    Lekker tropisch vakantiesfeertje.
    [​IMG]

    Animal Crossing
    Hier moet je gewoon maar ff een review over lezen, want het is teveel om op te noemen. Basis: Dorpje waar je een huisje krijgt. Huisje kan je opknappen, tuintje, inwoners begroeten, beetje vissen, meedoen met contests, spullen verzamelen voor je huisje, kledingontwerpen maken, etc etc. Leuk detail(voor jou?): Er zitten verschillende NES games in verstopt die je kunt spelen :)
    [​IMG]
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    pfff ik kan de component kabel niet goedkoper vinden dan 45,- :confused:

    edit: vette post modder! Tnx :)
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    En natuurlijk, niet te vergeten:

    Het almachtige Mario Kart: Double Dash
    Tja, deze Mario Kart heeft Bob-Omb Battle, de meest geniale multiplayer-battle variant ooit uit een menselijk brein ontstaan. Maar dan moet je natuurlijk wel mensen hebben om het mee te spelen.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind de gamecube controller echt belachelijk, zoals MC zou zeggen 'it looks like facking lego' :emo: Dus voor de spellen die multiplatform zijn zou ik hem niet kopen. (kan me trouwens nog vaag herinneren dat Miyamoto zei dat de gamecube controller over 10 jaar de standaard zal zijn.. :emo:)


    Wat mij betreft dé reden om een gamecube/wii te kopen: Supersmash. Een van de beste fighters ooit, en eigenlijk ook het enige spel waar de gamecube controller goed voor is. Verder kan je nog gaan voor de 2 zelda's.
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mwah ik vond 'em lekkerder in de hand liggen dan de xbox controller, en al helemaal dan de ps2 controller. Maarja, dat is misschien ook wel persoonlijk.
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd persoonlijk, vindt die ps2 controllers zwaar klote........

    @kevf Gamecube voor 25 euro ?

    ik zou het al kopen voor de 2 Metroid games en RE4 !

    gewoon kopen die hap. wat is nou 25 euro tegenwoordig ?
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    lijkt idd niet veel. Maar probeer vervolgens maar eens aan een componentkabel te komen. Die heb ik nog niet voor onder de 45 weten te vinden :confused:

    edit: is RE4 zoveel mooier dan op de ps2?
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138

Deel Deze Pagina