1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Dance, House, Electro, Techno [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XxTopgear360, 8 okt 2011.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Avicii , bleh. Iedereen vind het zo goed van hem dat hij heeft geëxperimenteerd , maar dat is eigenlijk niet zo. Enige wat hij doet is een zanger uit een bepaald genre zijn ding doen, en vervolgens een standaard Avicii deuntje erachteraan plakken. Het lijkt alsnog allemaal op elkaar.
     
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik heb het sowieso niet echt op die zeer commerciële types als David Guetta, Avicii en Calvin Harris. Begrijp me niet verkeerd, ook ik luister hun nummers zo af en toe, maar ik bestempel hun niet echt als dj's. Het zijn altijd van die nummers waarin een bekende zanger of zangeres in voor moet komen om het tot een hit te maken.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Haha ach, ik ben de enige in dit topic geloof ik dus wat boeit het. ;)

    Over Avicii, ik zie altijd een kind voor me die op zo'n my first keyboard een melodietje uit een oud kinderlied overneemt en daar dan hits mee scoort.
    Maar goed, over smaak valt natuurlijk verder niet te twisten haha.

    Moest gisteren hard lachen trouwens bij een item op RTL Nieuws over de ADE, men ging in op de verschillende genres en hoe je die kunt herkennen.
    Komt Nicky Romero even uitleggen dat 'als het 128-130 BPM is, dat het dan House is'' :')
    Ik bedoel, die gast verdient volgens mij een heel aardig zakcentje tegenwoordig en begrijpt er blijkbaar niet zoveel van? :D
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2013
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach ieder zo zijn ding :).
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dat sowieso!
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wtf, hoe kom je erop. Dat het een kenmerk is van house, maakt het niet exclusief voor house.. Er is zelfs hardstyle/hardcore op 130 bpm 8).

    En overigens is house zo'n extreem groot begrip... Hij heeft het puur over progressive/electro house (en zelfs dat heb je vanaf 123 t/m 132 bpm).
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2013
  7. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    'House' is voor mij gewoon de verzamelnaam voor alle 4/4 Electronische muziek, het is geen apart genre.

    Maar heb het idee dat de nieuwe generatie, platen van een Calvin Harris bv als house zien en de verzamelnaam 'EDM' gebruiken, terwijl dat weer iets is wat uit Amerika is komen overwaaien waar het gros van de mensen 20 jaar achterloopt. :+

    edit: Wat ik al dacht, de term 'house' komt van een club in Chicago eind jaren 70/80, 'The Warehouse', waar Frankie Knuckles draaide, zo'n beetje DE uitvinder van housemuziek.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2013
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja EDM, vreselijk term. Dat is al helemáál geen specifiek genre te noemen (maar gewoon alle elektronische muziek)..

    Sowieso is die hele trend van elektronische muziek in Amerika vreselijk. Dom sfeerloos volk dat er eigenlijk niets mee heeft. Blijf het dan ook apart vinden dat veel dj's het draaien in Amerika helemaal geweldig vinden , want als je dan livestukjes ziet van grote festivals dan wordt er alleen maar stilgestaan..
     
  9. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    De enige reden waarom ik weleens naar een USA feest zou willen gaan zijn de ravergirls. :9

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Denk dat als je zegt dat je uit Nederland komt je al scoort. :p
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    En toch , soms is het gewoon net even té goedkoop:lol:

    Wat een sletten in Amerika.
     
  11. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Ach foto 2-3-4 is toch wel te doen ;) Maar effijn Ultra zou ik wel een keertje willen meemaken, maar idd sfeer is er ver te zoeken. Ach als ze zeggen dat het kut is om te draaien in de USA krijgen ze geen bookingen meer :p Dus een leugentje voor bestwil ;)
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Iemand morgen nog naar Hexagon? Don Diablo vind ik echt een gigantische baas.
     
  13. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Nop Tiesto & Calvin Harris @ Ziggo Dome tonight :)
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ook hard, gaan daarna ook nog naar Krushgroove. Late planning, dus alle toffe feestjes waren al uitverkocht gehe.
     
  15. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Terecht Hardwell numero uno geworden :)

    Top10

    1 Hardwell2 Armin van Buuren3 Avicii4 Tiësto5 David Guetta6 Dimitri Vegas & Like Mike7 Nicky Romero8 Steve Aoki9 Afrojack10 Dash Berlin


    Wel weer een lekker lijstje hoor xD Steve nummer 8 Martin Garrix 1 lekkere hit en al nummer 40 en whothe fuck is DJ Feel xD en ga zomaar door....
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Hardwell terecht #1 idd :)

    Gister live zijn set gezien op yt bij zijn party,volgend jaar ben ik er bij!
     
  17. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Wel mooi dat Guetta ondanks de enorme bak met geld die hij er tegenaan heeft gesmeten, slechts 5e wordt. :D
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Guetta zuigt motballen... Dat hij 5e is geworden klopt gewoon niet.

    Paar keer die flapdrol gezien (moest mee als aanhangsel) en iedere keer dat ik er was, had hij meerdere "foutjes" in zijn set.

    En denk maar niet dat je opbouw krijgt, nee... Gewoon slamdunk, hit na hit partystampen.

    Guetta is zo overrated, hij kan beter gewoon blijven produceren voor de massa dan achter de decks plaatsnemen.
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ik vond in de set op Tomorrowland, waar hij samen met Nicky en Afro draaide juist dat Guetta gewoon lekker alles inmixte, maakte niet uit wat voor plaat er voor was.

    Nicky had juist veel moeite met onbekende platen.

    Sowieso is de lijst waardeloos, Dyro op #30. Hoger dan LL. Maarja, Hardwell sowieso terecht op 1.
     
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Populairste dj is dan ook een betere benaming dan 'beste'.
     

Deel Deze Pagina