1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Luther

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Pascal, 13 jul 2011.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57

    Luther

    [​IMG]

    [gb]Wat is Luther?[/gb]

    Luther is een Britse psychologische politieserie met in de hoofdrol Idris Elba (o.a. Russel Bell in The Wire) als Detective Chief Inspector John Luther. Een eerste reeks van zes afleveringen werd uitgezonden op BBC One vanaf 4 mei tot 8 juni 2010. De tweede serie van vier afleveringen is te zien op BBC One in de zomer van 2011. Deze 4 afleveringen zijn ook al op de buis geweest.

    DCI John Luther is een detective die voor de London Metropolitan Police: Serial Crime Unit werkt. Zijn positie als bewogen politieman staat altijd voorop. Luther betaalt een zware prijs voor zijn toewijding aan zijn werk als detective. Hij geeft zich meer dan eens over aan het slechte en het kwade van de criminelen die hij tracht op te pakken. Zijn toewijding is een vloek en een zegen voor hemzelf, zijn geliefde en zijn medewerkers.

    [gb]Filmpjes[/gb]

    Intro:

    [yt]m_Qg1pQSOa0[/yt]

    Preview:

    [yt]u3A2MpAkkD8[/yt]

    [gb]Mijn mening[/gb]

    Luther is een Engelse show, niet Amerikaans. En hoewel Engelse films goed tot uitstekend kunnen zijn, zijn de series vaak van een bedenkelijker niveau. Dat is bij Luther absoluut niet het geval. Goed acteerwerk en een intrigerend script maken dit tot een erg goede serie.

    De basis van het verhaal is misschien niet heel origineel, maar de uitwerking is gewoon van een hoog niveau. Het eerste seizoen telt slechts 6 afleveringen waarbij iedere aflevering bijna een uur duurt. Ik ben er van overtuigd dat iedereen na het kijken van twee afleveringen tot de conclusie komt dat hij wilt zien hoe het afloopt.

     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Jammer dat de seizoenen zo kort zijn :mad:
    Maar wel echt fantastische serie. Ben geen fan van misdaadseries, maar dit is duidelijk een ander niveau.
    Tweede seizoen is ook tof!
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Net de laatste aflevering van het eerste seizoen gezien en ik moest gewoon een topic openen. Tweede seizoen moet ik nog zien. :) Wel zwaar kut inderdaad dat ze nu nog minder afleveringen in een seizoen hebben gepropt. Ik hoop dat er nog wel een derde seizoen komt.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Derde seizoen gaat er zeker komen ;)
     
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mooi.

    Hoop dat die rode doos wel in die serie blijft. Hoewel ik haar niet aantrekkelijk vind speelt ze wel erg sterk imo.
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    [​IMG]

    Beetje jammer dat niemand hier verder deze sterke serie een kans geeft.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Iedereen is S01 aan het binnenhalen..


    TOCH?
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Never heard of, maar ga het zeker even proberen :)

    Pilot gezien en ben onder de indruk! Alleen jammer dat ik nu echt moet gaan maffen en de komende drie dagen 12 uur moet werken... Naja dan dit weekend de rest maar kijken ;) Begrijp ik goed dat er slechts 4 afleveringen in seizoen 2 zitten? Zou wel bizar weinig zijn...
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja, klopt. Seizoen 1 bestaat uit 6 afleveringen van een uur en seizoen 2 uit 4 afleveringen van een uur. Inderdaad wel weinig. Gelukkig zijn de afleveringen dus wel relatief lang en is er daardoor genoeg tijd van character ontwikkeling etc..

    Als de pilot je bevalt zal de rest je zeker niet teleurstellen. :)
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Wat is dit vet zeg, in 3 dagen seizoen 1 gekeken en vanavond begonnen aan seizoen 2. Ze weten een hele goede sfeer neer te zetten en houden het erg onvoorspelbaar.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Net op het moment dat ik begon te twijfelen over de serie zette ik episode 5 op _O_ Geniale aflevering! Had na episode 4 een beetje het gevoel dat ze op twee gedachten hinkten. Deels een serie waarin er genoeg karakter ontwikkeling en storytelling is door de afelveringen heen, en deels een serie waarin iedere ep afzonderlijk te kijken valt met een aparte moord en dito verhaaltje. Hmm, morgen nog lange dag werken, maar daarna lekker pilsen met vrienden en seizeon 1 en 2 kijken :thumbs:
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien is dit het verkeerde topic, maar volgens mij heeft de BBC dit jaar een hele serie nieuwe goede detectives gebracht. Zag eergister Sherlock op de nederlandse TV, een van de beste detectives die ik totnogtoe heb gezien. Lekker vlot en modern, en met Britse humor, ga Luther ook proberen :)

    BBC +1
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Sherlock ken ik niet, zal eens de pilot checken. BBC dan blijkbaar goed bezig, inderdaad. Ik ben normaliter eigenlijk helemaal niet van die misdaadseries en detectives maar als het zo goed uitgevoerd wordt kun je er niet meer op haten. :)
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ep 6 _O_ x1000 Geniaal.
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Damn eerste ep van seizoen 3 heeft me een paar keer gruwelijk rot laten schrikken :eek: Wat een bazenserie is Luther zeg _O_ Thnx for mentioning Pascal :thumbs:
     
  16. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Brrr die muziek bij het einde van de derde aflevering van seizoen 2 _O_ Zat met kippenvel voor me tv.

    Triple post van mijzelf...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Je hebt het telkens over S3, er zijn er toch nog maar 2? :eek:
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    :eek: Niet de meest wakkere persoon de laatste paar dagen :p
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Überbump. Vanavond om 22:00 op BBC1 eerste ep seizoen 3 :D
     
  20. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Toch wel vermaakt met de eerste twee seizoenen, al was het niet super hoogstaand. Zometeen maar even binnenhalen :)
     

Deel Deze Pagina