1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW Universum topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Head Ninja, 27 jan 2012.

  1. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    [​IMG]

    [gb]
    Universum topic
    [/gb]
    Naar mijn weten is er nog geen centraal topic dat over het universum en alles daarin gaat.
    Daarom wou ik er een aanmaken omdat er wel vreselijk veel te discusseren valt over het universum, de wetenschap en hoe het geloof e.d. er tegenover staan.

    Hier kan je dus alles kwijt over het gehele universum en alles wat daarbij hoort, zijn we wel alleen? Is het heelal echt oneindig? Wat zijn zwarte gaten nu precies? Maar ook dingen als hoe geloof en wetenschap (Wetenschap staat natuurlijk in dicht verband met het heelal) vaak met elkaar botsen en bijv. hoe we hier nu echt gekomen zijn? Was het een soort Gandalf, of was het toch een gigantische knal? Kortom allemaal zeer interessante onderwerpen dus.

    Verder vind je dit topic allerlei interessante informatie over het universum (Dit probeer ik ook vaak te updaten) en mooie plaatjes, dit als zowel echte foto's en illustraties.

    [gb]
    Plaatjes:
    [/gb]

    [​IMG]
    Foto van het universum

    [​IMG]

    [​IMG]
    Illustraties van een zwart gat

    [​IMG]

    [​IMG]
    Illustraties van een supernova

    [​IMG]
    Illustratie van de mysterieuze XBW planeet.

    [gb]
    Wist je dat?:
    [/gb]

    Dat de diameter van de Zon bijna 110 keer groter is dan de diameter van de Aarde?

    Dat als je met een auto naar de Zon zou rijden, je ruim 170 jaar onderweg bent?

    Dat het voor het licht van de zon 8 minuten duurt om de aarde te bereiken?

    Dat het licht 299 792 458 meter per seconde gaat, oftewel bijna 300 000 kilometer per seconde?

    Dat de ster Betelgeuze ooit als 2de Zon aan de hemel te zien zal zijn?

    Dat een ruimtereis naar de dichtstbijzijnde ster Alpha Centauri zeker 165.000 jaar duurt?

    Dat een man van 75 kg op de maan net geen 13 kg weegt?

    Dat de telescoop is uitgevonden in Nederland door de Nederlander Christiaan Huygens?

    Dat de laagste temperatuur in het heelal -273,15 graden Celsius is? Hierbij staan de moleculen stil, dit kan op aarde in de natuur niet bereikt worden, alleen kunstmatig.

    Dat men denkt dat er ook een absoluut hittepunt is? Die ligt op ±10^28 graden Celcius, ofwel 100.000.000.000.000.000.000.000.000.000 graden Celcius. Hierbij bewegen de moleculen met bijna de snelheid van het licht, men gelooft dat deze temperatuur alleen ooit bereikt is tijdens de oerknal.

    Dat de zon ruwweg 98% van de totale massa van ons zonnestelsel bevat?

    Dat de maan elk jaar 3,8 cm van ons weg drijft?

    Zwarte gaten oneindig zijn, dus dat je er nooit meer uit komt?

    Dat als je wel nabij zwarte gaten zou kunnen leven, de tijd dan letterlijk langzamer gaat? Je zal dus minder snel oud worden dan mensen die ergens anders leven.

    Dat neutronensterren zo compact zijn, dat een korreltje materie 100 ton weegt?

    Dat gammaflitsen alles verdampen binnen 200 lichtjaren?

    Dat ons heelal qua massa voor meer dan 90% bestaat uit donkere materie en donkere energie, maar dat we die materie en energie niet kunnen zien? De overige 10% bestaat uit het gewicht van sterren, planeten, gaswolken, sterrenstelsels, zwarte gaten, etc.

    Dat onweer 5x warmer is dan het oppervlak van de zon? De zon is namelijk aan het oppervlak 6000 graden Celsius, onweer kan 30000 graden Celsius bereiken.

    Dat de meest dichtstbijzijnde ster naast onze zon Proxima Centauri is (op een afstand van 4 lichtjaren)?

    Dat de ster Betelgeuse in het sterrenbeeld Orion zo groot is, dat als het in ons zonnestelsel geplaatst zou worden, het verder zou komen dan de omloopsbaan van Jupiter?

    Dat het woord astronomie "sterren ordenen" betekent in het Grieks?


    [gb]
    Populaire onderwerpen omtrent het universum:
    [/gb]

    Zijn we echt alleen?

    Zo niet, in wat voor vorm zal het buitenaards leven dan bestaan? Bijv. intelligent, of slechts een stel bacteriën?

    Hoe groot is het universum nou precies, is het echt oneindig?

    Is er echt niks dat sneller kan dan het licht? (300.000 Kilometer per seconde).

    Wat zijn zwarte gaten, en leiden ze eventueel naar parallelle universa of andere delen van het universum?

    Hoe zijn we hier gekomen, was het toch de oerknal of was het iets anders?

    [​IMG]

    Dit topic zal altijd onder constructie zijn, input of ideeën zijn altijd van harte welkom, als je iets wil verbeteren, kom dan wel met bronnen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2012
  2. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259


    [gb]
    Filmpjes:
    [/gb]

    [yt]2LUQVzerseI[/yt]
    Mooie vergelijking van onze zon naast enkele andere sterren.

    [yt]JIpO7ThTqQQ[/yt]
    Nog een grappige vergelijking, van je scherm tot het hele universum.

    [yt]KP6weKb47HQ[/yt]
    Een erg mooi filmpje over ons zonnestelsel, met muziek uit 'The Island' genaamd 'My name is Lincoln' gemaakt door Steve Jablonsky.

    [yt]H8MtQeBH9Xg[/yt]
    Een leuk verhaal over wat er zou gebeuren als onze maan zou verdwijnen.

    [yt]FqX2YdnwtRc[/yt]
    Waarom is Pluto geen planeet meer?

    [yt]97Ob0xR0Ut8[/yt]
    Een leuke vergelijking voor de afstanden tussen de planeten van ons zonnestelsel.

     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  3. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    **Gereserveerd
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Asel much?
     
  5. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Topic of the month: Supermassive black holes

    [​IMG]
     
  6. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ben ik de enige die in de eerste plaats dacht dat dit om het 'XBW-universum' ging?
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik maar denken dat XBW een wereld was.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    De fuck is dit nku weer
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Head ninja gaat in dit topic dingen copy pasten.
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Fuckong Snekers.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Er is toch al een topic hiervan? En het kan sowieso beter in de ASEL.
     
  13. Remco

    Remco Guest

    Wel een mooie OP :)
     
  14. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Is nooit bewezen is slechts een van de vele theorieën! :+
     
  15. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Dit topic is denk ik vragen voor problemen. 90% van het universum is niet ondekt en wat we weten zijn 80% giswerk / mythes. Zelfde als discussieren over waar je in geloofd, iedereen geloofd iets anders. Sommige denken dat er leven is op andere planeten, andere denken dat het universum ophoud na de bekende planeten. Ook is beide niet te bewijzen aangezien er nooit iemand is geweest.... Dus weten doen we het nooit.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar het is wel interessant om erover te discussiëren vind ik zelf, juist omdat er verschillende gedachtengangen zijn maakt het interessant. Natuurlijk weet niemand wat het nou precies is, dat is logisch met dit onderwerp.
     
  17. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik vind het wel een leuk topic :) Niet meteen zo negatief doen met z'n allen alleen omdat het toevallig Head Ninja is die 'm geopend heeft...
     
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Zo goed ken ik Head Ninja niet dus daar kijk ik sowieso niet naar, gewoon even mijn mening gegeven:+
     
  19. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi plaatje om alles in perspectief te zien
    [​IMG]
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Een kruisje? :+
     

Deel Deze Pagina