1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan ik met de Snow Leopard €29 ook een clean-install doen ??
    Wil morgen mijn 80GB HDD van mijn Mac mini vervangen door een 320GB of 500GB HDD.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja, dat is gewoon de volledige versie van Snow Leopard.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat wordt morgen dus weer spelen met de plamuurmessen :+
    Helaas ondersteund mijn mini maar 2GB anders had ik ook meteen kunnen updaten naar 4GB.
     
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf nog Tiger op me Macbook en Snow Leopard op me iMac. Kan ik met die 30 euro Snow Leopard mijn Tiger upgraden?
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja dat klopt. Je hebt dan genoeg licht om de toetsen te zien, dus heb je geen toetsenbord verlichting nodig.
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar kwam ik achter inderdaad. Aan de ene kant wel verstandig dat dit dan gewoon helemaal niet werkt :)

    Wilde het showen aan mijn vader namelijk. Die was toch wel erg onder de indruk van mijn Macje :) Ik ga hem alleen niet proberen over te halen, want dan moet ik weer ellenlange discussies houden over hoe iets werkt op OS X. En het hem voordoen. Heb ik weinig zin in. Hij heeft laatst ook al een SmartPhone bij zijn abbo gekregen. Voorheen altijd simpele telefoons, maar nu ineens naar een Galaxy S (Android dus). Man, wat ben ik blij dat ik niet meer thuis woon. Dan kreeg ik er nog veeeeel meer vragen over :p

    Edit: Nog even een vraagje over muziek en iTunes. Ik had eerst een eigen en nieuwe folder voor mijn muziek gemaakt, die ik gebruikte om al mijn albums in te zetten. Een paar dagen geleden kwam ik erachter dat er in de iTunes 'Media' folder ook een map 'Muziek' staat. Daar stonden al mijn albums die ik aan iTunes toegevoegd had ook nog eens in. Ik neem aan dat ik, zodra ik muziek aan iTunes toevoeg, de originele map met de liedjes meteen weer kan verwijderen? Hij pakt dan neem ik aan de muziek uit de iTunes folder? Anders staat mijn muziek dubbel op de HDD...
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2010
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee, dat kan niet.

    @Peter: Als dit staat aangevinkt neemt ie alles over en kun je de originele files weggooien.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2010
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks Riv! Erg handig wel! Staat mijn muziek meteen fatsoenlijk georganiseerd.

    Hmm, mn pa is toch wel erg onder de indruk van mn MacBook Pro :p
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hier het zelfde maar dan met de iPad :+
    Mijn ouders zijn de grootste digibeten maar zijn van de iPad behoorlijk onder de indruk.
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Indeed. Als ik mijn vader OS X uit moet gaan leggen, dan ben ik maanden bezig. Windows heeft hij ondertussen net onder de knie... Een programma als Dropbox moet ik installeren en het koppelen van zijn telefoon aan zijn laptop lukte hem ook niet...

    Moet toch proberen zijn enthousiasme te temperen. Ik weet dat het in strijd is met al Rivanov's principes, maar ik denk dat hij het wel kan begrijpen ;)
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de mini zit nu een 320GB HDD \o/

    Heb helaas wel een kleine onderdeeltje overgehouden (koper kleurig veertje ) 8)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Vast van een klepje ofzo?
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik wil graag films/series kunnen kijken in het Video_TS formaat. Nu werk ik altijd met PSM server icm xbox360. Dit werkt fantastisch maar PSM ondersteund geen DVD files als Video_TS. Meestal heb ik ook .avi/mkv bestanden maar nu dus niet.

    Kan ik op de een of andere manier toch vanaf mijn xbox360 draadloos dat formaat streamen vanaf mijn externe HDD die aan de Apple Airport Extreme hangt?
     
  14. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Neem een magic trackpad. Vandaag gekocht en mijn magic mouse gaat in de kast (en niet in verkoop :) ).
    Tis ff wennen, maar als je ook op een macbook het gewerkt dan heb je het zo onder de knie. Heerlijk werken nu op de imac.

    De magic mouse is net wat te klein en te laag voor mijn hand en soms had ik wat last van kramp en voelde het niet natuurlijk.

    Mooi formaat trackpad, de gestures werkt uitstekend en het design past prima bij dat van de rest. Ik ben overtuigd, ik bestuur mijn Imac vandaag alleen nog maar met m'n vinger(s).
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Connect360.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De mini heeft geen klepjes ;)
    Zag op een Youtube filmpje dat het "veertje" onder de dvd-drive zit , maar zie het nut daarvan niet in.
    Dacht eerst aan een aardingsveertje maar het veertje zit vast op het plastic binnenframe van de mini.

    --
    Waar bewaard iTunes eigenlijk de gedownloade App's ?

    Ik heb nu Muziek , Podcast , Boeken in iTunes10 staan maar kan de App's nergens terug vinden.
    Dacht dat deze net als de andere aankopen op mijn externe HDD stonden.

    Gevonden.
    De App's staan dus op de oude 80GB HDD :mad:

    Kan de meeste App's die nu op de iPhone en iPad staan simpel terug laten zetten.
     
  17. Remco

    Remco Guest

    Ik heb even een vraagje. Kan ik 2 pages bestanden ook samenvoegen?
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  19. Remco

    Remco Guest

    Het lukt niet bij mij. Hij doet het niet.. Hij geeft aan dat ik niet kan plakken.
     
  20. Remco

    Remco Guest

    Hoe maak ik een pdf bestand van een pages document?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina