1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Denk dat de Fiesta ook iets groter is idd, maar wij gebruiken de ruimte toch niet. Wel voor de 5 deurs gegaan ivm kleinere deuren (makkelijker op de parkeerplaats van de AH).

    Wij zijn voor de BlueGT gegaan, is nog niet geleverd en productie start in week 48 ofzo.

    Zit een 1.4 motor met 140pk en cilinderuitschakeling in. Wij hebben voor de DSG-7 (automaat) ipv de handbak gekozen.

    Wat wel jammer/wennen is is dat de stoelen er een beetje funky uitzien met blauwe bekleding. Dit kon helaas niet anders.

    [​IMG]
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    140pk in een polo kan wel leuk zijn :D
    ook gaaf dat je DSG hebt.. zul je snel niet meer willen missen..

    Ik ga donderdag kijken naar mijn 3e kadett.. betreft een 1200 SR welke al helemaal gelast is maar compleet met alle onderdelen. moet gespoten worden en opgebouwt.

    Plan is om alle onderdelen te verkopen en de carosserie om te bouwen zodat mijn huidige 2.4 Omega blok er in past en alles ombouwen.. zodat mijn andere carosserie de aandacht kan krijgen die hij nodig heeft..
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vorig jaar was het plan om te sparen voor een 2de hands BMW 325i maar met de huidige benzine prijzen en de kilometers die mijn vriendin gaat maken is dit niet verstandig. Ook hebben we nog geen achterbank of grote kofferbak nodig de komende jaren.

    Kwa prestaties zal de BlueGT best wel leuk zijn, geen GTI vermogen maar wel aardig wat pk'tjes en een A label (wegenbelasting vrij) en een opgegeven verbruik van 1 op 22 (zal in de praktijk 1 op 17/18 zijn gok ik). Het koppel van de BlueGT is in elk geval gelijk aan de 325i :p (250Nm)
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Vandaag mijn nieuwe wagen gehaald. Heerlijk gevoel zeg haha.... Goeie service ook bij de Ford Dealer. Ook na het afhandelen van alle zaken kreeg ik niet het gevoel dat ik moest oprotten want de auto is al verkocht. Helemaal niet, dus helemaal top allemaal.

    De auto rijdt lekker, in de proefrit was ik nog wat voorzichtig, maar die 1.6 motor in die lichte auto doet zijn werk prima. Ik had alleen wat steenslag op mijn motorkap waarvan er eentje duidelijk zichtbaar was, daar sturen ze me zo'n stift voor op, iemand ervaring mee?
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dealers verkopen nu amper auto's, die zijn al blij als er iemand langskomt :+
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Haha, true. De reden maakt me niet uit, ik voelde me de koning en dat heb ik thuis natuurlijk niet... Als die ene lekker babe alleen met me naar bed gaat omdat er niets anders voorhanden is, dan is het nog altijd lekker.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Met zo'n stift blijf je het zien, maar als je het toch wilt aanbrengen gebruik dan een tandenstoker om de verf aan te brengen en na het drogen de hele motorkap polijsten anders zie je zo'n lelijke klodder op je motorkap.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat zuigt, heb je toevallig andere ideeën die kunnen helpen? Ik ben anders bang dat het gaat roesten, vandaar.
     
  10. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Als de steenslag zo diep in de lak is getrokken heeft zo'n stift ook weinig zin. Lak bestaat uit meerdere lagen, dat gaat bij kleine steenslag niet zomaar roesten.

    Gisteren eindelijk mijn oude fiesta verkocht en voor mijn 'nieuwe'. Fiesta 4 nieuwe banden gekocht. Zijn barum banden, is van continental. Iemand ervaring mee?
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Alleen rijdt een bmw zoveel strakker en beleef je die 250nm veel meer dan in een polo..
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Klopt, eerst maar wat jaartjes volhouden in de Polo en later maar een 3 serie kopen.

    Ondertussen kan ik nog 2-3 dagen per week in de 5 serie van het werk (zakelijk)rijden :)

    Bijwerken helpt wel tegen roest maar zo mooi als nieuw zal het nooit worden

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als je de auto nou veel gebruikt voor het gooien etc dan had ik ook liever een BMW.. maar voor gewoon heen/weer touren maakt het niet zoveel uit.

    dan zou ik gewoon voor de meest zuinige optie gaan.
     
  14. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Iemand nog een Oldsmobile kopen? :+
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Met nieuwe regeerakkoord?
    Neuh :+
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_
     
  17. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    voor een Polo bluemotion 1.2 diesel heb je zeer beperkt opties :+
     
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Vraagje:
    Mijn auto is niet uitgerust met een middenarm steun. Tijdens lange ritten heb ik soms last van mijn schouders en nek omdat ik mijn arm moet laten hangen. Nu zat ik te kijken naar een aftermarket steun. Ik heb na wat online lezen gekozen voor de Armster steun. Iemand hier ervaring mee?
    Gr.
    P.s. Is voor in mijn fiesta van 2004
     
  19. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Die heb ik ook! Sterker nog, als je een nieuwe Fiesta koopt, en er af-fabriek een armsteun in laat zetten, is die ook van Armster. Prima steun, stevig, mooie opbergruimte in de steun en ook uitschuifbaar. Nadeel is dat deze steun in het midden van de auto komt itt vast aan de stoel, en dat deze dus voor kleine/smalle mensen wellicht iets te ver weg zit. Voor mij zit ie echter perfect! (normaal postuur, 1.82 lang.)

    Wordt vastgemaakt aan de middenconsole, wat in het begin niet zo heel stevig lijkt aangezien hij wel heen en weer kan wiebelen, maar hij zit stevig vast. Ik wil niet meer zonder! :thumbs:
     
  20. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik reed laatst in een barrel van een Peugeot 206 voor mijn werk (ben autoverkoper) en daar hadden de vorige eigenaren ook een armsteun achteraf in gemonteerd... Ik kon amper schakelen, dat ding zat echt vervelend in de weg. :p
     

Deel Deze Pagina