1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    De Samsung F9000 is wat dat betreft future prove. Deze heeft een apart kastje voor alle aansluitingen en daardoor de mogelijkheid om straks je aansluitingen up te graden. Vandaar ook mijn voorkeur voor deze Tv om hem straks in de zomer aan te schaffen. Anders dan andere doe ik wel minimaal 7-10 jaar met een Tv en daardoor wil ik wel direct een goed model aanschaffen waarmee ik voorlopig even vooruit kan.
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik wist van die upgrademogelijkheden bij sommige smart tvs. Wist alleen niet dat die van samsung het ook had.

    Dan is dat inderdaad een hele toffe optie. Die nu ineens ook weer voor mij interressant wordt.

    Thanks voor de aanvulling.


    Staat deze tv ergens in Breda in een winkel dat iemand weet? Mediamarkt misschien?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eerst even op www.plasma-discounter.nl


    Bij de MM in Hengelo kost de Samsung € 2.999

    Een HDMI 1.4 kabel ondersteund ook 4K.
    3840 x 2160.
    4096 x 2160.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  4. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    3000 euro vind ik nog heel erg veel, dus ik wacht sowieso nog even. Maar die prijs begint al aardig te jeuken hoor. Onbetaalbaar is het eigenlijk al niet meer.

    Man, wat gaat dat snel. Ik denk als je nog een vol jaar wacht, dan heb je hem voor een derde misschien. Of een ander nog beter model voor 2 duizend of zo.

    Leuk om eens te volgen, want dat ik er een ga halen dat is zeker. Wanneer en welke, daar ben ik nog niet uit.
     
  5. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom net van de mediamarkt Breda. En ja.... Blijf weg geblazen worden hoor.

    De samsung f9000 55 inch gezien. Fabelachtig scherm. Helaas hing er geen 65 inch, maar wel die sony bravia 65, en toen wist ik het al. Ik ga sowieso voor een 65 inch.

    Omdat dat net tegen het belachelijke aan zit, wat een megascherm is dat zeg. Kan me goed voorstellen dat je daar barca-madrid, of the hobbit kijkt. Battlefield 6 speelt..... Supertof moet dat zijn.

    Over de samsung. Die 65 hebben ze al niet meer en die 55 gaat er ook uit. Het 2014 model komt er aan.

    De u7500. Dus ik zou nog even wachten als je in de markt bent voor de f9000.

    Maar dat het heel vet gaat worden die 4k tvs, dat is voor mij al zeker. En ik kan gewoon niet geloven dat je veel leest dat mensen weinig verschil zien tussen 1080p en ultra hd.

    Mindblowing!


    Laatste edit van de dag, lol.

    Die u7500 kost als het goed is 2500 euro, dat is al 500 euro minder dan de f9000. Maar dan heb je wel die hdmi 2, en nog enkele verbeteringen.

    Ik ben trouwens snel weer terug van 65 naar 55 inch, want die van 65 kost 4500 euro, das twee ruggen meer. Dat valt tegen. Maar goed, 55 inch is ook al een enorme plaat natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken door HDMI 2.0
    Dit is het zoveelste trucje om de consument een poot uit te draaien.

    Mijn oude Oehlbach HDMI 1.2 kabel uit 2006 heeft totaal geen problemen met 1080p , 3D en DTS MA 7.1
    Zelfs niet als ik deze signalen tegelijk door de kabel stuur.

    Volgens de club van HDMI.org zou dit onmogelijk zijn.

    Wil mijn oude Panasonic Plasma nog vervangen door de laatste die Panasonic zal maken.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  7. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar die standaarden die je noemt lees ik ook nergens dat dat niet zou lukken.

    Het gaat om 4k naar je tv sturen, bv met je console, met hdmi is het niet mogelijk om meer dan 24 frames per seconde te halen. Bijna alle films zijn 24 fps. Geen probleem dus.

    Gaming echter niet.

    Battlefield op je 4k TV met 60 fps gaat dus niet dan. Daar heb je echt een hdmi 2 kabel voor nodig.

    Tenminste, dat heb ik begrepen.

    Op de nieuwe generatie 4k zit overigens hdmi 2 op, op alle modellen.

    En de nieuwe smart hub van samsung is ook verbeterd. Splitscreen bv. Maar dit kan welicht ook op de f9000 middels een update, maar ook dat weet ik niet zeker.

    2500 euro voor die 55 inch..... Dat is momenteel mijn favoriet, sinds een uurtje, ;-).
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat denk je wat er met de prijs van de HDMI-kabel gaat gebeuren als deze HDMI 2.0 gecertificeerd is ;)

    Blijf erbij dat een goede kwaliteit HDMI High Speed kabel (1.4a) geen problemen zou hebben met de specs die beweerd worden met HDMI 2.0
    Dit omdat een HDMI 2.0 kabel backwards compatible is met HDMI 1.0 t/m 1.4a
     
  9. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, haha, ik weet het ook niet zeker. We zullen zien.

    Ik zie hier al die u7500, voor 2600 euro.

    https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue55hu7500.html

    Begint nu wel heel erg te kriebelen.


    Ps

    Ik vrees dat dat al te laat voor mij is.

    Ik ben mega gehyped voor die 4k tvs. Kijk er echt naar uit, ;-).

    Maar als je voor zo een tv staat, moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan om niet omver geblazen te worden. Zo vet is het.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wil wel dat de nieuwe tv CI+ 1.3 ( interactieve televisie ) ondersteund.

    Heb zelf eerst naar de Sony 4K gekeken maar vind de speakers aan de zijkant verschrikkelijk.

    Met gek maken bedoel ik HDMI 2.0 ;)
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @Bertje Sim
    Aangezien jij ook voor de Samsung F9000 gaat in de zomer, kunnen we misschien wel ergens een mooie deal gaan maken ;) Zullen eens in de gaten gaan houden of de prijs zakt komende tijd na eventuele nieuwe aankondigingen.
    Voor mij is 55inch echt groot zat. Vind het anders echt te groot worden voor in de woonkamer. Daarnaast zit ik ongeveer 2 (recht ervoor) a 3 meter (liggend op de hoekbank) van de Tv af, dus volgens al die statistiekjes moet 55inch voldoende zijn.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik doe niet aan statistiekjes.
    Een tv kan nooit groot genoeg zijn , behalve als je hem op een verkeerde plek in de kamer zet.

    Bij een kennis staat een dikke 60" in de woonkamer maar deze is door de plaatsing in de hoek veelste dominant aanwezig.
    Ik had de kamer een beetje op zijn kop gezet en de 60" aan de muur gehangen.
     
  13. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoho, wacht even, haha ;-).

    Ik ben al weer op naar de u7500 hoor. Is goedkoper, 4 keer zo snelle processor. Hdmi2...., splitscreen en nog wat goede updates.

    Weet je zeker dat je voor de f9000 gaan? Ik zou nog even wachten hoor.

    Het gaat echt knallen de komende maanden. Dus mijn keuze kan en zal vast nog wisselen. Heb nog maximaal tot kerst geduld denk ik. Lol.


    Ik denk dat 55 ook voor mij ideaal is. Want de 65 kan ik eigenlijk niet betalen. Maar wie weet, zakken die ook nog in prijs.


    Die sony met die speakers.. Tsja.... Aan de ene kant heeft het wel iets bruuts, maar ik vind dat als je boxen zo in het zicht staan. Dan moet het ook top of the bill zijn. En dat zijn ze, logisch natuurlijk, niet.

    Wel een schitterend scherm hoor, die sony 65 inch, oei, ;-).

    Ik zag een fragment van een voetbalwedstrijd, en het is onderhand even groot alsdat je op de tribune zit. En dat retescherp.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Daar heb je gelijk in Melbuuln. In elk geval is 55inch betaalbaar en absoluut groot genoeg voor mijn standaard. De U7500 is even langs mij af gegaan. Zal zo eens even kijken wat dit dan weer betekent. In elk geval nieuw aangekondigd zie ik zo even snel? Het gaat erom dat ik prima Tv kan kijken, sport beelden fatsoenlijk worden getoond en mijn PS4 mooie plaatjes kan toveren op het nieuwe scherm.
     
  15. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de 2014 serie. De u7500 is de opvolger van de f9000 even simpel gezegd.

    Maar bv die processor is wel een, in mijn ogen, noodzakelijke update. Want op de f9000 werken de apps en zo maar matigjes. En op de U7500 werkt alles vloeiend, net als op een fatsoenlijk tablet.

    En dat is wel wat je wilt als je smart tv zoekt.

    En.... Hij is ook goedkoper he. Dus meer voor minder.


    Ps. Ik ga ook pas echt een tv kopen als die al goed getest is, door zowel sites als gebruikers, en in alles uit blinkt.

    Sport kijken, games spelen, films, alles moet gewoon perfect zijn. Een fantastische tv die geen actiegames netjes aan kan, die valt natuurlijk af.

    (Geluid, daar heb ik een stereo voor, dat is van minder belang)
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Vandaar dat we dit topic volgen. Ben ik direct weer op de hoogte! Apart dat zo'n nieuwe Tv dan goedkoper wordt aangeboden. Of zal de F9000 komende tijd snel in prijs gaan zakken? Fijn om op de U7500 gewezen te zijn. Deze werkt ook met een aparte connection kit zoals de F9000?
     
  17. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, de medewerker in mediamarkt Breda zei dat de f9000 er gewoon uit gaat.

    65 inch hadden ze al niet meer. En 55 krijgen ze ook niet meer binnen. Dus als je die wilt hebben, dan moet je snel zijn denk ik.

    Hij wist nog niet wanneer die 2014 lichting komt.

    (Let wel, kan een verkooppraatje zijn, en is in Breda, wellicht in andere mediamarkt winkels kan je die tv nog maanden halen)


    Die 7500 heeft ook dat update kastje. Ik denk dat alle smart tvs die nu gaan uit komen dat hebben.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Smart Evolution Kit kan je ook los kopen " adviesprijs € 299 ".
    Compatibel vanaf de E7000 / E8000 reeks van 2012.

    Gewicht apparaat (met batterijen): 260 gram

    Batterijen:confused:

    ----
    Vanmiddag even naar verschillende 4K tv's gekeken en het beeld was een plaatje.
    Alleen wilde de verkopers niet op mijn wens ingaan , vroeg of even een digitale tv-zender erop wilde zetten.
    Ik koop die tv niet om daar alleen op te gamen en naar 4K films te kijken.
    Wil weten hoe een zender als Syfy op zo'n tv eruit ziet.

    Natuurlijk de ene excuses naar de andere bedenken.
    Winkel was te druk , geen aansluiting voor digitale tv aanwezig enz enz.

    Geen aansluiting voor digitale tv was de grootste onzin want elk meubel heeft daar een HDMI-splitter ingebouwd.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
  19. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap die hype rond 4K op dit moment nog totaal niet... Er is nog steeds nauwelijks content beschikbaar, Netflix heeft toevallig in de VS House of Cards S2 in 4K beschikbaar maar verder ook niets. Qua films krijgen de bioscopen zelfs nauwelijks content in 4K. Alleen Sony brengt het merendeel uit in 4K maar daar houdt het ook bij op.

    Ik zou nog even wachten :).
    Mijn nieuwe tv is in ieder geval eindelijk onderweg, ik krijg deze maand mijn Panasonic 50ST60 binnen.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga mijn Panasonic GT20 eerst nog vervangen door een GT60 of VT60.
    De Sony Bravia die nu in de woonkamer staat heeft geen CI+ module en ik heb in de meubel geen plaats voor een andere digitale decoder.

    De THX in de GT bevalt mij zo goed dat de nieuwe tv weer THX gecertificeerd moet zijn.
     

Deel Deze Pagina