Hoi allemaal!
Ik heb even een vraag over mijn TFT. Ik heb dus een LG1720B gekocht. Een mooi scherm van 17", waarbij het verschil in scherpte tussen mijn oude CRT en deze TFT duidelijk is te merken. Dus goede beeldkwaliteit en mooi. Echter geen DVI aansluiting, maar als ik alle discussies hierover lees dan is dit geen wereld van verschil met een gewone aansluiting.
Allemaal top dus. Echter ik zit toch met een probleempje. Ik ben namelijk een behoorlijk verslaafde Call Of Duty speler. En ondanks dat mijn scherm een responsetijd heeft van 16 ms ben ik bang dat ik toch last van ghosting heb.
Ik heb een ghosting test gedaan van het internet en bij het witte blokje dat (een beetje schokkerig) over het zwarte scherm zweefde was geen spoortje ghosting of schaduw te bemerken. Je zou zeggen dat het scherm die test dus feilloos heeft doorstan.
Wanneer ik echter in COD zit (op een resolutie van 800 x 600, als ik de resolutie op z'n hoogst zet zoals die van mijn TFT dan loopt het spel te hakkelig) dan merk ik wel iets. De omgeving wordt namelijk redelijk onscherp als ik met de muis rondkijk in deze FPS. Een beetje blurry zeg maar. Soms als ik snel beweeg, maar soms ook als ik wat langzamer beweeg en bijvoorbeeld vlak voor een auto of tank sta. Als ik rechtuit ren zonder mijn gezichtsveld te draaien, dan is er echter niets aan de hand. En misschien ligt het aan mij, maar als ik dood ben en met een andere speler meekijk via spectator mode dan lijkt het ook niet te gebeuren (heel vreemd).
Nog iets vreemds: op sommige punten liet mijn oude CRT het beeld een beetje haperend zien maar wel scherp als ik heel snel bewoog. De TFT laat het beeld dus blurry, maar echter wel vloeiend zien.
Is dit nu allemaal ghosting? Of ligt het misschien eerder aan mijn videokaart (Nvidia Geforce 4 MX440 64 MB) of mijn systeem (2,4 ghz)? Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kan het scherm anders nog binnen een paar dagen terugbrengen en een andere uitzoeken. Ik zou het echter gruweloos zonde vinden als het achteraf niet aan het scherm blijkt te liggen, want ik vind het echt een prachtding.
Kan iemand me misschien uitleggen wat het kan zijn? Of heeft iemand nog een tip hoe je de computer kunt laten kijken via een test of je ghosting hebt?
Ik hoor graag iets!
Vinz
P.S. Als ik heel snel door dit forum scroll dan krijg je ook een beetje dat blurry effect!!
Laatst bewerkt: 15 jul 2004