virtueel geheugen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elgee, 17 jul 2004.

1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    soms als ik een programma (IE/MSN etc) open krijg ik een foutmelding:

ik kan dan wel gewoon doorgaan als ik op OK klik maar weet iemand waar dit aan ligt en wat ik moet doen om het te verhelpen? :confused:

2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Rechtermuisknop deze computer, tabblad geavanceerd, bij prestaties klik je op instellingen, dan weer op tabblad gevanceerd en dan onderin op wijzigen en daar kun je het virtueel geheugen vergroten, meestal is dat genoeg.

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  3. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk komt dit omdat je hardeschijf bijna vol zit. dus die moet je wat meer leeg halen.

maar als dat niet werkt mote je je virueel geheugen vergroten
    dit doe je zo

1.eigenschappen van "deze computer"
    2.tapblad geavanceerd
    3. bij prestaties op instellingen drukken
    4.tapblad geavanceerd
    5. bij virtueel op wijzigen drukken
    6. klik aangepast geheugen aan en maak die groter dan dat die was.

maar het geheugen gaat wel ten koste van de ruimte die er op de hardeschijf zit.
    dus als je 1000mb als virtueel geheugen neemt dan gaat er 1000mb van je vrije ruimte af.

4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    okj eens kijken of de melding niet meer komt
    neem aan van nie

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    "Doet alsof het ram is"
    Heb 512 mb ram erin, en visueel geheugen staat op min 768 / max 1536.
    Ik heb nog 20 gig vrij op de windows schrijf (op andere partitie waar mn media files et cetera inkomen nog veel meer). Ik zou dus in feite het visueel geheugen bijvoorbeeld kunnen verdubbelen. Is dit aan te raden en is het effect te merken?

6. dinero

dinero Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je merkt er weinig van. Windows stelt automatische zelf in wat goed is voor je computer maar verdubbelen levert niet veel op. Je moet er gewoon meer ram in stoppen hebbik ook gedaan, nooit meer die melding gehad (bij het spelen van battlefield1942).

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb opzich nooit last van te weinig geheugen. Op oudere pc met 256mb ram had je momenten dat het even traag was, maar verder soepel liep, op nieuwe pc met 512 heb je dat ook af en toe en dat zal je toch wel blijven houden, dus vind het ook niet nodig om hem te upgraden. Hoe meer je hebt, hoe meer je wilt. Eerst kon ik met 60 gig net aan overweg, nu heb ik 235 gig en zou je soms nog meer willen. Is ook met internet, je wilt steeds sneller en meer, dus vind het voorlopig wel even zat zo:)

Deel Deze Pagina