prijzen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door mighty, 20 aug 2002.

1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Console games zijn gewoon duurder omdat de console zelf voor relatief weinig geld over de toonbank gaat. Bij pc's is dat zeker niet het geval.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb trouwens ook een tijdje aan de gekopieerde DC spellen gezeten (het spijt me!!!!!!!!!) en je hebt gewoon veel minder lol aan dat soort spellen..

3. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb min oude PSX ook omgebouwd!
    maar nu heb ik een XBOX en laat die voor geen goud ombouwen.
    of de XBOx moet net zo eindigen als de dreamcast,dan word het een ander verhaal!

MAAR DAT GEBEURT NIET!!!!!!
    IK KOOP GEWOON LEKKKER LEGALE SPELLEN!
    :D 8) :9 :)

4. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Ooooooh my hero! 8) Heb zelf geen PSX ofzo maar wel een NES. Is daar ook ooit de mogelijkheid voor geweest hem om te bouwen? Nee toch? :confused:

5. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee idd
    dan heb je niet de drang om het uit te spelen
    als je het legaal koopt heb je ervoor gewerkt om het te betalen en dus wil je ook van het spel genieten
    als je ze voor een paar € kan kopen is het van "ik heb er toch genoeg"
    zo beleef je veel minder plezier aan je console

6. mighty

mighty [VtS]MiGhTy

Leuk Bevonden:
    0

Niks met zielig te maken hoor ik zit zelf half in de game develper wereld en beta tests en team's gesproken.

Het is zwaar werk om een game te maken en vooral van niks tot iets dat weet ik zelf ook wel maar ik weet ook wat die game develpers kunnen doen maar ze doen het niet tijd/geld/tests. En daar baal ik van elke keer als ik een orgineel spel koop die ik leuk vindt zijn er altijd die zelfde dingen wat het spel weer niet leuk maakt. EN dat is gewoon letterlijk weggegooid geld. vindt ik dan en daarom koop ik alleen orginele spellen die ik echt leuk vindt met die dingen die ze makkelijk weg konden houden en niet naar deel 2 verschuiven.

Want je kan ook zien na een game release krijgen ze feedback en 80% wijzen de dingen aan die het spel niet leuk maken. Als ze dat nou voor de release beter doen met feedbacks zou het een stuk beter gaan.

Ik heb zelf aantal games getest en 2 keer betaald gekregen ervoor. Maar er waren niet meer dan 10 mensen bij de test (1week full time gamen) kan beter denk ik op dat gebied.

Maar in iedergeval dat je me zielig noemt vindt ik een beetje overdreven wouter aangezien jij op dat gebied niet zoveel ervaring hebt dacht ik zo of wel?

Laatst bewerkt: 21 aug 2002
  7. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je hier nou mee zeggen, heb het stukje twee keer gelezen en weet nog steeds niet wat je er mee bedoelt, sorry....

8. mighty

mighty [VtS]MiGhTy

Leuk Bevonden:
    0
    als je begrijpend leest dan wil ik ermee zeggen dat de gamez gewoon 60% af zijn als ze gereleased worden en daar balen er een zooi mensen van en daardoor word er gekopierd sommige vinden dat niet goed maar ik wel. koop alleen de goeie games waar je denkt dat het de moeite waard is en de rest niet kopen of copie.

En daarmee wou ik ook zeggen dat ik toch meer verstand heb van spellen maken dan wouter waarschijnlijk dacht en daarmee hij me outschold voor een zielig persoon :)

9. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Owjaaa, dat kon ik niet allemaal uit dat stukje halen maarja :)

10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Indonesie kost een orginele cd 6 euro geloof ik en nog copieert men ze omdat ze dan maar een 10e kosten van de vol prijs.
    Ik ken mensen die op vakantie gaan en ipv goedkope orginele toch de nog goedkopere copieen nemen.
    Dan kun je er toch nog meer nemen denkt men dan.
    Het zit hem voor een groot deel ook in de hebzucht van de mens.
    Laatst zijn er hier in NL mensen doodgeschoten voor de handel in copieen in playstation spellen.
    Dus als je dat koopt dan weet je wat je in stand houdt en waar je aan mee werkt dus.
    ALS JE VAN GAMES HOUDT KOOP JE ORGINEEL.....

11. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, de "Playstation moorden". Word ik ook een beetje ziek van. Zo lijkt het op het eeste gezicht of die moordenaar zich heeft laten beinvloeden door geweld in games of zo...

ontopic: In Azië valt aan muziek, games en DVD's geen reet meer te verdienen. Echt iedereen kopieert daar. Vandaar dat in veel van die landen Xbox niet eens verkocht wordt. PS2 en GC denk ik wel...

12. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel jammer dat hun systeem van maak games en cd's zo goedkoop dat het kopieeren niet meer aantrekkelijk is niet werkt.
    Daardoor zal men ook nooit de games echt goedkoper gaan maken hier.
    Als een nieuwe game trouwens goedkoper uitgebracht word gaat er bij mij gelijk een alarm belletje af.
    Waarschijnlijk crap game niet kopen.
    Ik leg het bedrag pas neer als ik genoeg info er over heb opgedaan en voor 90% zeker weet dat ik het leuk vindt.
    Dan maar ietsje langer wachten.

13. occultux

occultux ::silent::

Leuk Bevonden:
    1
    inderdaad, zelfde voor muziek

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hong Kong : Xbox wordt daar niet officieel gelanceerd omdat ze daar dus niks mee zouden verdienen :)

15. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Indonesie here I come!!!!! 8)

16. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je deels gelijk hebt, wat betreft het testen met maar 10 mensen. Ze zouden naast het bug testen, ook een quality controle moeten doen. Net zoals voordat ze een nieuw snoepje/toetje/etc. op de markt brengen. Hebben ze ook een paar mensen om te kijken of het werkelijk wel lekker is. Dit zouden ze ook moeten doen voor de spellen.

Maar om je eigen mening te laten tellen voor alle andere mensen... Er zijn ook mensen die dat wel gaaf vinden, wat jij niet leuk vind.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Koop die games dan gewoon niet, ik bedoel het is gewoon slecht voor de industrie om het gekopieerd te kopen. Jij zorgt waarschijnlijk ook voor dat andere mensen die shit gaan kopieren (omdat je er zo open over praat) maar die misschien _niet_ denken zoals jij.

Ik vind het trouwens nog steeds hypocriet dat je een game gekopieerd koopt omdat jij zegt dat ze het niet goed hebben afgemaakt maar TOCH wil je het spelen...

18. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dan zou je toch wel moeten weten dat het "Developer" is]:-

Deel Deze Pagina