Hey mensen Ik game al een tijdje op een SABA tv, en ik heb hier probleempje mee. TV heeft allemaal groene strepen door het scherm. Als het contrast heel hoog zet heb ik er bij sommige games (de wat heldere games) weinig last van, maar als ik bijv. Splinter Cel speel, dan zie ik ze de hele tijd. Heeft iemand enig id wat ik eraan kan doen? Tv is vrij oud en dus geen garantie meer. Ben bang dat er weinig aan te doen is, maar als iemand anders ook zulke problemen heeft gehad, wat heb jij eraan gedaan?
ik denk dat je naar een tv reparatie winkel moet gaan, die weten wel wat er aan de hand is en weten ook wat ze moeten repareren
Je groene kleuren probleem heeft waarschijnlijk met je kleurenverdeler(RGB-module) achter op je beeldbuis te maken. Je kleurensignaal wordt opgebouwd uit drie kleuren waaronder groen. Als een van de andere kleuren het laat afweten dan komt groen het meest naar voren. Dit is een bekend Thomson/Saba(Spaanse merken) probleem. Een goede tv-reparateur moet dit RGB probleem kennen. Bij de meeste tv's is het ook een kwestie van een simpel soldeertje en alles is weer ok