Ik ga na me pa op de pc en zet wat muziek op. Maar het geluid klinkt in 1x heel anders. De zware stem van biggie lijkt in 1x op een school jongetje. Ik heb verschillende nummer films games afgespeelt onder evrschillende applicaties maar alle geluiden lijken een stuk hoger en blikkerig. Alle stemmetje klinken zeg maar alsof ze sneller afgespeelt worden. Ik zweer het zoiets faags heb ik nog nooit op een pc meegemaakt. Ik snap er niks van stekkertje gecontrolleerd. het ligt niet aan me boxjes want als ik de hoofdtelefoon (andere ingang) gebruik is het geluid nog steeds foked up. Hellp want ik luister graag muziek op me pc. is dit soms een leip virus ofzo. echt te wazig voor woorden. dus pleas helllp.
dat kan maar je kan ook het geluid instellen. Je kan bijvoorbeeld instellen in welke omgeving hij staat als je een bad kamer kiest is het geluid heel anders als dat je een woon kamer kiest ga dit eerst na voor dat je alles er opnieuw op knalt. Dit kan trouwens ook in winampo en in media player dus kijk daar ook ff
Dan kan het nogsteeds aan je boxjes liggen! Stop ze is in een mp3 / discman om te kijken of 't geluid dan wel goed is. Kijk ook naar je equalizer, basstonen, ect. /Edit: Laatmaar, je hebt wel gelijk Dan kan 't niet aan de boxjes liggen
Heb je toevallig een creative kaart? Daarbij zit altijd zo'n programma met filters voor je geluid. Onder andere een waarmee alles klinkt alsof iedereen helium opheeft zeg maar
ja ik heb al naar de equilizer enzo gekeken. maarjah bij verschillende programmas is het zelfde probleem dus daar ligt het niet aan. bij me geluidskaart instellingen kan je idd het geluid instellen op de omgeveing maar het blijft het zelfde klinken. Ik denk dat ik maar even probeer de drivers te verschonen. maar serieus, zo iets faags heb ik op een pc nog niet meegemaakt. Ik heb echt altijd gezeik met pcs's/:
by the way volgens mij heb ik gewoon zo'n onboard kaartje met zo'n ac97 codec waar kan ik drivers ervan vinden.
ben ik nog een x. bij het verwijderen van de oude drivers kijk in onder hardware beheer bij besturing voor geluid video en spelletjes. daar staan een aantal dingen die met het geluid te maken hebben. welke moet ik nou verwijderen en opnieuw installeren?: er staan: -audiocodecs -legacy-audiostuurprogrammas -realtek AC'97 audio for VIA (R) Audio controller dus welke moet ik nou verwijderen en waar vind ik dan een setup met de juiste drivers die ik dan moet installeren???
http://www.tweakers.net/meuktracker/6320 hier staat een link naar de nieuwste audiodrivers voor de Via chipset. Die kun je denk gewoon over je huidige drivers heen gooien. Probeer et zou ik zeggen.