Mpjhaing.exe

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Benneke, 22 jul 2004.

1. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Altijd als ik de computer afsluit krijg ik een bericht: Mpjaing.exe is bezig met afsluiten.
    Vervolgens komt er een balkje in beeld wat vol loopt.
    Daarna komt het bericht: Mpjaing.exe reageert niet.

Wat is dit voor programma?
    Wat heb ik er aan?
    En hoe komt het op mijn pc (ik kan me niet herinneren dat ik ooit een dergelijk programma heb geinstalleerd of gebruikt)

2. webkem

webkem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ff op gezocht in Sophos Virus-woordenboek en daar stond ie niet in, anders moet je ff doen: start > zoeken > Mpjaing.exe, als je weet in welke map hij staat hoef je dit niet te doen, ff ad-aware een scan laten doen in de map waarin dat progamma staat, als hij niks vind zou ik het uitzetten, het gaat blijkbaar meteen aan als je Windows opstart, dus ik denk dat het wel rechtsonder, waar de tijd + datum staan, dan ff instellen dat ie niet meer bij het opstarten meteen opstart. Ik denk dat je eraan komt doordat je een bepaalde site hebt bezoekt, dat er toen heel ff een pop-up is geweest en dat ie het toen heeft gedownload, hetzelfde hoe Gain werkt dus, ook zo'n irritant progammatje. Als het nu nog niet is opgelost, zou ik het ff wachten op andere reactie's.

3. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    Hmzz. vreemd, ik heb ff gezocht maar nergens niks geen documentatie, weet je zeker dat de naam juist getyped is?????

4. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ja, dat weet ik zeker. Ik heb extra voordat ik dit topic heb aangemaakt de pc nog eens uitgezet en precies opgeschreven hoe dat programma heet. :)

Ik heb gezocht, en 2 dingen gevonden

1.
    MPJHAING.EXE-111430E3.pf
    C:\WINDOWS\Prefetch
    10 kB
    PF-bestand
    gewijzigd op: 22-7-2004 21:06

2.
    Mpjhaing
    C:\WINDOWS\system32
    57 kB
    Toepassing
    gewijzigd op: 28-2-2004 23:38

Misschien weet iemand nu ook wat meer over wat voor programma het is?

Laatst bewerkt: 22 jul 2004
  5. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het dan spyware, probeer ad-aware eens

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je kan de bekende spyware removers even laten draaien, die zullen het ongetwijfeld vinden. Anders kan je kijken of het programma in het register te vinden is en daar alle keys van verwijderen (keys van het exe programma dan) en kijken of het in je softwarelijst staat. Ook kan je Hijack This draaien, die scant je computer en zal hem dan ook vinden en kan je hem ook verwijderen. Je kan ook proberen hem handmatig te verwijderen (beide files weggooien) en gelijk al je temp files te verwijderen.

Laatst bewerkt: 22 jul 2004
  7. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Coole app, thanx!

8. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Mpjhaing
    C:\WINDOWS\system32
    57 kB
    Toepassing
    gewijzigd op: 28-2-2004 23:38

Deze krijg ik niet handmatig verwijderd, en Ad-aware vind hem niet.

9. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Enigste andere oplossing die ik weet is herinstalleren van het hele systeem.

10. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, opstarten in veilige modus (f8 ofzo en dan veilige modus kiezen) en dan kan je m als het goed is wel verwijderen

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je kan Spybot Search And Destroy proberen, nog iets beter dan Ad-aware. Hijack This zou ik ook eens draaien, wat je volgens mij nog niet gedaan hebt.

12. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spybot is zeker krachtige software en nog gratis ook! Ad-Aware staat er bij mij niet meer op 8)

13. n0rax

n0rax ........

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd op zoek naar spyware gebruik ik ook Adaware,Hijack This,Spybot Search And Destroy meestal krijg je dan alles verwijdert .. en het gebruik van een andere internet browser .. bijv mozzila firefox daar heb je bijna geen spyware meer sinds dat ik het gebruik :D

14. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan best Hijack This gebruiken maar als je geen/nouwelijks iets begrijpt van dat programma heb je er nog nix aan.
    Als je Hijack this gebruikt post dan ff een Hijack log.
    greetz novofogu

15. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
  16. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    als je windows xp draait kan je dan geen herstelpunt zoeken van een datum toen je er nog geen last van had.

Deel Deze Pagina