De next Windows.. codename: Longhorn

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elgee, 31 jul 2004.

  1. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had eigenlijk gehoopt dat de nieuwe OS van Windows (codename: Longhorn) binnenkort (lees binnen 1,5 jaar) gereleased zou worden. Maar toen las ik dit.

    [​IMG]


    Voor diegene die de tekst niet helemaal willen lezen: Longhorn is uitgesteld naar mogelijk 2007.

    Nou zag ik dat er nog geen thread hierover is dus als er nog meer nieuws is..post het hier, of geef je mening hierover:D
     
  2. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    laat ze eerst windows xp maaris afmaken..
     
  3. Chronos

    Chronos Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
  4. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Lul nou eens nie, windows is nog altijd het beste os dat er is. Longhorn wordt alleen maar beter. Degenen die xp kut vindne hebben of geen id hoe ze het moeten gebruiken of ze zijn gewoon dom
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ah, dus daarom komen er steeds patches uit..
     
  6. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    uiteraard, kan altijd beter hé
     
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Windhoos is het enigste systeem dat alles in huis heeft. Maar goed....beetje monopoietjuh heh. Als jou auto het elke dag zou begeven zou je fijn een ander merk aanschaffe, bij windhoos gaat dat niet. Sowieso bedrijven moeten wel, en veel consumenten kunnen er ook niet omheen. Andere OS hebben veel meer potentie met goede marketing, maar Microsoft heeft alles zo afgebakend dat concurrenten er amper door komen.

    Microsoft doet dit met financieel macht, maar ook door technologische blokkades. Het is sinds kort dat ze verplicht zijn bepaalde codes vrij te geven zodat ook derde partijen producten kunnen ontwikkelen die runnen op xp etc..

    Maarja, daarom zou je natuurlijk microsoft ook zoi goed kunnen noemen. Ze blijven #1, ondanks dat de systemen verre van perfect zijn...en ze hebben toch al wat jaartjes kunnen oefenen op de markt.
     
  8. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    en omdat er steeds meer nieuwe virussen uitkomen ook steeds nieuwe beveiligingen
     
  9. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    en als nou eens gewoon die beveiligingslekken gedicht hadden VOOR ze het uitbrachten? begrijp me niet verkeerd, ik vind xp het fijnste OS wat er is, en @ ananasventje, ik weet heus wel hoe xp werkt, waarschijnlijk beter dan jou. maar het is gewoon nog niet af. nou heb ik windows update op auto staan, dus dat maakt niet veel uit.
     
  10. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Er komen toch constant nieuwe virussen uit (waardoor lekken duidelijk worden). Norton update zichzelf toch ook tig keer (bijv).
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    maar niet omdat er ergens een fout in de code zat, zodat een hacker z'n eigen code op je pc kan uitvoeren.
     
  12. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor ze het uitbrachten? Dat is praktisch onmogelijk. INTERNET... dat zegt toch genoeg... patches zullen altijd komen. Dat OS'en als Linux weinig tot geen last heeft van beveiligingsfouten die Windows heeft, heeft te maken met de populariteit. Als Linux even populair was, zouden er evenveel beveiligingslekken gevonden worden (ja ze bestaan al, ze zijn alleen niet gevonden).

    Een perfecte OS bestaat gewoon niet.
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    nah, het hoeft niet perfect te zijn, maar als ik naar de beschrijving van sommige patches kijk vraag ik me af of ze het wel getest hebben
     
  14. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het je niet bevalt draai je maar linux / mac osx... en anders snaveltje toe.
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ;)
     
  16. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het wel jammer, nou heb ik die amd-64 dus voor niets gekocht..
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt altijd Windows XP 64bit Edition nog :). Deze zou 2005/2006 uitkomen.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Windows is misschien het beste OS (heb nog geen tot weinig ervaring met MAC, Linux ed), maar nog niet perfect. Er is prima mee te werken, maar het is vervelend als je steeds bugs tegenkomt wat het plezierig werken met een OS belemmert. Van mij mogen ze ruim de tijd nemen voor de volgende versie. Weer lekker vernieuwend en hopelijk met zo min mogelijk foutjes en lekken erin.
     
  19. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb 3 jaar een iMac gehad (Inmiddels weer 2 jaar PC met Windows XP) en wat is dat Mac OS systeem WOW.
    Ben super aan het twijfelen of ik weer een nieuwe pc zal gaan kopen of maar weer een nieuwe mac met MacOS X.

    Ik vind MacOS er met kop en schouders boven uit steken.

    PS: Mensen die NOOIT met MacOS hebben gewerkt moeten het nu niet gaan afkraken omdat je er geen ervaring mee hebt!!!!
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat informatie over Longhorn voor de liefhebber:

    Klik, het schijnt dus dat Windows Longhorn's grafische kant geheel in 3D gaat draaien i.p.v. het traditionele 2D.

    Leuk toekomst perspectief voor de doorgewinterde Windows gebruikers:

    "Longhorn's Avalon technology will rely heavily upon 3D graphics, not only in terms of performance, but also in terms of stability. Where 3D was once primarily the domain of gamers, game developers, and workstation gurus, 3D graphics is now the lynch pin to Longhorn's success. To that end, Microsoft is investing considerable development resources into ensuring that crashes will be very rare, and that when they do occur (and they will), the graphics subsystem can do a snap-reset so that the user will hopefully not be aware that the subsystem even had a problem."

    Zou het dan eindelijk over zijn met die "hersteld van ernstige fout" meldingen _O_
     

Deel Deze Pagina