pc valt steeds weer uit tijdens spelen van games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WiresOUTLAW, 2 aug 2004.

1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    nah, waterkoeling werkt veel beter :cool: (start die fan trouwens wel met zo'n laag voltage?)

2. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Zo iets heb ik ook alleen ik krijg een blauw scherm (kan je aanzetten in windows XP) en dan staat er iets over irq onzin en me video kaart. Dus ik denk dat ik me video kaart ff in een ander slot moet gooien. (Of een nieuwe kopen want ik dacht dat er iets was met geforce 4 MX kaartjes alleen daar kan ik nix meer over vinden op i net.)

3. ggpelupessy

ggpelupessy GGP

Leuk Bevonden:
    0

ik heb ook dezelfde moederbord en processor 2600 amd en een geforce 5900se ik heb het alleen in de zomer (dus als het te warm is).

4. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het ook weleens gehad. Zat ik lekker Vietcong te spelen ging mn pc opeens uit. Zat de ventilator van de voeding vast. Resultaat: processor en voeding kapot :'-( . En alles was kokend heet.

5. -|FGB|-

-|FGB|- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, precies het zelfde probleem ook gehad.....
    Ik dacht eerst dat het aan de videokaart ofzo lag maar dat was duidelijk niet zo.
    Toen heb ik hem na laten kijken en hij werd dus bijna 80 graden :mad:
    Een fannetje (of 2) erbij en het probleem moet opgelost zijn!

6. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    waar kan ik mijn bios bekijken,

is zon ventilator lastig in te bouwen?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Chaintech moederbord kan ik de beveiligings temperatuur instellen bij PC Health Status.
    Ik kan kiezen uit 60 , 65 , 70 graden en Disabled.

In mijn PC kast zat de mogelijkheid om een extra ventilator te plaasten en deze zit vast met 4 schroefjes.
    Ik heb een Enermax koeler gekocht , deze kan je door de moederbord of via een potmetertje aansturen.

Het inbouwen is maar een paar minuten werk , het los koppelen van de bekabeling onder/achter mijn buro duurt veel langer.

8. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    zit dat ergens bij configuratie scherm?

9. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    Video Kaart

Ik heb het ook gehad (en nu weer :mad: ) maar toen heeft iemand voor mij gekeken en die zei dat ik een verkeerde driver voor m'n video kaart op m'n pc had staan.

Dus hij had hem gefixed en 2 maanden later.......dezelfde k*t kuren, had ik net Battlefield Vietnam !! dondert ie alsmaar uit.
    Met de ventilatie is nix aan de hand (geloof ik) ik heb m'n pc al een keer helemaal uit elkaar gehaald en al het stof uit de ven's gezogen maar nog steeds hetzelfde probleem....ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zie als enige oplossing om m'n hele comp maar weer leeg te gooien en alles opnieuw te installeren in de hoop dat de goede driver word geïnstalleerd

Heeft iemand misschien de verlossende tip voor mij !?

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Om in de BIOS te komen moet je tijdens het opstarten van de PC meteen de DEL toets ingedrukt houden.

Wordt de verkeerde versie van jouw videodrivers niet toevalig gedownload door Microsoft Update ??
    Dit is namelijk wel het geval bij mijn videodrivers , M$ Update wil steeds de versie van Dec 2003 downloaden.

11. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    damn ik word hier dus helemaal lijp van, ik kan helemaal niks meer spelen. Is het trouwens niet vreemd dat ik zo lang kan internetten downloaden etc als ik wil, maar zodra er een spelletje gedaan word knalt ie er na 10 minuten uit.

12. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    tuurlijk, internetten hoeftie geen reet voor te doen, bij een spel warmtie aardig op.

13. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    kan je in windows vinden bij welke temperatuur je pc uitgeschakeld word?

14. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    nee, in je bios. maar onthoud wel dat die functie er meestal voor een REDEN inzit

15. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    helaas het instellen van de max temp zit niet in mijn bios

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    al is aan gedacht om je temperatuur naar beneden te krijgen?

17. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0

jawel maar ik weet niet eens zeker of dat het wel is, en ik ben ook geen kei in het inbouwen van dat soort shit

18. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    oftewel, zijkant eraf, en een ventilator ertegenaan.

19. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond opengeschroeft, de koeling werkt nog wel maar blijkbaar is het niet genoeg, ik heb nu mn kast open staan met een enorme ventilator ervoor 8) en gelukkig doet ie het weer prima, doom 3 blazen _O_

thanks voor de tips

20. thetrader

thetrader Master

Leuk Bevonden:
    0
    Dit komt waarschijnlijk omdat je voeding je pc niet kan voeden van de stroom die de processor,geheugen,videokaart enzovoort nodig hebben,daarom lijkt het alsof je pc kuren heeft.Ik had het net ook en je kan dit oplossen door rechts te klikken op je bureaublad en dan Eigenschappen en dan schermbeveiliging,daar zie je normaal de "energie" knop.Met die knop kan je wat onnodige zooi uitzetten en dan zal de pc af moeten zijn van zijn probleem.Zo niet....koop dan een nieuwe voeding,en ga niet steeds overklokken,want das erg slecht voor je pc (als je het vaak doet).
    Voedinkje kost 35 euro ofzo.

Verder zal ik je niet kunnen helpen,als je meer vragen heb dan hoor ik dit graag.

_0/

Deel Deze Pagina