welke grafische kaart nvidia 6800 of de ati x800

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door driver3, 3 aug 2004.

1. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    welke grafische kaart is nou het best volgens jullie ik wil namenlijk een nieuwe grafische kaart maar bij half life is de ati weer het best en bij doom3 is de nvidia het best . welke raden jullie mij aan of is volgens jullie het best

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Om echt objectief te blijven: ze zijn beiden even goed. Je zal met geen van beide een miskoop doen.

Wat meer subjectief: De Geforce 6800 GT: deze presteert iets beter in de meeste games en kan je gemakkelijk overclocken naar Ultra snelheden, ook ondersteunt deze kaart SM3.0.

Ik denk persoonlijk dat het verschil tussen de X800 en en de 6800 in HL² niet zo groot gaat zijn als bij Doom³. Maar bij ATi wordt het OpenGL gedeelte herschreven en het kan zijn dat de X800 binnekort (bijna) even goed presteert als de 6800 in Doom³

Laatst bewerkt: 3 aug 2004
  3. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Ati brengt binnekort wel nieuwe drivers uit dat de x800 serie goed zal lopen op Doom³.
    Ikzelf zou voor Ati gaan, de 6800 maakt veel geluid , vreet stroom en er zit een grotere koeler op.
    Hoewel Ati een bescheiden kaartje is met zelf ook veel power.

Zoals Pcgameplay al zei, het zijn geen budget kaarten.
    Het is een flinke pot geld voor een kaartje, terwijl de nieuwe Ati duurder is bij mycom als de nieuwe Geforce.

/Edit : Er wordt aanbevolen om een voeding van 480 watt voor de 6800 Ultra te gebruiken , dat is dus erg veel voor een Video-kaart.

4. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga zelf waarschijnlijk de 6800 kopen :)

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat de 6800 serie meer geluid maakt als een x800 is volgens mij een fabeltje. Ik heb zowel een X800 Pro van Sapphire en een 6800GT van XFX in m'n PC gehad, en het geluids niveau was nagenoeg identiek. Bij het opstarten gaat de 6800 koeler op volle toeren, éénmaal in Windows zakt ie terug. Zelfs na een tijdje intensief gamen, maken mijn casefans/ cpu fan nog meer lawaai als de 6800 koeler :9. Alleen de 6800Ultra is voorzien van een grotere koeler. De 6800 en de 6800GT hebben een normale koeler. Als straks (15 augustus) de 2e revisie kaarten uitkomen van de 6800, is het maar afwachten wat de fabrikanten met de koelers doen.

Als je een 6800 Ultra hebt, kan je die gewoon perfect op een 300W of een 350W voeding gebruiken. Velen reviews van websites en gebruikers hebben dat al bewezen. Immers raadt nVidia voor de 6800GT een 350W voeding aan, terwijl die evenveel vermogen opneemt als een Ultra. Die 480W is zoals nVidia zelf al aangaf alleen bedoelt voor de overklokkers onder ons.

Welke je nu beter zou kunnen nemen?
    Een x800 Pro is erg goed, zeer goede driver ondersteuning van Ati, is sterk in Direct3D spellen zoals HL², Far Cry etc.
    De 6800GT is ook een zeer goede videokaart, voordeeltje t.o.v. Ati door Shader Model 3 i.p.v. Shader Model 2.0b. Alleen moeten de games daar nog voor komen uiteraardt. De driver ondersteuning van nVidia is wat rommelig momenteel, veel mensen hebben problemen met Direct3D spellen i.c.m. hun 6800 kaart. Dit is natuurlijk te danken aan de nieuwe architectuur van de videochip, na een aantal driver updates hebben ze het wel onder de knie. nVidia is over het algemeen een stuk sterker in OpenGL spellen zoals Doom³ en Stalker.

Ze gaan beiden voor ongeveer dezelfde prijs over de toonbank, aan beiden zal je ook zoals The Answer al zei een goede kaart hebben. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

6. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    maar als je een asus moederbord hebt moet je bijvoorbeeld dan ook een nvidia asus nemen of mag je ook gewoon die andere

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Hier een kleine benchmark voor de verschillen in shader model

@hierboven, maakt geen reet uit.

8. niekJ

niekJ NiekJ

Leuk Bevonden:
    0
    als je een asus mobo hebt hoef je geen asus kaartje te kopen, maar wat is je budget want voor 200 euro heb je geen 6800, dan zou ik voor een 9800 pro td gaan voor 175 euro of een 5900xt.

9. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    o ik heb zat gelkd om de beste te kopen dus dat is geen probleem ik wil dus gewoon jullie persoonlijke voorkeur hebben

10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Of het een goed idee is om aan de hand van iemands persoonlijke smaak een dure videokaart te gaan kopen?! Maar goed, mijn persoonlijke voorkeur is uit gegaan naar de nVidia 6800 GT. Deze bevalt me dan ook zeer goed.

Deel Deze Pagina