amd atlhon xp +3200 intel pentium 3.2ghz

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door driver3, 3 aug 2004.

1. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    welke van dit is nou beter

2. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Dat kan je niet zo stellen volgens mij. IK heb er niet zo veel verstand van, maar de Atlhon 3200 is goedkoper dan de 3,2 ghz intel en heeft ongeveer de zelfde snelheid. Bovendien ondersteunt Atlhon beter games volgens mij.

3. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar de intel is gewoon echt 3.2ghz en de amd +3200 is ongeveer 2.2 ghz maar dan is ie toch veel langzamer

4. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Zo moet je ze niet vergelijken, megahertzen maken vrij weinig uit nog.. je moet zowiezo prijsklasse's met elkaar vergelijken, en geen processorgetallen, vergelijk dus 2 processoren die even duur zijn, ws komt de athlon dan net iets beter uit de bus...

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zou het niet durfen zeggen. De een zweert het bij Athlon, de ander bij Pentium. Mij maakt het niet zo veel uit, ik ben geen pc guru die overal het snelste en het nieuwste moet hebben en constant zijn pc upgrade met de nieuwste moederboarden, chipsets en dergelijke. Ligt ook aan meerdere factoren. Je kan misschien een minuscuul verschil meten bij de 2 procesoren met voor de rest een gelijke pc. Maar wanneer je hd voller raakt, je minder video/en-of werkgeheugen hebt (programma's die draaien) is het verschil ongetwijfeld ook weer te verwaarlozen.
    Heb een tijd geleden een test gezien (of artikeltje) met Athlon 1800 en Pentium 2000, en kwamen vrijwel gelijk uit, dus aantal mHz zegt niet altijd alles.

Laatst bewerkt: 3 aug 2004
  6. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    ja omdat er bijvoorbeeld bij een spel staat minimaal 2 ghz dus ik denk dat is wel belangrijk

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ga je voor elk onderdeel een nieuw topic maken?

De P4 3.2 GHz is beter dan de Athlon XP 3200+, ook in games.

Bij AMD moet je niet naar de echte kloksnelheid zien aangezien AMD een andere architectuur gebruikt en zo dus meer dinges per cyclus (of hoe dat noemt) kan verwerken. Die 3200+ wilt zeggen dat ie ongeveer even goed presteert als een P4 3.2 GHz

Mag ik je aanraden een AMD64 3000+ te kopen. Deze kost zo'n €20 meer, maar is sneller dan de P4 3.2 GHz in games.

8. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb nu een langzame amd atlhon xp socket a. maar kan ik er dan wel een amd64 in zetten

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Oftewel, de AMD verzet meer werk per Mhz ;)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, dan zul je een nieuw moederbord moeten kopen. Zo'n moederbord voor de AMD 64 (tot en met AMD 64 3400+; socket 754) kost ongeveer €130.

Zo kan je het ook zeggen :).

11. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    dan koop ik wel een amd atlhon xp 3200+ als die ongeveer net zo goe presteert als een intel pentium 3.2ghz

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik dacht die ie ongeveer even goed presteerde als een P4 3.0 GHz, maar die 0.2 GHz zal het niet maken (ook niet in de toekomst).

13. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ik hou het wel bij pentium, ik moet nogal vaak dvd's enzo ..eh.. *back-uppen*
    O-)

14. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    oke dan denk ik dat ik genoeg weet maar dan heb ik nog een vraag waar kan je zien hoeveel je moederbord aan kan kwa procesor. ik heb een asus a7n8x deluxe

15. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    de site van asus al is geprobeerd?

/edit:
    Code:
    Socket A voor AMD® Athlon™XP/ Athlon™/ Duron™ 600MHz ~ 2800+
    Thoroughbred core CPU voorbereid

16. driver3

driver3 xbox owned

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar ik begrijp niet hoeveel ie aan kan kwa procesor daarom vraag ik het maar even

17. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    en wat post ik nou net? :+

18. niekJ

niekJ NiekJ

Leuk Bevonden:
    0
    het getal achter de athlon zijn vrijwel rechtstreeks te vergelijken met de kloksnelheid van een pentium processor, het is zo dat athlon zon 2% minder presteert in rekenwerk als dvd's omzetten, maar is ook weer 2% snellr in games, let wel op dat een amd athlon processor een stuk moeilijker te installeren is dan een pentium processor.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Volgens dat dingetje van Slurpgeit tot 2800+, maar het stoort mij dat dat alleen bij de nederlandse site bijstaat. Niet bij die van de U.K. of North America.

20. Lionhard

Lionhard Guest

ik ook en ik heb een amd en ik ben een game fan..
    dus voor mij is de amd veel beter...

en dat terwijl ik eerst een pentium fanboy was...

maar amd3200 is heeeeel goed voor mij dan...

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk *)

Deel Deze Pagina