MANHUNT uit de schappen

Discussie in 'Algemeen' gestart door The Watcher, 3 aug 2004.

  1. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen waarom deze: 8) smilie erbij staat waar je zegt dat die jongen is vermoord... beetje sadistisch maarja.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik word zo moe van die kortzichtige mensen die meteen een zondebok nemen (de gameswereld dus). Die ouders zijn onuitstaanbaar!! Zij zijn degenen die hun zoon zo slecht hebben opgevoed dat hij aan de drugs ging en iemand ging vermoorden. En dan geven ze gewoon iets makkelijks de schuld.:{
     
  3. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier check dit is ff, eindelijk hebben ze door dat et spel niks met de moord te maken had, iets wat wij natuurlijk allang wisten :p http://www.gamer.nl/nieuws/23078
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Klopt laten we tegelijk maar alles afschaffen wat gevaarlijk is , dan kunnen we direkt terug in de bomen gaan zitten ,er daar kun je ook iemand uitduwen :+
     
  5. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    omg, welke idioot is er dan mee begonnen Manhunt de schuld te geven? jebus wat een debielen. Van mij mogen ze manhunt best uit de winkels halen, saai en stom spel. 'Geweld maakt geen spel, Gameplay doet dat!' zeggik altijd bij zulke spellen...
     
  6. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    De gameplay van Manhunt vind ik ook wel goed hoor, origineel verhaal en redelijk goede besturing en camera gelukkig
     
  7. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Het spel kan hem geinspireerd hebben maar dan hoeft het niet uit de schappen gehaald te worden.
    Wat als ie nou naar een grove horror film gekeken had? Denk maar niet dat die film dan verboden werd.
     
  8. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
  9. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens

    Ik vind persoonlijk Manhunt te ver gaan als spel, maar als andere mensen het wel willen spelen. Voor de rest is het natuurlijk gewoon de verantwoordelijkheid van de opvoeders (dus ook leraren) wat dat kind doet en om in de gaten te houden waar ie allemaal mee bezig is (drugs/geweld).
     
  10. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten Metal Slug 3 gaan verbieden, straks ga ik iemand neerschieten 8)
    Of Samurai Shodown, ik koop een sabel en snij iemand aan flarden. 8)
    Of Mario, ik zie hem op vijanden springen, ik doe het ook alleen spat het hoofd uit elkaar. Ik zeg dan geinspireerd door Mario. 8)

    Het is allemaal onzin, ze hebben nooit zeker een computerspel gespeeld. |:-
    Het spel zou wel een op een zekere manier invloed hebben, maar dat is nog niet de oorzaak/doorslag.
     
  11. Sphinx

    Sphinx Active Member

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    1

    Misschien in de ban van dat het Scary en Crazy shit is? _0/
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    ik vind het een beetje achterlijk, alsof je voor de tijd dat er geweldadige games waren geen gruwelijke moorden werden gepleegd.
     
  13. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan Mario en Metal Slug toch niet vergelijken met Manhunt?? Manhunt is een spel wat vele 'originele' 'doodmaakscènes' heeft, als je deze ziet dan zou het niet zo heel ver weg zijn om te denken: éh dit willik ook welles proberen! Ik bedoel alsik bijvoorbeeld een RPG ofzo speel denkik ook welles: 'Had ik ook maar de 'Force''!
     
  14. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Is toch maar een kut spel.........
     
  15. Sphinx

    Sphinx Active Member

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    1

    Precies! _O_

    In "Pacman" moest je ook de spookjes op eten als je special powers had gekregen.

    En laten we Mario niet vergeten die dan Donkey Kong ze ass whooped met die hamer en die dikke snor van hem, ook HEEL scary.(Eerste Mario ooit op een handheld)
     
  16. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Blijkbaar is de engelse pers op de loop gegaan met halve waarheden. Hier is 't laatste nieuws van http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=pub&aid=3918

    New twist to Manhunt murder allegations
    Rob Fahey 13:34 04/08/2004

    Fresh information raises new questions over media conduct

    Police involved in the Stefan Pakeerah murder case have revealed that the copy of Manhunt at the centre of a tabloid media frenzy last week was found in the possession of the victim, not the killer.

    Newspapers and TV news channels gave significant coverage to the case last week, when the mother of the victim claimed that 17-year-old killer Warren LeBlanc had been "obsessed" with the ultra-violent Rockstar game.

    However, according to a spokesperson for Leicestershire Constabulary, the police division which investigated the murder, the link is even more tenuous than was reported previously - with the game being found not in the room of the murderer, but of the victim.

    "The video game was not found in Warren LeBlanc's room, it was found in Stefan Pakeerah's room," the spokesperson said today. "Leicestershire Constabulary stands by its response that police investigations did not uncover any connections to the video game, the motive for the incident was robbery."

    While it's still entirely plausible that LeBlanc was obsessed with the game, as he and Pakeerah were friends, this new information does raise questions about how the 14-year-old Pakeerah was able to obtain a copy of the 18-rated game; and also about the conduct of the British media in reporting on the story.

    The tabloid press, in particular the extremist right-wing Daily Mail newspaper, have already been heavily criticised for ignoring the police reports and prosecution statements which gave the motive for the murder as robbery, with LeBlanc killing his younger friend in order to pay back a drugs-related debt. Few tabloid stories made any mention of the drugs angle.

    The news will also pour cold water on the intentions of American lawyer Jack Thompson, infamous for his chasing of cases relating to what he judges to be immoral media. Thompson apparently plans to bring a major lawsuit on behalf of the Pakeerah family against Rockstar; the revelation that the game belonged to their son, not to the killer, may well mean that this case is quietly dropped.

    Samengevat: 't motief van de moord had met drugs en schulden te maken, de politie ziet totaal geen relatie tussen 't spel Manhunt en moord, en bovendien had niet de moordenaar maar 't 14-jarige slachtoffer 't spel.
     
  17. Sphinx

    Sphinx Active Member

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    1
    Zie je wel...

    Zo makkelijk om de Games Industrie te pakken, en nou ligt die connectie niet tussen Manhunt en de verdachte.

    Maar nou zullen ze het wel weer zo draaien die ouders dat ze een hele dikke schade vergoeding willen hebben van de makers van Manhunt.
    Want zo gaat dat toch in Amerika.

    Zelfde als een hond in de magnetron, tja stond niet op de gebruiksaanwijzing.
    Maar iedereen met gezond verstand weet beter, maar ondertussen wel miljoenen aan schade vergoedingen krijgen.
     
  18. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    krijgen we eindelijk door dat niet alles kan?
     
  19. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb je het wel gelezen? Het is Engeland, Niet Amerika....

    En ja, mensen zijn zo snel met het beschuldigen van Games tegenwoordig, ik denk dat ik uit me raam ga springen in me Pikachu pakkie, die ken tenslotte ook vliegen....
     
  20. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    *legt zijn zelfgemaakte plasma grenade weg*

    eeeeh...ja echt idioot door games geinspireerd... :{
     

Deel Deze Pagina