[PC] Nintendo DS

Discussie in 'Games' gestart door VliegtuigNL, 26 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het toch uiteindelijk gaat om de games, gelukkig dat xbox geen handheld uitbrengt dat zou niks worden met alleen fps spellen :p. maar muziek luisteren tijdens het spelen lijk me heel relax dus dat ga k cker gebruiken. ik gebruik me dvd speler in me xbox cker wel vaak, ik denk niet dat ik de enige ben, ik heb in me kamer geen losse dvd speler en is zeker wel relax om gewoon in je kamer dvd te kijken dan perse in de woonkamer. voor de psp zou k cker advent children nemen dat is gewoon het spel voor de psp, en cker met de grafische vermogen van psp wordt t gewoon supermooi. nintendo ds heeft cker veel japanse softwaredevelopers achter zich dus dat is alleen maar voordeel nu nog kijken welke games ze gaan uitbrengen. maar k zou echt niet weten welke ik moet nemen ze hebben beiden hun voordelen. maar ik denk dat we alleen de ''bekende'' games krijgen in europa waardoor je n groot gameaanbod mist van de nintendo ds. en dan krijg je zo'n vertekend beeld van mario plaatjes dus dan kies ik eerder voor sony maar wie weet dat europese gamedistribiteurs eens hun best doen om meer leuke games uit japan te importern
     
  2. little_muppet

    little_muppet Kirby!!!

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je hoe vet het is om op zo'n ding films te kijke...denk aan de uren die je moet doorbrengen in de auto/trein/vliegtuig als je op vakantie gaat.
    Dan vind ik zo'n functie toch echt wel handig.
    (denk ook aan tussen uren op school 8) ) en als je zo'n ding koopt voor het gamen snap ik nog steeds niet wat je aan dat tweede schermpje hebt, dan heb je een mapje op een apart scherm ipv in een vd hoeken van het andere scherm :{ gaaf joh.

    en ja ik gebruik mijn xbox zeker vaak om dvd's op te kijken :cool:
     
  3. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja, ik zie wel.
    De DS spreekt mij vooral aan omdat het en cool desing is , je schermpje(s) zijn beschermd en het heeft een aantrekkelijk prijskaarte.
     
  4. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    omg het gaat niet alleen om een mapje hoor.
    het is harstikke handig als je bijv bij rpg's al je menu's op het onderste schermpje hebt en het speelveld op het bovenste schermpje
     
  5. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dat is t zelfde als met twee tv's naast elkaar of opelkaar, lijk me toch fijner als je op 1 beeld kan concentreren. Als t scherm gewoon 1 grote was dan was t tog ook geen probleem gweest, om bij rpgs de 2 onderdelen van elkaar af te scheiden..
     
  6. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan er dus gewoon GBA games op spelen, ik zat er erg over na te denken om een GBA SP te halen, maar, mede door de prijs, ga ik denk ik toch een DS in huis halen _O_
     
  7. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het helemaal eens met Binh!
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Idd is de DS GBA backwards compatibel.
     
  9. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Hehe, Nintendo heeft z'n zaakjes weer goed voor mekaar :)
    De PsP is voor mij passé :cool:
     
  10. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de prijs van de games voor de DS al bekend?
     
  11. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0

    Zal wel rond de 50 á 60 worden he ;)
     
  12. little_muppet

    little_muppet Kirby!!!

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    haha kzie et al voor me ds zelf 150 euro iedereen zo'n ding meteen kopen, blijken de games 100 euro te zijn 8) :p

    _0/ DS _0/
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Jah ik gok hierop:
    DS: 150 euro
    DS Games: 60 euro
    PSP: 350 euro
    PSP games: 25 euro

    Dus jah het ligt eraan hoeveel games je dan wil gaan aanschaffen. Al koop je veel games, dan ben je dus een stukje goedkoper uit met de PSP uiteindelijk. LET OP dit zijn mijn hersenspinsels he, dus dit is niets officieels. Alleen gebaseerd op de info die ik tot nu toe over beide handhelds heb.

    Dit is op de bovengenoemde prijzen gebaseerd:
    DS+7games: 570euro
    PSP+7games: 525 euro
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2004
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Dit slaat echt nergens op. Zeg dan meteen dat je de DS niks vind.
    Bij (de meeste) shooters zie je toch ook informatie in de hoeken van het beeld? (Health, ammo enz.) Dan moet je ook wegkijken van het midden, waar alles gebeurt.

    Nee, door de twee schermen gaan er veel deuren open die eerst dicht waren, of helemaal niet bestonden. Origineel concept dus!
     
  15. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    De 2 schermen zijn van elkaar gescheiden op n heel ander manier dan wat je bedoelt bij shooter van ammo en je gezichtsveld.
    [​IMG]
    dit kan je toch niet vergelijken met wat je zegt.

    Het is orgineel en vernieuwend maar ik zie alleen niet wat er handig aan is. Misschien als je onderin een mp3 lijst kon zien en daarboven het spel dan lijk t me wel handig maar bij rpg of bij n race game is voortdurend wisselen van kijkrichting hinderlijk lijk mij..
     
  16. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    het zou handig zijn als je kon kiezen in welk schermpje je speelveld ziet en in welk schermpje je map ziet.
    Ik hoop dat die functie erbij komt.
     
  17. little_muppet

    little_muppet Kirby!!!

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk igg over de DS en PSP prijs het zelfde maar denk zelf dat de games voor de DS 65 worden en de PSP 40

    toch ga ik zker voor de psp! :cool:
     
  18. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar halen jullie die wijsheid vandaan om te zeggen dat de spellen rond de 60 euro gaan kosten? Ik wil wel eens een bron zien.

    Zoiets als dit , waar staat dat de spellen waarschijnlijk 35 dollar of minder gaan kosten...

    Verder zou ik voor de DS gaan, ookal heeft de PSP betere graphics en kun je er muziek op luisteren en films op kijken. De laatste twee dingen doe ik wel ergens anders mee [zoals mijn Xbox *) ] en graphics hebben mijn gameboyleven nooit verziekt. Ik vind sowieso dat de graphics wel een van de laatste punten is waar je naar moet kijken. Ik ben vaak genoeg verslaafd geweest aan die lelijke gameboy spelletjes...De DS heeft gewoon leuke dingetjes die de gameplay ontzettend veranderen [touchscreen, dat ene voice ding, etc.]. En het is nog goedkoop ook, geen grote nadelen voor mij.......op mijn spaarpotje na.
     
  19. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ze DENKEN dat de prijzen zo eruit zullen zien, dus puur subjectief hoewel een is gebaseerd op wat gezien hebben :confused:
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2004
  20. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    maar hoezo zouwen de spellen van de psp goedkoper worden als die van de ds??:confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina