Grote TV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MasterApu, 9 aug 2004.

1. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben misschien van plan een nieuwe tv te kopen. Ik heb op het moment een Samsung tv van 55 cm. Ik wil kijken voor een blad scherm en een groter beeld. Ik wil hem ophangen, daarnaast is mijn budget 400 á 500 euro.

2. sgt. Peace

sgt. Peace love and peace

Leuk Bevonden:
    0
    phoeh ... volgens mij gaan die platte tv's voor niet minder dan 1500 over de toonbank, helaas.

3. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    jep. Of je moet een hele kleine lcd willen kopen. Maar dan praten we over computerscherm formaat. (neem gewoon een breedbeeld van Samsung of een ander Oosters merk.

4. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er 1 gezien voor rond de 800 euro in een IT's krantje.

5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Je kan beter nu nog een leuke breedbeeld met 100 hertz kopen.

Over 1 a 2 jaar, zijn die grote met 100 hertz etc... pas onder de 1000 euro.

Waarom nu 1500 - 2000 euro uitgeven aan een tv dat nog ver in ontwikkeling is, als je ook al een super mooie grote breedbeeld kan kopen voor 700 - 800 euro?!

6. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Sony KV 28(of 29 scheelt nauwelijks) cl 11

Ik ga em binnekort halen.. ongeveer 500 euro.. in de Dolby Digital Thread staat al een post van mij met een plaatje specs etc.

edit: sorry, bedoel je nou plat á la lcd/plasma of gewoon een vlak beeldscherm.. deze sony is uiteraard geen lcd/plasma..

Laatst bewerkt: 9 aug 2004
  7. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Heb je er plaatje van?
    Ik ga ook nieuwe tv kopen...

8. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Aha dus met een plat beeldscherm ben je veel geld kwijt. Wat raden jullie dan aan? Ik heb er niet zoveel verstand van.

9. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er eigenlijk helemaal aan wat voor soort tv jij wilt hebben. Moet het een breedbeeld zijn, hoe groot en moeten er nog speciale dingen op en aan zitten.

Zo weet ik bijvoorbeeld dat phillips of sony gebruikt maakt van een pixelplus techniek voor scherper beeld. Natuurlijk zijn dit erg goede merken, maar kom je dichterbij het scherm waar deze techniek is toegepast, dan word het allemaal erg korrelig. Sony vind ik zelf een erg goed merk. Zelf hebben wij thuis een loewe. Een 100hz breedbeeld 80cm. Natuurlijk heeft dit weer zijn prijskaartje. De 100hz tv's hebben over het algemeen een rustiger beeld. Dit kun je zien aan de bijvoorbeeld trillende letters tijdens een film.

Hiervoor hebben wij een jvc gehad die naar onze mening niet echt lang meeging. Er kwamen na een aantal jaar vreemde strepen onder en bovenin het beeld wat subtitels onleesbaar maakte.

10. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Klik

11. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm ik lees vaak over 100 hz. Wat houd dit in? Scherper beeld? Ik heb nu een 55 cm. En ik wil toch een verbetering. Dus naar welke maat kan ik dan het best op zoek. Ik ben wel altijd tevreden geweest met mijn samsung die ik nu heb.

12. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    100 hz is rustiger voor je ogen. Je ogen kijken met 50hz (=keer/sec) als je tv dat ook is kan het zijn dat je af en toe 'niets' ziet, dit is onbewust en je hersenen kompenseren dit. Als je tv 100 hz (of 60) is, is de kans kleiner dat je tussendoor een zwart beeld ziet, dit geeft een rustiger beeld. Denk maar aan een stroboscoop, en hoe je dan toch iets ziet als het licht uit is.

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Jongens jullie zetten deze gast helemaal op het verkeerde been. De tv's met platte beeldschermen zijn helemaal niet zo duur. Plasma tv's en lcd's zijn duur ja, maar er bestaat ook zoiets als gewone tv's met een plat scherm.

Als ik jou was zou ik dan wel een breedbeeld kopen, want de gewone rechte hoekige tv's worden express duur gehouden zodat mensen breedbeeld tv's gaan kopen. Mijn sony breedbeeld van 72 cm koste 600 euro (nu 700). Maar je hebt er ook van andere merken die goedkoper zijn.

Edit: Als je toch een rechthoekige wilt, dan moet je gaan kijken voor tv's met een grote van 70 cm. Een vriend van me had zo' n tv (met platte beeldbuis) voor 400 euro.

14. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    En is die plat? Zijn breedbeeld tv's vaak plat?

15. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn ze meestal vaak plat. Maar er zijn natuurlijk ook tv's die een wat rondere beeldbuis hebben.
    Ze zijn plat omdat er dan een stuk minder weerkaatsing is vanaf bijvoorbeeld een irritante zon. Meestal zijn dit ook geen glazen beeldbuizen. Ook dit ivm met de weerkaatsing van licht en het is gewoonweg goedkoper.

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil begin volgend jaar een nieuwe kijkbuis kopen. Heel waarschijnlijk wordt het de Panasonic TX-36PD30, of als het met de financieen wat tegenzit zijn kleinere broertje de TX-32PD30.

17. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een 70 cm van philips met blackline beeldbuis, best chill ding en een mooie prijs: 459 euro destijds.

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps..

Ik ben een verwend nest ... mijn ouders hebben een 106cm Philips plasma, thank god for the staatsloterij 8), prijs laten we even achterwege O-)

19. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    vers hoor, maar xboxed dat ook nog een btje, kheb gehoord dat het beeld soms te traag is, kheb het op onze lcd nog niet uitgeprobeerd

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kwil ook nog een breedbeeld, had de Finlux 72R100MC op t oog, 100 hz, 72 cm en vrij goedkoop (400+). De beeldkwaliteit schijnt goed te zijn volgens de peeps op www.kieskeurig.nl. Maar ik heb t idee dat ie na een tijdje kapot gaat dus kzit nu weer te twijfelen. Eisen zijn 100 hz en niet kleiner dan 70 cm. Iemand een ideetje?

Deel Deze Pagina