Ik heb 2 harde schijven in mijn pc, een met 20 gig met daarop windows XP pro, en nog een van 4 gig met daarop RedHat Linux 9.0, alleen het probleem is, in dos en windows ziet ie de hd met linux er niet op, ik krijg het er niet af, de cd van xp onder linux er in stoppen werkt ook niet, maar ik wil het er af, en de bootloader ook, hoe doe ik dit??
Hmm al lang geleden dat ik linux heb gedraaid maar ga naar op IRC naar #linux.be op qaukenet.org die helpen je wel verder
tja dan ken ik je niet helpen lang... geleden dat ik linux heb gedraaid... maar ik ken je wel zeggen wat ik heb gedaan... ik heb gewoon men HDD gekilt en NTFS van gemaakt en windows xp geinstalt!
Ik denk dat je deze vraag beter bij deze experts kan stellen: gathering.tweakers.net. Die hebben daar veel meer verstand van.
tweaker meldt zich lekker zouteloze reakties hier trouwens. "Koop een nieuwe computer" en "Wat moet je met een 4Gb hdd, stop er een nieuwe in"....damn. Hdd kan opgedeeld worden in verschillende partities en deze krijgen een bestandssysteem mee, een soort organisatieschema zeg maar . Bij win9x e.d. was dat FAT32, bij Dos FAT en bij WinXP en NT-systemen (XP dus ook) meestal NTFS en Linux/Unix zodoende ook een eigen soort (welke ik even kwijt ben ). Het leuke is dat niet elk OS met elk systeem kan communiceren, zo zie je bijvoorbeeld geen NTFS in Dos e.d. Wat jij nodig hebt is een goed partitioneerprogramma, namelijk PartitionMagic ofzo. Maak daarmee een bootdisk en dan zou het gewoon moeten lukken. Succes
dus als ik de partitie weg haal, dan krijg ik ook geen gezeik met grub?? want die bootloader wil ik er ook af hebben
Geen probleem, op internet zijn genoeg Dos-bootimages te vinden. Zoek het programma WinImage en dan op internet de goeie bootimage. Het probleem met fdisk /mbr is wel dat ie dan helemaal niks meer boot ook als je een andere partitie als bootable-primairy zet ofzo. Misschien kan je in de help van Grub vinden hoe dat moet.