Ninja Gaiden damaged disc

Discussie in 'Algemeen' gestart door Staf, 13 aug 2004.

  1. Staf

    Staf Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een eigenaardig probleem met Ninja Gaiden en ik ben een beetje radeloos. Ik had een XBOX die al een tijdje oud was. Iets gekocht na de launch van de console. Een 2 weekjes geleden heb ik Ninja Gaiden gekocht. Fantastisch spel maar in level 6 bij Alma kreeg ik een "Dirty disc or damaged disc" error. Het spel omgeruild voor een nieuwe. Natuurlijk hetzelfde probleem.

    Nu vertelde ik dit in de winkel en zeiden ze dat het de XBOX zelf was en dat ik best een nieuwe kon kopen daar de reparatieprijs over de 100 EUR zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan en heb ik een nieuwe XBOX gekocht. Nu zijn we 2 dagen later. Ben ik net weer aan de eindbaas Alma. Nu speelt er totaal niets meer qua filmpje als ze moet verschijnen, maar krijg ik direct een "Dirty or damaged disc error" :'-(

    Wat moet ik doen? De XBOX is net 2 dagen oud, en het spel is een omgewisselde DVD. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer :'-(

    Bedankt alvast ...

    S.
     
  2. tomhasj

    tomhasj baklap!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daar zelf ook heel veel last van gehad, maar gek genoeg ging dat voorbij nadat ik dat spel bij een vriend had gespeelt. Ik weet ook niet wat er mis was, wou even kijken of het aan het spel lag of aan mijn xbox, hopelijk gaat het bij jouw ook voorbij :)
     
  3. Staf

    Staf Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja het rare is dat dit spel ook niet draaide op m'n vorige xbox. En te denken dat ik hiervoor een nieuwe heb gekocht :confused:

    Ik heb nu nog 5x geprobeerd. Subtitles aan/af, aspect ratio veranderd, andere speech. Niets. Elke keer die Alma moet verschijnen aan het altaar, dirty or damaged bla bla bla. Ik krijg niets qua filmpje, ik kan het nog niet eens skippen. Daar waar de vorige xbox nog stotterend het filmpje gaf, en meestal na het verslaan van Alma een dirty disc gaf. Ik zal morgen maar naar de helpdesk bellen. De winkel gaat me dit spel geen 3e keer omruilen, ze deden nu al moeilijk.

    Gelukkig kan Rallisport Challenge II me het leed momenteel even vergeten ;)
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.853
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Je hebt een nieuwe xbox gekocht!?
    Sinds wanneer kost repareren 100€ Bij welke winkel was dit dat je het advies kreeg om gewoon maar ff een nieuwe xbox te kopen!? Als al je andere games ht gewoon nog doen enzo, dan weet je toch dat het waarschijnlijk niet aan je xbox ligt!?

    Je had het beste gewoon de xbox service lijn kunnen bellen, en ook al is je xbox al een tijdje oud, hun service is erg goed dus je hebt grote kans dat ze hem toch gewoon voor niks hadden opgehaald en gemaakt.
    Als ik jou was zou ik ook maar ff die ninja gaiden snel omruilen.

    Succes ermee verder, wat je ook gaat doen. En niet meer terug naar die winkel gaan want ze lichten je op.
     
  5. Gandwarf

    Gandwarf Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, een vriend van mij had hetzelfde probleem, ook bij het filnpje van Alma en sinds kort begint mijn versie ook te haperen op dit punt. Blijkbaar een foutje bij het persen van de DVD. Als ik de DVD bekijkt zie ik ook een band lopen die er wat anders uitziet als normaal.
    Misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem (ik heb het ergens anders ook wel eens gelezen) en is er inderdaad een slechte batch uit de fabriek gekomen.

    PS Als ik het filmpje wegdruk kan ik gelukkig wel gewoon verder.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bel de helpdesk ... waarschijnlijk is je dvd drive kadduk
     
  7. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou die nieuwe xbox terug brengen ja, omdat die het probleem niet heeft verholpen zoals die kerel had gezegd! Want nu heb je dus 2 xboxen met hetzelfde probleem...
    en inderdaad gewoon het service nummer bellen.. komen ze 'm ophalen en terugbrengen.. voor nop. Heb ik zelf ook een keer gedaan. Dinsdag kwamen ze 'm ophalen, donderdag had ik 'm gerepareerd terug!

    Rally-ho
     
  8. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik belde op naar de helpdesk en mijn xbox was één maand buiten garantie. Als ik de xbox wilde reparen dan kwamen de kosten rond de 130 euro te liggen :{ .
     
  9. Staf

    Staf Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb naar de helpdesk gebeld. Het is in ieder geval een gekend probleem. Iemand zijn xbox was momenteel onderweg met exact hetzelfde probleem. Level 6 met Alma en het altaar.

    Hij sprak eerst je kan wachten aangezien er een patch met bugfixes van Tecmo onderweg is voor Ninja Gaiden. Maar het veiligste is de xbox in reparatie te laten gaan. Het game bijvoegen + een omschrijving met de nodige stappen om de xbox te doen "crashen".

    Dit is m'n 2e xbox ja. Ik ga hem niet inruilen. M'n vorige xbox is errmmz niet echt origineel meer. Nu met de nieuwe xbox heb ik xbox live. Daar zie ik absoluut niet tegen op ;)

    Alles is gekocht in Game Mania. Een keten in België. Ik ga alvast m'n serienummer opschrijven, en de vriendelijke meneer terugbellen. De xbox zou max 2 weken wegblijven. Hopelijk heb ik hem sneller terug.
     
  10. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    ik heb ook zoiets gehad, maar dan met magic battlegrounds
    daar liep hij steeds vast bij een leven...
    Toen bleek het probleem te zijn dat ik meer dan 5 andere spellen tussendoor ahd gedaan en dan verliest hij een gedeelte van het geheugen derover ofzo...
    je zou dus kunnen proberen zonder teveel andere spellen ertussendoor
    of expres 5 andere derin doen en daarna nog eens proberen, zodat hij de files nog een keer inlaad
     
  11. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Fuck ik hoop niet dat ik dat probleem krijg ik ben nu bij level 5 dus........
    Wat betreft je probleem, wat heavenraiser zegt zou misschien werken.
     
  12. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    ff offtopic: Hoe lang heeft een xbox garantie?
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    2 jaar garantie ofzo. maar 2 van mijn vrienden hebben ook NG en die hadden het eerst ook. maar toen hebben ze het nog een keer geprobeerd en toen deed hij het weer normaal..
     
  14. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    2 jaar.
     
  15. NimroD

    NimroD Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de dixons zei die gast dat ik moest dokken als ik 2 jaar garantie wou.
    Hij zei dat er standaard 1 jaar op zit. :confused:
     
  16. GodSpeeD

    GodSpeeD Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik. Heb de disk toen ingeruild voor een nieuwe en toen was het weer OK. Ik zou mijn BOX niet laten repareren, als het een hardware probleem zou zijn zouden al mijn games er last van moeten hebben. Dat is niet zo. Ja, soms krijg ik het ook wel eens bij een andere game maar een keertje booten en dan gaat het weer.

    Ik zal eens kijken of het nu goed blijft gaan,...
     
  17. mastaxxl

    mastaxxl HOLLANDIA

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Das balen
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2004
  18. mastaxxl

    mastaxxl HOLLANDIA

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dus ook dat probleem, en de xbox laten maken. Maar hij doet het nog steeds niet goed, het probleem ligt aan de ninja gaiden dvd. die zijn verkeerd gedrukt. Maar nu dat ik hem heb uitgespeeld, blijft hij vastzitten in level 1. Zwaar verneukt dus. |:-
     
  19. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    als je xbox gemaakt is, dan heb je toch weer opnieuw 2 jaar garantie? iig op het gerepareerde? of niet?

    Rally-ho
     
  20. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, dan zou ik hem aan het eind van het 2e jaar van de garantie ff kapot maken..... weer 2 jaar gratis garantie, nee dat werkt niet je hebt alleen 2 jaar na de aankoopdatum garantie.
    Even een vraag aan iedereen met de dirty disc error, hebben jullie op de onderkant van de disc een soort van rare strepen staan?
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2004

Deel Deze Pagina