Microsoft wilt Nintendo

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door darkmaster_85, 4 aug 2004.

  1. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik snapte het al toen ik de threadtitel las hoor ;)
    Om het simpel uit te leggen: Dat Bill Gates Nintendo over wil kopen wil niet zeggen dat hij dit ook gaat doen. Sommige hier lijken dat over het hoofd te zien :)
     
  2. il bruto

    il bruto Flame Fury

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    2
    juist,hij zit momenteel (al dan niet serieus) gewoon te wachten,en mocht Nintendo met een bod komen,zou ie daar wel op willen ingaan.
     
  3. Nintendo heeft ook gereageerd:

    TOKIO - De spelcomputerfabrikant Nintendo heeft donderdag ontkend mogelijk te worden overgenomen door Microsoft. "Nintendo staat niet te koop en van gesprekken daarover is ook helemaal geen sprake", aldus de Japanse onderneming.

    Met deze ontkenning reageert Nintendo op uitlatingen van Bill Gates, de hoogste baas van Microsoft, in het Duitse financiële weekblad WirtschaftsWoche. Hij zou onmiddellijk een bod doen als Nintendo's meerderheidsaandeelhouder, Hiroshi Yamauchi, bereid is tot verkoop. Nintendo verklaarde dat het bedrijf nooit is benaderd door Microsoft over een mogelijke overname van de aandelen.

    Microsoft en Nintendo zijn elkaars grote rivalen met de spelcomputers Xbox en GameCube. Beide bedrijven hebben in vergelijking met de dominante Playstation van Sony een bescheiden marktaandeel.

    Aldus www.nu.nl
     
  4. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Leek mij wel te verwachten. Niet alleen door alles wat WouteR zegt, maar ook door het feit dat Nintendo een nieuwe console in de maak heeft waar veel tijd en geld in heeft gezeten, met de nieuwe DS komt...misschien een kleine revolutie, en natuurlijk een nieuwe Gameboy. Als MS Nintendo zou overnemen, zou een deel voor niks zijn geweest lijkt me zo....> veel kosten dus.

    En ik zie het nog niet gebeuren dat een groot bedrijf als MS, dat Nintendo niet nodig zal hebben om rond te komen, een ander groot bedrijf, dat MS ook niet nodig heeft om rond te komen, over zal nemen. Nintendo gaat btw. niet voor niets al meer dan zo'n 20 jaartjes mee.
     
  5. Wel lachen dat door 1 uitspraak van Gates de aandelen van Nintendo stijgen met 5%
     
  6. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Weggeven is natuurlijk onzin, want dan komt er helemaal geen geld binnen en dat is weer slecht voor de cash-flow.
     
  7. darkmaster_85

    darkmaster_85 ...

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo ontkent overnameplannen Microsoft

    TOKIO - De spelcomputerfabrikant Nintendo heeft donderdag ontkend mogelijk te worden overgenomen door Microsoft. "Nintendo staat niet te koop en van gesprekken daarover is ook helemaal geen sprake", aldus de Japanse onderneming.

    Met deze ontkenning reageert Nintendo op uitlatingen van Bill Gates, de hoogste baas van Microsoft, in het Duitse financiële weekblad WirtschaftsWoche. Hij zou onmiddellijk een bod doen als Nintendo's meerderheidsaandeelhouder, Hiroshi Yamauchi, bereid is tot verkoop. Nintendo verklaarde dat het bedrijf nooit is benaderd door Microsoft over een mogelijke overname van de aandelen.


    Microsoft en Nintendo zijn elkaars grote rivalen met de spelcomputers Xbox en GameCube. Beide bedrijven hebben in vergelijking met de dominante Playstation van Sony een bescheiden marktaandeel.

    Bron: www.nu.nl
     
  8. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    lees post 63 eens :+
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Exactly. De journalist vraagt slechts iets, Gates antwoord eerlijk. Maar in dit geval, ondanks zijn eerdere pogingen, blijft het bij wil en betekent het niet dat hij er serieus mee bezig is, met onderhandelen.

    "Ja ik wil ook een Porsche Carrera GT kopen," betekent niet dat ik het ook ga doen of naar Oostenrijk afreis om te kijken of het mogelijk is.
     
  10. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het niet zo fijn gaat worden voor ons, er komt minder concurrentie, dus kan alles veel duurder worden dan het nu al is
     
  11. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Suggestieve overname van Nintendo door Microsoft.

    Ik denk dat het alleen maar positief is voor de markt zoals hij er nu voorstaat.
    Nintendo verkoopt veel van haar spellen nu redelijk duur. Het brengt haar 'Gameboy' spellen duur uit, terwijl een groot deel daarvan gewoon poorts zijn van oude SNES spellen. Tuurlijk, er zitten ook goede spellen bij, maar die zijn ook goedkoper om te maken natuurlijk. Er zijn veel berichten dat Nintendo het steeds slechter doet op de Console markt. Tegenvallende verkopen en steeds minder goede (poort) games naar de console (spellen zoals GTA).

    Ik denk dat het in ieder zijn voordeel zou zijn als Nintendo zich bij Microsoft zou voegen. Ik denk dat weinig mensen het leuk vinden als Nintendo hetzelfde overkomt als SEGA met de Dreamcast. De 'klassieke' (zoals Mario, Zelda enz) spellen van Nintendo zijn gewoon kwa gameplay altijd erg leuk en uitdagend. Het zou zonde zijn als al die pracht verloren zou gaan.

    De positie van Sony op de console markt wordt natuurlijk steeds sterker. Niet dat Sony een slechte leverancier is, maar er moet toch nog concurrentie blijven. De prijs zou er denk alleen maar op vooruit gaan. Als Microsoft zich in een directe concurrentie postitie bevind tegenover Sony, moet hij zijn prijzen wel verlagen. Samen met Nintendo zou Microsoft een sterke software lineup hebben. Verder zou hij nog GTA exclusief (en dan bedoel ik ook exclusief) voor de XBOX moeten opkopen. GTA is een geweldige reeks en zou zeker het spellenaanbod wat momenteel op de XBOX is verbeteren. Sony moet het vooral hebben van hun uitstekende marketing en uitgebreide spellenaanbod voor alle soort mensen. Ze willen uiteindelijk natuurlijk dat iedereen een Playstation in huis heeft met een Sony televisie enzovoorts. Microsoft heeft denk eerder baat bij als het de PC markt en de Console markt onder controle heeft.

    Ik heb vernomen dat de Xbox 2 ergens in 2006 zes uitkomt. Ik vind dit op zich wel een goed idee. De Xbox zal nu toch niet meer een enorme massa fans achter zich winnen, daar is het al veel te laat voor. Het is nu hun doel om een technisch ongeevenaarde console te creeren waar ook voor developers makkelijk voor te ontwikkelen is. We moeten gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.Ik denk dat Microsoft nog wel een paar verrassingen in petto heeft.

    Over die Japanse spellen op de Nintendo. Ook al zouden ze dan worden uitgegeven op de opvolger van de XBOX. Zou er dan veel intresse voor zijn door 'leke' gamers? Ik denk dat het commercieel een slechte zet zou zijn. Maar zou het voor Microsoft nog aantrekkelijk zijn om spellen uit te geven (of zelfs al de XBOX) in Japan. De meeste Japanners moeten daar toch al niets van hebben. Die spellen zijn alleen maar voor de echte liefhebbers, netzoals bv. Modern Flightsims.

    Stiekem hoop ik dat Nintendo gewoon keihard terugkomt in de Console markt, maar dat is zoals het er nu voor staat alleen maar uitgaan van het onmogelijke. Verder wil ik het hier bij laten.

    Groeten, Ganontoad

    Voor degene die reageren: Leg je reactie nader uit, anders vervuil je het forum alleen maar, zoals zo velen dat doen.
     
  12. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    nintendo zal volgens mij nooit fuseren of ze laten overnemen, het is een bedrijf met hele eigen ideeen.
    de ideologieen van microsoft en nintendo komen volgens mij ook totaal niet overeen.

    het is ook onnodig, nintendo maakt een enorme omzet dankzij de enorme succesen van de gameboy's, dat de cube het iets minder doet maakt daarom niet zoveel uit.
     
  13. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    als nintendo bij microsoft komt kan nooit (wat doen ze namelijk met de nintendo ds??)

    @ganontoad
    mooi getypt :cool:

    ja ik hoop eigelijk ook wel dat nintendo terug komt, ik heb helemaal nix tegen nintendo,sony, en natuurlijk microsoft:+ ik wou ook een GC kopen eigelijk (of meer OF een GC maar veel vrienden van mij kochten een xbox en ik zag hoe goed die was) de zelda reeks is echt heel mooi/goed. ik heb op mijn N64 ook zelda (de eerste game die ik helemaal verscheurt had)

    op somige gebieden zou het wel fijn zijn als nintendo bij microsoft kwam, ik zou echt zelda wel op mijn xbox willen.

    maar dat is het zelfde als dat ik ooit de roddel van: dat er miss ooit in 200.. een game console zou komen die alle spelen kan spelen, dit kan echt noooit. want dan gaan veel bedrijven verlies draaien en hoeven mensen niet meer special ergen voor kijken (xbox of zo) maar dan staan er 2 rijen (console en pc). ik geloofde dit gelijk niet,dus.....
     
  14. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo 64 & Suggestieve overname

    Ik heb ook een Nintendo 64. Het heeft echt me 'puber' leven verrijkt. Ik heb een paar spellen op de Nintendo 64 die ik gewoon nu nog beter vind dan de meeste spellen van hedendaags. Bijvoorbeeld Perfect Dark, Zelda (niet Majora's mask; die vond ik slechter dan de 1e op de Nintendo 64),Donkey Kong 64, Road Rash, Goldeneye, Banjo Tooie en nog een paar andere leuken. Het gaat er gewoon om dat de gameplay op die console echt tot het uiterste was gebracht.

    Maar toen de Gamecube kwam zat ik enorm te twijfelen. In de eerste instantie wou ik de Gamecube kopen. Ik wou zo graag Smash Brothers: Melee hebben, daar alleen al zou ik de console voor kopen. Toen kwam de XBOX uit (met de belachelijke prijs van +/- 450 euro) met Halo en toen was ik eigenlijk al een beetje verkocht. Zo mooi beeld en geluid, maar vooral ook geweldig voor de toekomst, over een jaar of 2/3, wanneer alle 'top' spellen uitkomen. Maar ze blijven nu toch wel een beetje uit vind ik. Waarom hoor ik helemaal niets van Perfect Dark 2. Mede daardoor heb ik de XBOX gekocht. De toekomstige verwachting dat ik dat spel met alle pracht en praal op de XBOX kon spelen. Nu lijkt het een launch titel te worden voor de XBOX 2. Het enigste wat ik nou echt leuk vind op de XBOX is dan GTA:Double Pack. Voor de rest is het niet echt van...'Dat spel wil ik nou echt kosten wat het kocht hebben'.En dat had ik wel bij de Nintendo 64 (160 gulden O-) ) Ik hoop echt dat dat in de toekomst beter gaat met de XBOX. Daarom vind ik het helemaal geen probleem als Microsoft Nintendo overneemt. Ik kan als Nintendo een spellen produceert voor de XBOX toch wel verwachten dat ze prima spellen afleveren.

    Waarom zouden ze slechten spellen uitbrengen op de XBOX? Dat kost hun dan ook geld. Het gaat bij alle bedrijven toch maar om de winst. Misschien is er bij Nintendo toch nog een beetje 'eer' om spellen te ontwikkelen. Dat komt bij spellen als Zelda dan alleen maar tot goede. Dus dat ze niet zouden willen fuseren met Microsoft slaat denk ik nergens op. Zoals ik al zei het gaat om de winst. Als Nintendo meer geld kan verdienen als het onder Microsoft werkt, dan zullen ze dat zeker doen. Maar zo ver is het denk ik nog niet. Zolang hun 'Gameboy' goed blijft verkopen zitten ze goed. Alleen komt Sony binnenkort ook op die markt met de PSP. Ik weet niet wat ik daar van kan verwachten, maar Sony heeft ze zaken vast wel goed voor elkaar en speelt denk ik uiteindelijk heel erg goed op de vraag van de markt. Mijn enigste twijfel is wat de prijs zal zijn, daar kunnen ze nog door de mand vallen.

    Graag hoor ik jullie reactie!

    Greetz,

    Ganontoad
     
  15. HomerJ

    HomerJ Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Ganontoad waarom koop je nu geen Gamecube met Super smash meer? Kost haast niks meer en ik speel het spel na 2 Jaar met vrienden nog steeds! En voor de prijs maakt het helemaal niet meer uit _O_
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2004
  16. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou wel mooi zijn want sommige games zie ik graag van de GC naar de xbox komen. Zoals Monkey Ball, Mario Kart, Mario, Metriod Prime en Zelda enzovoorts.
     
  17. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamecube kopen? <HOMER J>

    Er zijn wel een paar spellen waarvoor ik de Gamecube zou willen kopen. Toch koop ik de Gamecube niet, ook al is de Gamecube momenteel heel erg goedkoop. En trouwens, Super Smash Brothers: Melee kan je het beste spelen met vrienden! Het feit dat ik nu al bijna 20 ben zie ik mezelf niet echt meer continue spelletjes spelen O-) . Als ik 16 was had ik de Gamecube nog wel gekocht, maar als je dat koopt moet je ook weer 3 controllers erbij kopen wat best prijzig is. Daar heb ik nu eenmaal niet al dat geld voor over.

    Greetz,

    Ganontoad
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2004
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    de kans dat ht gebeurt is klein alleen is hij groter dan vorige keer (in '99 heeft MS ook al geprobeert "N" over te nemen, alleen Nintendo had toen nog veel vertrouwen in de cube) omdat de cube toch wel redelijk geflopt is.
    maja je hebt altijd nog te maken met japans eergevoel en al die shit. :{
     
  19. Bartflash

    Bartflash ...Hip-Hop...

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat nintendo vanwege het geld dat ze daarmee kunnen verdienen onder microsoft gaat werken, hooguit vanwege het geld dat microsoft kan bieden waardoor ze meer budget hebben om wat meer gewaagde, experimentele échte nintendo-producten op de markt te brengen.
    Nintendo heeft nog steeds het Japanse gevoel voor traditie en eer, waardoor ze niet snel alleen op basis van winst een deal zullen sluiten.
    Ook denk ik niet dat een fusie positief zou zijn voor de gamers, want ik denk dat de selectie games waarschijnlijk kleiner zou worden. Ik denk dat men alleen nog maar de beste producten uit beide richtingen (nintendo; originaliteit, gameplay. en xbox; grootse games, graphics) uit zouden brengen.
    Dit zou de gamer misschien erg goede, maar minder bekende games kunnen kosten. (niet vragen welke, dit gaat over 'de toekomst')
     
  20. X-TIM-X

    X-TIM-X Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien komt zelda dan wel uit voor de xbox _O_ zie je het voor je? een van de mooiste spellen door de xbox met top-graphics en gewoon op je xbox? ''zucht''
     

Deel Deze Pagina