Waarom verkoopt PS2 nog steeds het beste?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door inflatable, 3 aug 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij vanwege ontwetendheid bij de grote massa..

    Ik heb werkelijk al 3x aan bekenden moeten uitleggen wat een Xbox is, en ze begrepen het pas toen ik vertelde dat het een soort Playstation is..:confused: Dat soort ontwetendheid bedoel ik dus..

    Men koopt dus nog steeds masaal PS2's omdat men die simpelweg het beste kent, en zich dus waarschijnlijk het meest vertrouwd voelt met dat product.. Niet vreemd als je je bedenkt dat de Playstation als naam al ruim 7 jaar op de markt is, en de Xbox pas een paar maanden..

    Dit vind ik persoonlijk erg jammer.. Want het is een publiek geheim dat de Xbox de mooiste graphics biedt, en de meeste potentie heeft voor nieuwe games door het gebruik van die grafische kracht, de harddisk (1e voorbeeld is Blinx) en zijn dedicated Xbox Live breedband online mogelijkheden (lagvrij online gamen & updates voor games downloaden etc).. Ook zal volgens de games release lijsten het aantal Xbox games bijna gelijk lopen met dat van de PS2 over +/- een jaar, dus ook het argument van meer games aanbod zal langzamerhand verdwijnen.. :cool:

    Grote ontwetendheid dus, die alleen zal verdwijnen naarmate de Xbox meer & meer naamsbekendheid krijgt bij de grote massa.. Het gebrek aan marketing wat MS in de Benelux tentoonspreidt zal hier echter niet echt aan meewerken..

    Hoe vaak zijn jullie mensen tegen gekomen die de Xbox nog niet kende (of alleen de Playstation kende?)? :{
     
  2. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    delete!
     
  3. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het precies is zoals jij zegt. Iedereen loopt achter de grote meute aan. Ik heb ook een PS2, gekocht toen ze er net waren. Het is een prima apparaat, maar als ik geen console had en ik zou moeten kiezen tussen een PS2 voor 317 Euro of een XBox voor 299 Euro, dan was de keus duidelijk. Maar al die kneuterige consumenten hebben er geen greintje verstand van.
     
  4. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tis de schuld van Microsoft, die sturen geen geld voor commercials op tv.
     
  5. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik denk dat het komt door de naamsbekendheid en niet door achter de meute aan te lopen.

    Mijn neefjes noemen mijn xbox een playstation, de dochters van een vriendin van mijn moeder noemen zelfs mijn megadrive een playstation (ze vinden xbox saai want dat heeft geen sonic)
     
  6. X-Booster

    X-Booster New Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een belediging voor je box, laat je dat zomaar zeggen? :+
     
  7. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    die mensen die een xbox een playstation noemen zijn van die mensen die niet snappen hoe ze een spel moeten spelen(wat doet dit knopje?) en als ze bv een racespel spelen houden ze de controller scheef als ze door de bocht gaan..

    maar het is echt schande dat de xbox door mensen playstation word genoemt
     
  8. Panzerhaubitze

    Panzerhaubitze De botte bijl

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit = wat ik er al eerder over gezegd heb in een andere thread en daar sta ik nog steeds achter:


    Originally posted by giorgio
    mn geduld is ook zeker nog niet op maar ze mogen wel eens opschieten met die games anders krijgen we hier strax allemaal het dreamcast syndroom


    Nou je het er toch overhebt, dat syndroom heerst al een beetje, heel veel mensen op dit forum zijn/waren pro dreamcast, en ik beleef een klein beetje een deja-vu op dit moment, ga maar na de PS2 staat nu wel errug stevig aan de top.

    Ik krijg wel eens de vraag van kennissen: wat zal ik nou kopen PS2 of Xbox, ik moet dan echt objectief zeggen: PS2!!!

    Let wel dit zijn allemaal geen harde kern gamers, en vaak kopen ze een console voor de kids, en wees dan eens eerlijk er zijn gewoon veel meer spellen op de PS2, van de xbox hoef je verlopig nog niet zoveel van te verwachten kwa games.

    Kijk ik heb zelf een box + een PS2, ik speel bijna niet meer op mijn PS2, maar dit komt meer omdat ik een fervente gamer ben en ik de xbox superieur vind aan wat voor andere console dan ook, maar voor de mainstream = een PS2 op dit moment gewoon de betere keuze!!

    Zie je de verglijking met de dreamcast een beetje, harde kern gamers vonden hem super maar het grote publiek ging er niet voor!!!!
     
  9. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het nog wat vroeg is om van een echt Dreamcast syndroom te spreken.. Laten we gewoon afwachten hoe de Xbox er volgend jaar voorstaat qua naamsbekenheid en verkopen na de introductie van veel meer verschillende games en Xbox Live..

    We komen niet zo snel met een niet meer supported apparaat te zitten zoals de Dreamcast, want MS kenende zullen zij niet zo snel opgeven..

    Wel zou ik graag zien dat MS hier wat meer aan marketing gaat doen om de naamsbekendheid op te krikken.. Voorlopig worden we alleen nog maar doodgegooid met Playstation dit & Playstation dat in de media.. GC reclame zie ik alleen heel afentoe op MTV voorbij komen.. Xbox helemaal niks..
     
  10. Chukie

    Chukie Casual-visitor

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de schuld wel geven aan microsoft, maar volgens mij doen ze in Japan wél aan reclames.

    De X-box wordt daar echt heelv eel gepromoot en die Jappanners weet heus wel wat een X-box is. Het probleem is gewoon dat ze hem niet moeten. Waarom? Nou op de ps2 heb je gewoon echt veel meer van die typische Japanse onzin spellen (wohoo kijk mij een trein besturen)en dat vinden ze blijkbaar erg leuk.

    De gamecube heeft eigenlijk hetzelfde probleem daar, maar in minder mate omdat ze in Japan gewoon een Nintendo fanbase hebben. Dus misschien is het in die zin wel een beetje de zwakte van microsoft. Niemand weet nog precies wat ze nu zijn.

    Ik denk ook dat ze in Japan teveel een sony/ps2 achtig imago aan de X-box hebben gegeven. Tja en dat moet je niet gek opkijken als je zo'n slag verliest. Kan je beter kiddy zijn :D:D:D:D
     
  11. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach..
    Zoals ik altijd al heb gezegd,,,
    MS zal vast wel reclame maken voor Xbox Live..
    En dan kent iedereen opeens de Xbox...

    Klaar uit...
    Nu hopen dat het ook nog doorgaat....
     
  12. Biohazard

    Biohazard CubeIG/RPGzone Staff

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft de grootste userbase omdat die consoles gewoon langer bestaan. niet-gamers die eerst een PSX/PSone hadden zijn dan eerder geneigd om over te stappen op PS2 dan op Xbox of Gamecube. Ook omdat de PS2 langer bestaat heeft het een groter aantal gereleasde games, en dat spreekt een groot aantal niet-gamers aan.
     
  13. CursorX

    CursorX Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat de xbox zal verdwijnen zoals de dc want bill wil zijn geld toch wel eerst terug winnen zeker?!?!?!
     
  14. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    MS wil machtspositie..
    En dat krijgen ze dan meestal ook wel...
    Zijn ze goed in!
     
  15. CursorX

    CursorX Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    zeer juist
    kan ik me alleen maar bij aansluiten
     
  16. Remco_IG

    Remco_IG Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dikke fanboy praat want als je naar de feiten kijkt lukt dat ze nooit. Derde in Europa, derde in Japan en tweede in Amerika. En dan kijken we nog wel naar de PS2/Cube/Xbox, want in Japan verkopen consoles als GBA en de PSone beter dan de Xbox.
     
  17. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij praat nu niet als een fanboy zeker? :+
    Als een console net een jaar op de markt is, en ook nog eens een nieuwe console is.
    Dus niet zoals de PS2 die al 2 jaar op de markt is, of de NGC die alom bekend is door de naam Nintendo.

    Wacht het gewoon af, in de toekomst zul je zien wie er nou gelijk heeft. En sowieso de Xbox verkoopt steeds beter,

    En het is de enigste console waarbij er 2 tot 3 games bij worden gekocht.. Dat heeft de PS2 en de NGC niet.
    Hoe kan dat, vanwege het feit dat er op de Xbox meer oudere gamers zijn dan jongere. Oudere gamers hebben meer geld voor games.. Dus zo slecht doen ze het nog geen eens. :)
     
  18. Remco_IG

    Remco_IG Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me echt af waar je al die waanzin vandaan haalt collega :) En de Xbox verkoopt niet beter als je naar de pas uit gegeven cijfers kijkt. Zelfs in Amerika had de Cube nog betere verkoopcijfers dan die van de Xbox.
     
  19. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwa consoles....
    Daar geef ik je gelijk in.. ;)
    Kwa games + Console doet Xbox het beter dan de andere consoles. Is al een hele tijd terug gemeld door meerdere nieuwsbronnen. Dan doel ik op het feit dat er een Xbox wordt verkocht en daarbij 2 tot 3 games.. (Dat zie je niet overal)

    PS2 en NGC verkopen gewoon beter geef ik toe.
    Maar Xbox is ook iets nieuws voor de consument, en dan gaat het weleens een beetje moeizaam.

    Mzls. Collega.
     
  20. Chukie

    Chukie Casual-visitor

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gat wat er nu is tussen Ps2 en de rest zal nooit kleiner worden.

    De GC en de Xbox moeten genoegen nemen met wat er overblijft.
    Op zich is er nog wel ruimte voor 2 consoles (al is het wel met een zeer klein marktaandeel), maar voor een 3e lijkt er op dit moment geen plaats te zijn. Er zijn er namelijk altijd 2 geweest.....
    (NES/Sega 8bit,Snes/Megadrive,Psx/N64 de Saturn flopt en nu Ps2/DC/X-box/GC waarvan de Dc al geflopt is.)

    Ikzelf vind het te vroeg om nu al te roepen welke dat wordt aangezien zowel de X-box als de GC nog in hun (moeizame) introducite jaar zitten. En het ECHTE vuurwerk van beide moet nog komen.

    We zullen zien.........
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina