Dat van die host voordeel, tsjah daar zijn erg veel discussies over. De een vind het onzin de ander vind het lullig. Laat ik maar even uit eigen ervaring spreken; de host heeft altijd voordeel, des te lager zijn upload des te meer voordeel hij heeft, minder upload>meer delay/lag voor de mensen die joinen. Maar met een beetje slim spelen (lees: power ups verkloten ) kan je het al vaak moeilijk genoeg maken voor de host, op zijn minst hun shield wegknallen zodat je teamgenoot hem wel afmaakt.
De meeste hosts maken natuurlijk dik gebruik van hun voordeel, met clanmatches is het ook vaak de host die de sniper rifle gebruikt, omdat dat gewoon 10x makkelijker is om dat op je eigen host te doen. Daarnaast is over lag klagen nogal makkelijk als je verliest, maar wat het zure is is dat dan vaak de host je niet gelooft als je verliest en een paar kills achter staat, dit is iets wat mij nogal vaak overkomt.
Maar ik zou het gewoon online gaan spelen, als je lang genoeg speelt word je al snel genoeg om de meeste pistol fights te kunnen winnen van de gemiddelde hoster, om dit van de pro's te doen is toch echt een stuk moeilijker. Gewoon niet bang zijn dat je verliest van de host, mijn tip is dat je gewoon een goede host moet zoeken en daar veel spelen. Zo raak je gewend aan zijn "delay" zodat je gewoon steeds beter gaat spelen zonder gezeik van anderen.
Laatst bewerkt: 12 jun 2004