Ik heb een probleem met mijn xbox, als ik hem aansluit op een 37 cm tv dan begint het beeld na ongeveer 20 seconden helemaal te flikkeren en wordt daarna gewoon zwart of sneeuw. De kabels van de scart etc. zitten er goed in en ik heb bij setting de box niet op pal 60 gezet dus ik snap het probleem niet. Op de tv beneden, 70 cm breedbeeld, 100 hz. doet de xbox het gewoon goed. Kan het te maken hebben met de reparatie, mijn moederbord en dvd-drive zijn namelijk vervangen.
Ik heb zoiets nooit gehad maar wel dat het beeld raar ging doen ik zoag het beeld steeds van links boven naar rechts onderaan en begon ie weer boven aan en zo ging ie door Wat bleek ik had er teveel scart kabels in mijn tv zitten, heb er wat uit gerhaalt en nu is het over en weer gewoon beeld.
Yeah right... Meeste TV's kunnen dit inderdaad wel aan, maar er zijn TV's die hier moeite mee hebben. Die optie zit er natuurlijk ook niet voor niets op.
Pal 60 betekent toch 60 hz. mijn kleine tv is maar 50 hz. dus zou dit toch weinig zin hebben. En bij tv selecteren bedoel je, letterbox of normal tv. Ik heb hem namelijk op normal tv staan.
ja dat klopt dus wel, hoe oud is je tv eigenlijk? Het zu best kunnen dat hij het gewoon niet aankan...
Je TV kan niet te oud zijn, ik heb gegamed tot ik een ander tv kon kopen op een philips tv uit 1987 ofzo , k moest alleen ff een andere kabel kopen omdat er geen scart opzat duzz dat is het niet. Misschien ligt het aan je scart ingang, probeer eens met een andere scart kabel van een dvd of video. Sc6!
Misschien is je scart aansluiting van je tv niet meer 100%. Het kan zijn dat er te veel stof of ander vuil in zit of hij heeft ergens los contact.
De tv is 4 jaar oud en de video doet het er prima op. Dus ligt het waarschijnlijk niet aan de scart. Toen ik de xbox, 1.5 jaar geleden, nieuw kocht had ik hem ook even op deze tv aangesloten, dus hij heeft het wel gedaan. Het rare is dat het alleen op deze tv problemen geeft, zou het te maken kunnen hebben met letterbox en normal tv. Want wat houd een letterbox tv eigenlijk in? Ik game nu gewoon beneden maar dat is niet echt relax vind ik. Weet iemand waar ik een +/- 55 cm tv kan kopen voor rond de €150? En is het aan te raden om voor 100 hz. te gaan, hoewel deze tv's veel duurder zijn?
100HZ bij 55cm TV's is niet noodzakelijk. Wel rustiger voor de ogen wegens extra verversing van het beeld...
Heb je de scart aansluiting vaak er uit gehaald en weer opnieuw erin gedaan? dat is namelijk ook slecht voor je tv...
Letterbox is nog wijder dan widescreen en komt overeen met het beeldformaat zoals dat in bioscopen gebruikt wordt. Ook op een widescreen tv krijg je dan onder en boven zwarte balken.