[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat klopt. Maar je moet de gegevens van je Xbox gebruiken voor het IP adres, en niet het IP adres van je PC.
     
  2. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx pejannl, vanavond ga ik even kijken, of eigenlijk luisteren, of het werkt. IP adres enzo is allemaal automatisch door de xbox geconfigureerd volgens mij. Ik heb gewoon mijn routermodem en xbox uitgezet, kabeltje ertussen en weer aan. Toen maakte ie meteen verbinding enzo. Iig bedankt allen en als ik nog problemen heb stuur ik wel weer een berichtje.
     
  3. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    thuiswerken is relax, heb je nog eens tijd om aan xbliveproblemen te besteden... ;)
    Ik heb net een potje RS3 gespeeld met de bovenstaande veranderingen, ging een potje goed (ik hoorde de 3 medespeler, maar volgende potje alleen de host :mad: ) Ik heb daarom de hele tread nog maar eens doorgelezen en de poorten uit pejannl's sig naast het openen (in de application gateways) ook geforward (in virtual servers) met LAN-ipadres 192.168.2.10 (vette getallen waren niet veranderbaar

    Ik heb dit nog niet getest.
    Nou las ik in een van de vorige pagina's dat je:
    -je xbox een vast ipadres moet geven. Ik heb ergens in mijn routerconfigscherm gezien dat DHCPserver aanstaat van ...100-...254 dit heeft toch te maken met vaste ip's?
    -je xbox op 1 iets moet staan (in het tweede schermpje). Bij mij staat daar
    MT: 1(0015-00F0)
    IC: 1(0015-00F0)
    NT: 1
    wat dit betekend.... :confused:
    - bij netwerkdashbord van xbox staat de ipconfig op automatisch met:
    ipadreds 192.168.2.100
    subnet mask 255.255.255.0
    gateway 192.168.2.1

    voor andere gegevens, zie mijn vorige post hierboven

    Nou is mijn vraag... ehhhh staat dit goed geconfigureerd? moet ik een vast ipadres instellen (en hoe)? staan de goede poorten open? zou het zo moeten werken? En was dit meer dan een vraag?

    alvast bedankt voor de moeite!
     
  4. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    met alle 3 de poorten open en geforward werkt het nog niet :mad:
    HELP!!!!!
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    wat zijn nu je L en P ... MT NT IC waardes?
     
  6. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    L: 189ms [190ms]
    P: 20/24
    MT: 1(0015-00F0)
    IC: 1(0015-00F0)
    NT:2 ( ----> was eerst 1 ???)
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NT is je probleem je hebt een gesloten netwerk ... je hebt ee router dus mogelijk zijn je instellingen veranderd (of het ip adres van je xbox veranderd)
     
  8. nickle

    nickle rainbow till I die

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb ook probleem van bepaalde personen niet horen en kunnen joinen met live. Ik heb een sitecom DC-202 V3. Ik kan wel een btje overweg met setup alleen wat voor poorten moet ik aanmaken in virtual servers enzovoort. Volgens mij liggen alle settings namelijk overhoop.

    Alvast bedankt
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De juiste redirect poorten voor Xbox Live: TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88.

    NB wel je IP adres van je Xbox redirecten
     
  10. nickle

    nickle rainbow till I die

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok..maar hoe vul ik deze in in die virtual server dan.. :confused:
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm zie handleiding van je router .... ??? ... elke router zit anders in elkaar ....

    of het probleem quick en dirty oplossen

     
  12. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal er vanavond weer naar gaan kijken, nu moet ik toch echt even werk gaan uitvoeren...
     
  13. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een sitecom router V1, en je moet dit dus als volgt invullen!!
    Browse naar je routermenu, en klik op advanced, dan klik je vervolgens in de lijst op Virtual Servers, dan verschijnt er een nieuw scherm, met daarin in het bovenste gedeelte de servers, en onderin de properties, en bij die properties kun je dus de poorten gaan forwarden!!
    Standaard staat het eerste veld op web (bij mij althans). Maak dit leeg en noem het bv xbox1 of xboxudp let op...geen spaties.
    Vervolgens het tweede veld (PC server) vul je het xbox ip nummer in, en dan bij het volgende veld kun je kiezen voor TCP, UDP of TCP/UDP, in de velden daaronder vul je dus die poortnummers in, dus internal 88, en externel 88, en vervolgens klik je op "Add as new server" en dan heb je er een ingezet op poort 88, deze hele cyclus herhaal je dan voor de poort 3074, als je maar niet vergeet om als PC server het ip adres van de xbox aan te wijzen!!

    Succes
     
  14. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb sins kort ook het probleem dat ik mensen niet kan horen. Meestal lukte het nog wel met mute/unmute. Maar nu niet meer ik heb het nu met 1 bepaald persoon: Lt Jay D/ S0RA. Wij hebben eerst vaak samengespeeld en konden altijd met elkaar praten maar sinds een week niet meer. We hebben allebei niks aan onze instellingen veranderd. Ik heb Planet ADSL Advanced. Weet iemand hoe dit kan?
     
  15. Sora

    Sora Spicy

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ook sinds kort problemen wat betreft het kunnen joinen/horen van Xatos/Chickstalker. Het ging eerst altijd perfect en ik kon hem altijd joinen en horen maar sinds we op vakantie zijn geweest is het helemaal mis.
    Ik heb @home Breedband. Fardo HELP US OUT PLZ _O_
     
  16. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn mijn problemen opgelost, ik heb de firmware op mijn belkin F5D7630 routermodem vervangen door firmware van SMC7804wbra, die schijnt stabiler te zijn. Ik heb een vast ipadres aan mijn xbox toegewezen, NT is nu 1, en heb de poorten opengezet (zie pejannl's sig).
    Hopen dat het nu is opgelost... Iedereen bedankt voor de hulp.

    BTW KOOP NIET DE ROUTERMODEM BELKIN F5D7630, DIE ZUIGT!!!!
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2004
  17. Sora

    Sora Spicy

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    2
    hallo? waarom word hier niet op gereageerd? ik zit nog steeds met het probleem en heb veel pagina's doorgelezen maar ik kan nergens de optie vinden mijn poorten open te zetten en als ik mijn ip van de xbox in de DMZ zet dan zeikt xbox live weer dat ik niet online kan!

    ISP: @home
    Abbo: @home Breedband
    Router: Sitecom 10/100 Mbps xDSL/Cable router 4S

    probleem, ik kan chickstalker a.k.a Xatos niet horen of joinen en dat was eerst geen probleem. Opeens is het wel een probleem en het ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij want ik vang af en toe ook ''halve gesprekken'' op in onbekende servers. Wie oh Wie kan mij helpen? I'm kinda desperate

    Groeten, Jerry
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm heb je je xbox al in de dmz zone gezet?

    wat zijn je waardes in troubleshooting

    P: L:

    en de waardes van

    MT: NT: en IC:

    als alle waardes 1 zijn ligt het probleem niet aan jou kant, maar bij die van je vrienden
     
  19. PsylO

    PsylO the sky is unlimited

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    NT probleem wordt door MS zelf veroorzaakt!

    Ik heb samen met een vriend(en vele anderen) sinds een maand of 6 het hierboven beschreven probleem.

    Alle geboden oplossingen in deze draad hebben helaas niet geholpen.

    Maar we hebben nu wel de oorzaak gevonden!(in ieder geval voor W2000)

    Microsoft zijn besturingssystemen moeten steeds maar weer ge-hotfixt worden, vanwege alle lekjes.

    Enige tijd geleden bv voor Outlook, kon je opeens geen bijlagen openen. Een hotfix heeft die instellingen doodleuk veranderd. Zonder jou toestemming.

    Nu hadden die vriend en ik zo het idee dat misschien wel een van de hotfixes van MS de boosdoener is van het hele probleem.(mede door de laatste posts in deze draad over de NT instellingen)

    Net een kale W2000 installatie gedaan en voila, alles staat nu netjes op 1(NT,MC en IC). En we kunen weer liven *) (6 maanden is te lang)

    Nu is het alleen nog zaak om erachter te komen welke hotfix dit is.

    We gaan Microsoft ook maar eens confronteren met bovenstaande. :mad:

    Ik hoop dat dit voor anderen ook tot een oplossing leidt.

    gegevens pc:

    P3 933Mhz
    OS= W2K
    ISP= planet
    snelheid: 2,2Mbit/440 Kb
    modem: Alcatel Speed Touch USB

    Ik ga nu in ieder geval tot in de late uurtjes Live spelen, even de achterstallige schade inhalen. 8)

    Grtz en succes
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2004
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nu heb ik zelf de problemen ook.

    ik speelde eerst via een directe verbinding omdat ik adsl en kabel heb (kabel voor xbox, adsl voor pc's), maar mijn netwerk werkt momenteel neit en heb ik dus Live aangesloten via mijn 2e pc. hier heb ik win2000pro opstaan, hetgeen dus eigenlijk geen problemen zou moeten geven. ik gebruik gewoon het standaard motorola modem die gratis bij je kabelpakket zit.(GEEN routermodem!)

    maar ik heb nu dus problemen. ICS werkt, ik kan connecten. maar mijn NT=3.
    dit kan naar mijn weten alleen met een router voorkomen, maar die heb ik niet eens.
     

Deel Deze Pagina