PC eindelijk

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door jackson, 24 aug 2004.

1. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heey ik krijg binnenkort een nieuwe pc, nu ist zeker want over een maandje is me verjaardag (boeiuh!!!):p
    dit ist geworden
    AMD 64 3000+
    Ati radeon 9800 Pro
    512MB corsair DDR400
    Bijpassend moederbord

2. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    is da wa of niej kan ik daar de games op high enzo spelen???

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja dat gaat wel lukken, jammer dat de 64 bit proc je nog geen echte winst gaat opleveren.

4. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    te weinig ram. 1024 DDR is wel een must tegenwoordig, voor de topgames.

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    met deze pc kan je zeker weten games op high spelen
    alleen zul je voor egte topgames 1024 moeten hebben, zoals hierboven word gezegd

6. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    maar verder heb je een mooi systeem!

7. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vrijgevige ouders mag ik wel zeggen :)

8. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Vanwaar die reactie.?
    Toen ik 2 maanden geleden mijn pc kocht liep ik te twijfelen tussen 64 bit amd of P4 Intel...

Waarom sta jij niet positief tegen 64 bit over?

9. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee hij bedoeld daarmee dat er nog niet veel software is geschreven die 64 bit ondersteund....pas als dit gedaan is zul je pas echt de grote performance verschillen gaan zien.

En verder ontoppic. Is best een mooi systeem. Je kunt er nu nog wel de spellen mee spelen die uitkomen. Denk alleen wel dat je over een jaar moet upgraden door er een nieuwere videokaart in te zetten. Maar voor nu is die kaart nog goed genoeg.

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    omdat er NOG geen OS is voor een 64-bit systeempie. Hij bedoeld dat je er nog geen voordeel uit kan halen. Het is alleen duurder

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Is inderdaad een mooi systeem, alleen zou ik er inderdaad 1024MB van maken (in de toekomst). Met de 9800 Pro zal je elke game ook nog op high kunnen spelen (met wat pech Doom³ niet) desondanks het nu eigenlijk een low-end kaart is :p. Maar in 2007 zal je waarschijnlijk een nieuwe kaart (misschien zelfs een hele pc :{) moeten kopen als je nog de nieuwste games wilt spelen (aannemend dat de Unreal Engine 3 ook een succes wordt zoals de UE2).

Laatst bewerkt: 24 aug 2004
  12. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ik heb ook een 9800 pro en draai doom 3 vlekkenloos op high dus kan hij ook wel. Moet ie wel zijn ddr geheugen verhogen naar 1024.

Voor Unreal 3 moet je een compleet nieuw systeem gaan kopen. Volgens de makers had ej een videokaart nodig met 1000 mb video geheugen erop wilde je unreal op de hoogste settings spelen. Dus hou dan ook maar rekening met een systeempje wat zo'n 4.5 a 5 ghz is.

13. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij ook

1024x760 alle details op high en AA 4x cker 50 fps! (Doom :cool: Maar dan kan ook aan mijn werkgeheugen liggen (1024 @ 23:cool: Ik vindt het toch een lekkere prestatie op een 2 jaar oude pc! Farcry - Painkiller - Rome total war - UT 2004 lopen op perfect met alle toeters en bellen aan :D En iedereen doet of een 9800 pro vet veroudert is maar je heb echt niet een 800XT nodig om van de nieuwste generatie games te genieten (met alle toeters en bellen!)

14. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    64 Bit is zeker wel een een verschil, alleen nog niet het verschil dat het zou moeten zijn :)

@enzowpablo:
    John Carmack heeft zelf gezegd dat Doom 3 echt niet veel sneller zal lopen bij 1gb aan ram dan bij 512mb. Het laadt wel sneller daarentegen..

15. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Precies, maar hier op XBW lopen veel graphics-puristen rond ;) die alles op z'n aller,aller,allerhoogst willen spelen :9 Dus vandaar dat je soms een vertekend beeld krijgt want de 9800 Radeon is echt nog steeds een uitstekende kaart.

16. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    maarem... ik koop gewoon eerst dit en dan kan ik hem altijd later nog upgraden naar een 1024MB ram niej dan?
    marem ik kan mijn kaart toch OC-en naar een 9800XT dan draait ie ook alle spellen wel goed ofnie??
    dan zal ik nog eerst een nieuwe voeding en coolers moeten kopen maar dat komt met kerst wel>>?<<:p

EDIT
    en ik had nog een vraagje, welke versie van de Ati radeon9800pro kan ik het best pakken voor te oc-en is de r360 het fijnst zeggen ze maar i kbedoel
    Sapphire, Club3d, MSI. ??? welk merk is het best ? voor 200 euro dan he

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die van MSI hebben een R360 core, maar geen temperatuur sensor en dus ook geen overdrive ondersteuning (zou je je Pro naar XT flashen). Met de standaard cooler van MSI kan je gemakklelijk XT speeds halen en zelfs nog verder.

Die van Sapphire hebben soms een R360 core, maar dan moet je al geluk hebben (er zijn "trucs" omdat te zien). Ook is de cooler niet goed genoeg om aan XT speeds te lopen.

De 9800 Pro is inderdaad nog een goed kaartje. Het is momenteel de kaart met de beste prijs/prestatie verhouding, maar dat zal in september waarschijnlijk worden overgenomen door de Geforce 6600 en de Radoen X700.
    De Geforce 6800 is ook wel goed voor zijn geld (maar voor €100 meer kan je een 6800 GT/X800 pro krijgen).

Voor mijn tijd te vullen (ruwe tabel, SE, LE, XT enzo worden er niet bij gerekend tot high end wegens teveel variateiten bij onder "ends"):
    Waardeloos end:
    Radeon 9200 reeks
    Geforce FX 5200 reeks

Low low end:
    Radeon 9600 reeks
    Geforce 5700 reeks

Low end:
    Radeon 9800 reeks
    Geforce 5900/5950 reeks

Mid end:
    Radeon X700 reeks
    Geforce 6600 reeks
    Geforce 6800

High end:
    Radeon X800 Pro
    Geforce 6800 GT

High high end:
    Radeon X800 XT
    Geforce 6800 Ultra

Ultimate end:
    Radeon X800 XT PE
    Geforce 6800 Ultra Extreme

Godlike end:
    Geforce 6800 Ultra (Extreme) in SLI (of hoe dat ook weeral noemt)

Van low low end tot en met High (high) end is het aangeraden er een te kopen (naargelang je budget). Koop je een andere "end", dan gooi je eigenlijk je geld weg.

18. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    oke maar hoeduur wordt die 6600 reks dan want dan wacht ik nog wel ff ben toch pas 10september jarig dus....

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De adviesprijs van de Geforce 6600 GT is $229 en van de gewone 6600 $150. Ze zullen (denk ik) alleen op PCI-Express uitkomen en het is ook nog niet helemaal zeker of ze beter zijn dan de 9800 Pro, maar de 6600 GT haalt in 3DMark 03 8000 punten en de 9800 Pro 5000, 6000 punten (allebei op standaard speeds).

20. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    oke......... sorry dat ik zoveel vraag maar wanneer komt ie in september uit en issie wel beter want dan pak ik die gewoon please reply:p;P

Deel Deze Pagina